Πάνω από 100.000 επισκέπτες από 40 χώρες αναμένεται να έρθουν στο Μάλμε της Σουηδίας όταν η πόλη θα φιλοξενήσει για τρίτη φορά τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision. Η Loreen, πέρσι, κέρδισε με το τραγούδι «Tattoo» στο Λίβερπουλ του Ηνωμένου Βασιλείου και έτσι έγινε η πρώτη γυναίκα που νίκησε δύο φορές στον ευρωπαϊκό μουσικό διαγωνισμό.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Dagens Industri, η Karin Karlsson, υπεύθυνη του δήμου Μάλμε για τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, ανέφερε: «Από το 2013, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εισέλθει σοβαρά στον κόσμο της Eurovision και με αυτόν τον τρόπο ο διαγωνισμός έχει γίνει μεγαλύτερος. Μας δίνεται η ευκαιρία να μιλήσουμε για την πόλη μας και να δημιουργήσουμε εμπειρίες για όλους τους ενδιαφερόμενους».
Η τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκε η Eurovision στη Σουηδία ήταν το 2016 και τότε η Στοκχόλμη ήταν η διοργανώτρια πόλη, κάτι που κόστισε 100 εκατ. κορώνες (περίπου 8,8 εκατ. ευρώ). Το Μάλμε έχει προϋπολογισμό ύψους 30 εκατ. κορωνών (2,6 εκατ. ευρώ), δηλαδή 4 εκατ. περισσότερα από ό,τι είχε η πόλη το 2013, όταν είχε φιλοξενήσει τότε τον ευρωπαϊκό μουσικό διαγωνισμό.
Τα έξοδα των σουηδικών δήμων είναι μηδαμινά σε σύγκριση με άλλες χώρες. Υπενθυμίζεται πως το Αζερμπαϊτζάν δαπάνησε περίπου 160 εκατομμύρια ευρώ το 2012. Εξάλλου, ο τελευταίος διαγωνισμός στο Μάλμε (2013) απέφερε 185 εκατομμύρια κορώνες (16,3 εκατ. ευρώ) για την πόλη, σύμφωνα με τους υπολογισμούς. Φέτος, δεν έχει τεθεί ακόμη σαφής στόχος για τα έσοδα από τη διοργάνωση της Eurovision.
Μάλιστα, η Karin Karlson δήλωσε: «Με τον πληθωρισμό, ο προϋπολογισμός είναι χειρότερος, αλλά εργαζόμαστε για να τα καταφέρουμε. Συνεργαζόμαστε περισσότερο με τις επιχειρήσεις σε σχέση με την προηγούμενη φορά και συμμετέχουμε στα διάφορα δίκτυα της πόλης. Η φιλοξενία της Eurovision είναι μακροπρόθεσμα καλή επιχείρηση για το Μάλμε».
Ωστόσο, ο προϋπολογισμός του Μάλμε δεν περιλαμβάνει τα έξοδα ασφαλείας, τόνισε η Karin Karlsson. Επίσης, δεν περιλαμβάνει δαπάνες για το προσωπικό. Υπάλληλοι σε αρκετές από τις διοικήσεις του δήμου συνεργάζονται με τη διοργάνωση, γεγονός που κρατά χαμηλά τα έξοδα πρόσληψης, πρόσθεσε χαρακτηριστικά η ίδια.
Ένας άλλος λόγος που συμβάλλει στη μη εκτόξευση του προϋπολογισμού είναι η στενή συνεργασία με την επιχειρηματική κοινότητα της πόλης. Τέλος, εκτός από τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, διοργανώνεται κάθε χρόνο το φεστιβάλ του Μάλμε, το οποίο έχει ετησίως 1,4 εκατομμύρια επισκέπτες. Άλλωστε, μετά τη Eurovision 2013, η τουριστική βιομηχανία του Μάλμε έχει αναπτυχθεί και η χωρητικότητα των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί κατά 35%.
{https://youtu.be/tBzQQHJpLS8}