Αρκετοί είναι οι οδηγοί στην Ελλάδα που χρησιμοποιούν λάθος τα αλάρμ και το φλας όταν οδηγούν το αυτοκίνητό τους, ενώ υπάρχουν κι αυτοί που δεν… τα χρησιμοποιούν καθόλου.
Ειδικότερα, η πλειοψηφία των ελλήνων οδηγών δεν έχει καταλάβει σωστά την έννοια των αλάρμ και των φλας, παρά το γεγονός ότι υπάρχει σχετικός νόμος για την ορθή χρήση τους.
Πότε χρησιμοποιούμε αλάρμ και πότε πέφτει πρόστιμο
Τα αλάρμ (ή τα φώτα έκτακτης ανάγκης όπως τα αναφέρει ο ΚΟΚ) πρέπει να χρησιμοποιούνται σε δύο περιπτώσεις:
- Όταν το όχημα έχει ακινητοποιηθεί και δημιουργείται κίνδυνος για τρίτους από την ακινησία.
- Όταν κινδυνεύουν άλλοι χρήστες του δρόμου από το δικό μας όχημα όταν κινείται.
Ωστόσο, αν κάποιος οδηγός τα χρησιμοποιήσει σε διαφορετική περίπτωση από τις παραπάνω, τότε προβλέπεται πρόστιμο 20 ευρώ.
Πότε χρησιμοποιούμε φλας
Όπως προβλέπει ο ΚΟΚ, το φλας χρησιμοποιείται όταν ο οδηγός προτίθεται να αλλάξει πορεία ή να προβεί σε στάθμευση και στάση.
Ωστόσο, πριν τη χρήση του φλας, ο οδηγός οφείλει πρώτα να έχει βεβαιωθεί ότι μπορεί να αλλάξει πορεία χωρίς να προκαλέσει κίνδυνο για άλλους οδηγούς και χωρίς να προκαλέσει παρακώλυση της κυκλοφορίας.
Το λάθος στο παρκάρισμα
Όμως, στην Ελλάδα υπάρχει κάτι που κάνουν λάθος οι περισσότεροι οδηγοί.
Συγκεκριμένα, ελάχιστοι είναι αυτοί που γνωρίζουν ότι στο παρκάρισμα θα πρέπει να χρησιμοποιούμε το κατάλληλο φλας για την κατεύθυνση που θέλουμε να παρκάρουμε κι όχι τα αλάρμ όπως κάνουμε σχεδόν όλοι.
Όσον αφορά στο πρόστιμο για τη μη χρήση των φλας, αυτό είναι στα 80 ευρώ, ενώ σε περίπτωση που δεν λειτουργούν με τον προβλεπόμενο τρόπο ή απουσιάζουν, ο οδηγός καλείται να καταβάλλει πρόστιμο 150 ευρώ.