Η Mercedes διαμαρτυρήθηκε για την τελική κατάταξη του Γκραν Πρι του Άμπου Ντάμπι, επικαλούμενη παραβίαση δύο άρθρων στους αθλητικούς κανονισμούς, έρχεται μετά από έναν δραματικό αγώνα που κέρδισε ο Μαξ Φερστάπεν αφού πέρασε τον Λιούις Χάμιλτον στον τελευταίο γύρο για να πάρει τη νίκη και μαζί του έναν πρώτο παγκόσμιο τίτλο.
Ο Χάμιλτον φαινόταν ο πιο πιθανός να πάρει αυτή την καθοριστική νίκη, απολαμβάνοντας ένα άνετο προβάδισμα έναντι του Φερστάπεν έχοντας το πάνω χέρι στον αγώνα, όταν ο Νίκολας Λατίφι τράκαρε έξι γύρους πριν την καρό σημαία, με τους αγωνοδίκες να βγάζουν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
Η Red Bull κάλεσε τον Φερστάπεν στα πιτς και του τοποθέτησε μαλακά ελαστικά, όμως ο Χάμιλτον δεν μπήκε στα πιτς και παρέμεινε με σκληρά ελαστικά 38 γύρων. Ο αγώνας ξανάρχισε με έναν γύρο πριν, με τον Φερστάπεν να έχει σημαντικό πλεονέκτημα ελαστικών, έπιασε και πέρασε τον οδηγό της Mercedes για να πάρει τη νίκη.
Μέσα σε 30 λεπτά από τη λήξη του αγώνα, η Mercedes διαμαρτυρήθηκε για δύο περιστατικά. Το ένα ήταν «ενάντια στην κατάταξη που καθορίστηκε στο τέλος του Διαγωνισμού, φερόμενη παραβίαση του άρθρου 48.12 των αθλητικών κανονισμών της FIA Formula 1 του 2021».
{https://twitter.com/F1/status/1470058598197825542}
Κατά τη διάρκεια του αγώνα, οι αγωνοδίκες εξέδωσαν ένα μήνυμα που έλεγε ότι τα αυτοκίνητα που βρίσκονταν έναν γύρο πίσω δεν θα επιτρέπεται να προσπεράσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας. Εκείνη την στιγμή, πέντε αυτοκίνητα βρίσκονταν μεταξύ του Χάμιλτον και του Φερστάπεν.
Στη συνέχεια είπαν ότι αυτά τα πέντε αυτοκίνητα θα επιτρεπόταν να συνεχίσουν τον αγώνα τους κανονικά (προσπερνώντας το αυτοκίνητο ασφαλείας), με αποτέλεσμα ο Ολλανδός να βρεθεί πίσω από τον Βρετανό.
Η δεύτερη διαμαρτυρία αφορά εικαζόμενη παραβίαση του άρθρου 48.8 του αθλητικού κανονισμού. Αυτός ο κανόνας λέει ότι «κανένας οδηγός δεν μπορεί να προσπεράσει άλλο αυτοκίνητο στην πίστα, συμπεριλαμβανομένου του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, μέχρι να περάσει τη Γραμμή (βλ. Άρθρο 5.3) για πρώτη φορά αφού το αυτοκίνητο ασφαλείας επιστρέψει στα πιτ».