Μοναδικός, αξεπέραστος, θρυλικός. Ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, 349 εκκινήσεις σε Γκραν Πρι της Formula 1 (ρεκορ), 21 νίκες, 18 pole positions, 46 ταχύτεροι γύροι, 103 βάθρα, 71 εγκαταλείψεις, 1873 βαθμοί καριέρας.
Οι αριθμοί δεν μπορούν να περιγράψουν μία από τις μεγαλύτερες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που ακούει στο όνομα Κίμι Ραϊκόνεν. Ο Φιλανδός πιλότος ξεκίνησε ως ένας απλός «αντικαταστάτης» και κατέληξε να αποχωρεί από την Formula 1 όντας μία από τις μεγαλύτερες μορφές του σκορ.
Ξεκίνησε την καριέρα του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού το 2001 οδηγώντας το μονοθέσιο της Sauber, όμως το ταλέντο και η προσήλωση που έδειχνε στην δουλειά του ώθησε McLaren να του προσφέρει συμβόλαιο συνεργασίας ακριβώς την επόμενη χρονιά.
Η επιτυχημένη Βρετανική ομάδα είδε στα μάτια του Κίμι τον… αντικαταστάτη του Μίκα Χάκινεν, ο οποίος είχε αποχωρήσει από την ενεργό δράση έχοντας κατακτήσει δύο πρωταθλήματα.
Με την McLaren αγωνίστηκε έως το 2006, τερματίζοντας στην δεύτερη θέση του πρωταθλήματος δύο φορές (2003 και 2005), σημειώνοντας 9 νίκες, με αποτέλεσμα να εδραιωθεί στον χώρο της Formula 1.
Απέκτησε το προσωνύμιο «The Iceman» (ο άνθρωπος από πάγο) καθώς οι ψύχραιμες αντιδράσεις του, η ηρεμία με την οποία αντιμετώπιζε δύσκολες καταστάσεις και το… ανέκφραστο πρόσωπό του κατά την διάρκεια των συνεντεύξεων τον έκαναν αγαπητό στους φιλάθλους.
Μετά την περίοδο που πέρασε στην McLaren, ο Κίμι μετακόμισε στο Μαρανέλο για λογαριασμό της Ferrari η οποία αναγνώρισε ότι οι δυνατότητές του ήταν πολύ μεγάλες και θέλησε έναν… αντικαταστάτη μετά την αποχώρηση του Μίκαελ Σουμάχερ.
Ο Ραϊκόνεν δεν απογοήτευσε αυτούς που τον εμπιστεύτηκαν, καθώς κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2007 και ανέβηκε στο «Πάνθεον» της Formula 1, όμως δύο χρόνια αργότερα αποφάσισε να αποχωρήσει και να αγωνιστεί στο World Rally Championship (WRC).
Όμως το 2012 αποφάσισε να επιστρέψει στην Formula 1 και να κάνει ένα νέο ξεκίνημα.
Η Lotus στο όριο της χρεοκοπίας λόγω της επιτυχίας του Ραϊκόνεν
Οι επιδόσεις του για την ομάδα ήταν εξαιρετικές, σημειώνοντας 390 πόντους κατά τη διάρκεια των δύο ετών που περιελάμβαναν 13 τερματισμούς στο βάθρο και δύο νίκες σε αγώνες στο Γκραν Πρι του Άμπου Ντάμπι του 2012 και στο Γκραν Πρι της Αυστραλίας το 2013.
Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά, που στην πραγματικότητα ο Κίμι παραλίγο να χρεοκοπήσει την ομάδα λόγω ενός μπόνους που είχε για κάθε πόντο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος που σκόραρε.
Το αφεντικό της ομάδας Gérard Lopéz σίγουρα δεν περίμενε ένα τέτοιο αποτέλεσμα και η συμφωνία που είχε κάνει για να πληρώσει 50.000 ευρώ ανά πόντο σχεδόν οδήγησε σε χρεοκοπία, με το μπόνους πόντων μόνο να εγγυάται στον Raikkonen 19,5 εκατομμύρια ευρώ!
Το 2014 έκανε ακόμα μία επιστροφή, καθώς συμφώνησε με την Ferrari η οποία έκανε μία ανανέωση στο ρόστερ της και έφερε τους Κίμι ΡαΪκόνεν και Σεμπάστιαν Φέτελ για να μπορέσει να φτάσει στην κορυφή.
Μπορεί το πλάνο της Ιταλικής ομάδας να μην λειτούργησε, όμως ο «Iceman» μας χάρισε μερικές από τις ομορφότερες εξωαγωνιστικές στιγμές της καριέρας του και το 2018 κατάφερε να τερματίσει ξανά στην 3η θέση του πρωταθλήματος.
Το 2019 επέστρεψε στην Sauber (σ.σ. η οποία μετονομάστηκε σε Alfa Romeo), κι έτσι φτάσαμε στις 12 Δεκεμβρίου του 2021 όπου ο Κίμι Ραϊκόνεν είναι έτοιμος να καθίσει σε μονοθέσιο της Formula 1 για τελευταία φορά στην καριέρα του.
Ο χαρακτήρας του, το ταλέντο και η εμπειρία που έχει αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια παρουσίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, έχουν κάνει τον Κίμι Ραϊκόνεν έναν από τους πιο αγαπημένους οδηγούς των φιλάθλων αλλά και μία από τις εμβληματικότερες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
{https://twitter.com/alfaromeoracing/status/1469741939021029379}