Η UEFA σχεδιάζει έναν ριζικό ανασχεδιασμό των τηλεοπτικών συμβολαίων για το Champions League και τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές διοργανώσεις, με στόχο να αυξήσει τα έσοδά της σε τουλάχιστον 5 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών, όπως έγινε γνωστό την Τετάρτη (09/10), το Netflix φέρεται να είναι έτοιμο να διεκδικήσει τα παγκόσμια δικαιώματα μετάδοσης ενός παιχνιδιού ανά αγωνιστική του Champions League.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους The Times, η νέα εμπορική πολιτική θα ισχύσει από τη σεζόν 2027-2028, ενώ η UEFA συνεργάζεται στενά με την ένωση των ευρωπαϊκών ποδοσφαιρικών συλλόγων (EFC) για τη διαμόρφωση του νέου πλαισίου.
🔺 NEW: Netflix set to bid for Champions League games in TV rights shake-up
Uefa’s new way of selling broadcast deals expected to spark scramble for games by global streaming platforms
Read more from @martynziegler ⬇️https://t.co/PG8jJFlA81
— Times Sport (@TimesSport) October 8, 2025
Το Netflix κάνει «άνοιγμα» στα αθλητικά
Η πιθανή εμπλοκή του Netflix με το Champions League θεωρείται στρατηγικής σημασίας, καθώς η πλατφόρμα δεν έχει μέχρι σήμερα μπει δυναμικά στην αγορά των αθλητικών δικαιωμάτων. Ωστόσο, έχει ήδη κάνει μερικά πειράματα, όπως η μετάδοση αγώνα NFL τα Χριστούγεννα και η αναμέτρηση πυγμαχίας μεταξύ του Μάικ Τάισον και Τζέικ Πολ, που σημείωσε κορυφαίο ρεκόρ 65 εκατομμυρίων προβολών.
Παράλληλα, το Netflix έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα των Παγκοσμίων Κυπέλλων Γυναικών του 2027 και του 2031, γεγονός που δείχνει τη σταδιακή είσοδό του στον χώρο του αθλητικού θεάματος.
Τι θα κάνουν Amazon, Apple και Disney
Βέβαια, το ενδιαφέρον των παγκόσμιων πλατφορμών για το Champions League μεγαλώνει. Η Amazon ήδη μεταδίδει ένα παιχνίδι ανά αγωνιστική σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Ιταλία.
Επίσης, η Apple διαθέτει τα παγκόσμια δικαιώματα του MLS, ενώ η Disney εξετάζει επίσης την είσοδό της στις ζωντανές αθλητικές μεταδόσεις.
Τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Champions League
Η UEFA και η εταιρεία Relevent Sports Group, που έχει αναλάβει την εμπορική εκμετάλλευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, θα δώσουν πλέον τη δυνατότητα στους παρόχους να καταθέτουν ενιαίες προσφορές για πολλαπλές αγορές.
Αυτό σημαίνει ότι τηλεοπτικά δίκτυα όπως η Sky, η Discovery/TNT Sports ή άλλα διεθνή κανάλια θα μπορούν να διεκδικήσουν ταυτόχρονα τα δικαιώματα για όλες τις μεγάλες αγορές – Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία.
Επίσης, η UEFA εξετάζει το ενδεχόμενο τα νέα τηλεοπτικά δικαιώματα να δοθούν για περίοδο τριών έως έξι ετών, αντί των τριετών κύκλων που ίσχυαν μέχρι τώρα. Μάλιστα, η Relevent έχει ήδη εξασφαλίσει εξαετές συμβόλαιο με το CBS στις ΗΠΑ (2024-2030), αξίας 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, θέτοντας νέο πρότυπο στις διεθνείς συμφωνίες.
Netflix could be the new home of the Champions League… 👀🚨 pic.twitter.com/f55lBY8rkt
— Daily Mail Sport (@MailSport) September 25, 2025
Ρεκόρ εσόδων για UEFA και Champions League
Μάλιστα, ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν πως η νέα συμφωνία αναμένεται να αυξήσει κατά τουλάχιστον 10% τα ετήσια έσοδα της UEFA από τα 4,4 δισ. ευρώ που εισπράττει σήμερα, στα 5 δισ. ευρώ ή και παραπάνω. Για σύγκριση, η Premier League αποφέρει περίπου 3,6 δισ. λίρες ετησίως από τα δικά της τηλεοπτικά συμβόλαια, τόσο εντός όσο και εκτός Ηνωμένου Βασιλείου.
Η αύξηση των εσόδων σημαίνει ότι οι ευρωπαϊκές ομάδες θα έχουν σημαντικά μεγαλύτερα έσοδα από τις διοργανώσεις. Πάντως, η νέα μορφή του Champions League, που εφαρμόστηκε από την περασμένη σεζόν, ήδη απέφερε κατά 25% περισσότερα κέρδη συγκριτικά με τον προηγούμενο κύκλο.
Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχίες ότι η οικονομική ψαλίδα ανάμεσα στις μεγάλες και στις μικρότερες ομάδες θα διευρυνθεί ακόμη περισσότερο. Η UEFA διαβεβαιώνει ότι τα έσοδα για τις ομάδες του Europa League και του Conference League, καθώς και οι πληρωμές αλληλεγγύης προς συλλόγους εκτός Ευρώπης, θα συνεχίσουν να αυξάνονται με ακόμη ταχύτερο ρυθμό.
Τσέφεριν: «Χτίζουμε κάτι μοναδικό»
Ο πρόεδρος της UEFA, Αλεξάντερ Τσέφεριν, μιλώντας στη Γενική Συνέλευση της EFC στη Ρώμη, υπογράμμισε τη σημασία των αλλαγών που έχουν φέρει νέα δυναμική στο Champions League.
Ειδικότερα, ο ίδιος ανέφερε: «Μαζί χτίζουμε κάτι μοναδικό με φιλοδοξία, για να προσφέρουμε το πιο συναρπαστικό, το πιο καινοτόμο και το πιο προσιτό ποδόσφαιρο, επεκτείνοντας παράλληλα τις βασικές μας πηγές εσόδων» Ο Αλεξάντερ Τσέφεριν πρόσθεσε ότι η UEFA θα «ενισχύσει τη σύνδεση με νέα κοινά, ειδικά μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον μέσων και streaming, αξιοποιώντας στο έπακρο τις ψηφιακές πλατφόρμες για να φέρει το ποδόσφαιρο πιο κοντά από ποτέ».
Ακόμα, ο πρόεδρος της UEFA σημείωσε ότι «αυτός είναι ο τρόπος για να διατηρήσουμε το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο στην κορυφή».