To Τokyo Motorshow ανήκε έως τη δεκαετία του 90 στις σημαντικότερες εκθέσεις αυτοκινήτου στον πλανήτη, ωστόσο από εκεί και μετά άρχισε να το παίρνει η κάτω βόλτα εξαιτίας της αναβάθμισης της γειτονικής Κίνας σε αυτοκινητιστική υπερδύναμη. Η φετινή έκθεση Japan Mobility Show 2023 εμφανίζει πάντως μεγάλο ενδιαφέρον, επειδή πραγματοποιείται μετά από 4 χρόνια απουσίας και δίνει την ευκαιρία στις εγχώριες μάρκες να παρουσιάσουν εντυπωσιακά φουτουριστικά πρωτότυπα με τροχιοδεικτική σημασία για το μέλλον τους. Μία πρώτη γεύση από το Motorshow στο εκθεσιακό κέντρο Tokyo Big Sight αποτελούν τα μοντέλα, που επιλέξαμε και εκπροσωπούν σχεδόν το σύνολο των μεγάλων ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Mazda Iconic SP
To σπορ μοντέλο αποτελεί χωρίς αμφιβολία έναν από τους σταρ της έκθεσης του Τόκιο, καθώς μας προϊδεάζει για το μελλοντικό ΜΧ-5. Το αεροδυναμικό αμάξωμα ξεχωρίζει με τις ψαλιδωτές πόρτες και το χαμηλό βάρος του, ενώ εφοδιάζεται με έναν συνδυασμό περιστροφικού κινητήρα Βάνκελ και ηλεκτροκινητήρων, όπως το Mazda MX-30 REX.
Lexus LF-ZC
To πρωτότυπο μηδενικών ρύπων LF-ZC θα εξελιχθεί σε μοντέλο παραγωγής που θα κυκλοφορήσει πιθανότατα το 2026. Το concept car του Τόκιο εντυπωσιάζει με τον φουτουριστικό σχεδιασμό του και διαθέτει πόρτες χωρίς πλαίσια, ωστόσο είναι αμφίβολο αν θα περάσουν όλα αυτά τα στοιχεία αυτούσια και στην παραγωγή.
Suzuki EWX
To EWX ξεχωρίζει με το αμάξωμα σχήμα κύβου κατά τα πρότυπα του εμβληματικού Nissan Cube. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο είναι ηλεκτροκίνητο, προσφέρει 230 χιλιόμετρα αυτονομία και εκτιμάται, ότι θα αποτελέσει τη βάση του μελλοντικού Suzuki Wagon R+ με στοιχεία πολυμορφικού και SUV.
Toyota FT-Se
Το FT-Se με το αεροδυναμικό σχήμα θεωρείται μία πολύ ενδιαφέρουσα παρουσία στο Τόκιο, επειδή μας δίνει μία εμπεριστατωμένη εικόνα για τα μελλοντικά σπορ μοντέλα της Toyota με τον κωδικό GR. Σύμφωνα μάλιστα με πολλούς παρατηρητές αποτελεί τον προπομπό του MR2 της επόμενης γενιάς και φυσικά με εξηλεκτρισμένη τεχνολογία.
Honda Sustaina C
Το χαριτωμένο Sustaina C μοιάζει πολύ με το ηλεκτρικό μίνι παραγωγής Honda e και λειτουργεί ως μία πλατφόρμα παρουσίασης βιώσιμων υλικών και λύσεων για τα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας. Έτσι είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένη ακρυλική ρητίνη, η οποία μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί εύκολα μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής του αυτοκινήτου.
Nissan Hyper Force Concept
Η Nissan μας δίνει με το πειραματικό Hyper Force Concept μία ιδέα σχετικά με το επόμενο GT-R. Το εντυπωσιακό πρωτότυπο εφοδιάζεται με τετρακίνηση και το έξυπνο σύστημα ηλεκτροκίνησης e-4orce, ενώ διαθέτει μπαταρίες ξηρού τύπου για χαμηλότερο βάρος και γρηγορότερη φόρτιση σε σχέση με τις συνηθισμένες ιόντων λιθίου.
Daihatsu Osanpo
Η Daihatsu έχει αποσυρθεί μεν από την Ευρώπη, ωστόσο παραμένει μία δημοφιλής μάρκα στη Γηραιά Ήπειρο. Στο Τόκιο παρουσίασε μεταξύ άλλων ένα χαριτωμένο, ηλεκτρικό μίνι, το Osanpo, με ανοιχτή οροφή και υψηλό δείκτη οδηγικής απόλαυσης.
Yamaha Tricera
To Υamaha Tricera είναι ηλεκτροκίνητο τρίκυκλο με έναν τροχό πίσω και δύο εμπρός, ενώ απευθύνεται σε σκληραγωγημένα άτομα, καθώς δεν διαθέτει ούτε παρμπρίζ, αλλά ούτε και οροφή. Στα χάιλαϊτ του διθέσιου μοντέλου περιλαμβάνεται η δυνατότητα να στρίβει και ο μονός πίσω τροχός και μάλιστα είτε στην ίδια είτε στην αντίθετη διεύθυνση με τους δύο μπροστινούς.