Auto - Moto

Πού μπορούμε να θαυμάσουμε από κοντά το τελευταίο Citroen 2CV

To τελευταίο Citroen 2CV κατασκευάστηκε στις 27 Ιουλίου 1990 σε εργοστάσιο του ομίλου PSA στην Πορτογαλία.

Ένα μοντέλο μαγνήτης για τους φίλους των τεσσάρων τροχών προστέθηκε στα εκθέματα του μουσείου αυτοκινήτου Musee National de l’Automobile (ΜΝΑ) στη Μυλούζ της Γαλλίας. Το μεγαλύτερο μουσείο αυτοκινήτου στον κόσμο φιλοξενεί πλέον σε περίοπτη θέση το τελευταίο Citroen 2CV παραγωγής, που αρχικά προοριζόταν να περάσει στην κατοχή της κατασκευάστριας εταιρείας του. Ωστόσο, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δόθηκε από τον διευθυντή της μονάδας παραγωγής του στον υιοθετημένο γιο του Πατρίκ Μπορντό από τη Μυλούζ, ο οποίος το δώρισε τελικά στο μουσείο της γενέτειράς του.

ilast2cv1_bda52.jpg

Ο Μπορντό ποζάρει με το κληροδότημα του.

Ο Μπορντό είχε ανακοινώσει ήδη από τον Ιούλιο του 2020 ότι το τελευταίο Citroen 2CV δεν θα έβγαινε ποτέ προς πώληση και ότι θα παραχωρηθεί μετά τον θάνατο του στο μουσείο αυτοκινήτου της Μυλούζ, του οποίου είχε ανακηρυχθεί επίτιμος βοηθός. Ο Γάλλος πέθανε πέρυσι και η χήρα του ανέλαβε να εκπληρώσει την τελευταία επιθυμία του παραδίδοντας το συλλεκτικό μοντέλο στο μουσείο ΜΝΑ.

Το Citroen 2CV παρουσιάστηκε στο κοινό το 1948 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού και αναδείχθηκε σε ένα από τα πιο cult και λατρεμένα αυτοκίνητα με συνολικές πωλήσεις άνω των πέντε εκατομμυρίων μονάδων έως το 1990, οπότε ολοκληρώθηκε ο κύκλος ζωής του. Το γαλλικό μοντέλο αντιμετωπίστηκε αρχικά από τον Ειδικό Τύπο με δηκτικά σχόλια και ειρωνία, μάλιστα η εβδομαδιαία σατιρική εφημερίδα ‘’Le Canard enchains’’ το είχε περιγράψει ως ‘’μία κονσέρβα τύπου ελεύθερου κάμπινγκ για τέσσερις σαρδέλες’’.

ilast2cv2_a870d.jpg

Το Citroen 2CV Ultima ήταν ένα γκρι μοντέλο στην έκδοση Charleston.

Παρά τις άσχημες κριτικές, το εμβληματικότερο ίσως μοντέλο στην ιστορία της Citroen κατέκτησε τις καρδιές του αγοραστικού κοινού και κυρίως των μικρομεσαίων κοινωνικών στρωμάτων χάρη στην απλή κατασκευή του, τους ικανοποιητικούς χώρους εμπρός, τις εξαιρετικά άνετες αναρτήσεις του και φυσικά τις χαμηλές τιμές του. Στην πορεία εξελίχθηκε το Citroen 2CV σε σύμβολο μιας εναλλακτικής πρότασης για έναν ανέμελο και αντισυμβατικό τρόπο ζωής, ενώ κάποια στιγμή είχαν φτάσει οι χρόνοι αναμονής για ένα καινούργιο όχημα τα έξι χρόνια!

ilast2cv3_8e892.jpg

Η παραγωγή του 2CV ξεπέρασε τα 5 εκατομμύρια μονάδες.

Η παραγωγή του δημοφιλούς μοντέλου με τις λαϊκές ρίζες σταμάτησε το 1988 στη Γαλλία και συνεχίστηκε στην Πορτογαλία, όπου διακόπηκε οριστικά δύο χρόνια αργότερα. Στις 27 Ιουλίου 1990, ακριβώς στις 16.30 η ώρα το απογευματάκι ολοκλήρωσαν οι εργαζόμενοι της μονάδας παραγωγής του ομίλου PSA στο Μανγκουάλντε της Πορτογαλίας την κατασκευή του Citroen 2CV ‘’Ultima’’ σε συναισθηματικά φορτισμένη ατμόσφαιρα. Το τελευταίο αυτοκίνητο παραγωγής ήταν ένα μοντέλο 2CV6 Charleston σε γκρι διχρωμία με αριθμό πλαισίου TW6AZKA0008KA4813 και τώρα βρίσκεται πλέον μαζί με άλλα 500 αυτοκίνητα στο μουσείο ΜΝΑ της Μυλούζ,, όπου θα έχουν την ευκαιρία να το θαυμάζουν πάνω από 200.000 επισκέπτες τον χρόνο.

ilast2cvkentriki_-_Αντιγραφή_a45c1.jpg

Το τελευταίο Citroen 2CV στο μουσείο ΜΝΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Στο Άγιο Όρος ο Σταμάτης Γαρδέλης
Eurovision 2024: Ζουρνάς και ελληνικός στίχος στο τραγούδι της Ελλάδας
Chevron Right