Την τελευταία φορά που η Formula 1 είχε ταξιδέψει στην Αυστραλία για να διεξάγει το Γκραν Πρι, ο κόσμος ήταν διαφορετικός, καθώς η πανδημία του κορονοϊού είχε μόλις ξεσπάσει και τα εθνικά lockdown προσπαθούσαν να επιβραδύνουν την εξάπλωση του ιού.
Σημειώνεται ότι όλα ήταν έτοιμα στην Μελβούρνη, για να φιλοξενήσουν τις ομάδες, όμως ο αγώνας του 2020 ματαιώθηκε, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει σχεδόν τέσσερις μήνες μέχρι να ξεκινήσει η σεζόν.
Αλλά από τότε, η F1 έχει δείξει ότι είναι απίστευτα ικανή να ανταποκρίνεται σε μια τόσο μοναδική πρόκληση, με ευέλικτα ημερολόγια και stand-in αγώνες που επιτρέπουν την ολοκλήρωση δύο επικών σεζόν σε αυτό το διάστημα.
{https://twitter.com/F1/status/1510921408418877443}
Αλλά την στιγμή που τα μονοθέσια βγουν την πίστα για πρώτη φορά, θα σηματοδοτήσει την λήξη της περιόδου… ξηρασίας για την Μελβούρνη, μια πόλη που πάντα προσφέρει απίστευτο καλωσόρισμα στις ομάδες και τους οδηγούς και αγκαλιάζει πλήρως το άθλημα όταν αγωνίζεται γύρω από το «Albert Park».
Εκατοντάδες χιλιάδες θαυμαστές θα είναι παρόντες για να δουν το πρώτο Γκραν Πρι στην Αυστραλία από το 2019, με την συντριπτική πλειοψηφία των εισιτηρίων να εξαντλείται μερικές ώρες μετά την κυκλοφορία τους.
Νέα χάραξη, μεγαλύτερες ταχύτητες, πιο εντυπωσιακός αγώνας
Στο διάστημα των δύο χρόνων, που η Formula 1 δεν κατάφερε να διεξάγει αγώνα στην Αυστραλία, οι διοργανωτές εκμεταλλεύτηκαν το γεγονός αυτό για να τροποποιήσουν την πίστα και να την φέρουν σε μία… νέα εποχή.
Η πίστα ήταν πάντα μια συναρπαστική πρόκληση για τους οδηγούς, αλλά έτεινε να είναι μία από τις πιο δύσκολες διαδρομές για προσπέραση, βλέποντας συχνά τους αγώνες να αποφασίζονται από στρατηγική ή από τις θέσεις των κατατακτήριων, περισσότερο από μάχες εντός πίστας.
Ενώ υπάρχουν μικρές αλλαγές στη στροφή 1, στη στροφή 6 και στην προτελευταία γωνία, η μεγαλύτερη αλλαγή έχει καταργήσει το σικέιν στη στροφή 9 και στη στροφή 10 , που σημαίνει ότι υπάρχει μια πολύ μεγαλύτερη ευθεία μέχρι το σικέιν υψηλής ταχύτητας που ήταν προηγουμένως η στροφή 11 και η στροφή 12.
{https://twitter.com/ausgrandprix/status/1509334662233088004}
Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί θα φτάνουν στη νέα στροφή 11 (προηγουμένως στροφή 13 προς το τέλος του γύρου) με μεγαλύτερη ταχύτητα και έχει δημιουργηθεί μια μεγαλύτερη ζώνη πέδησης με μια πιο σφιχτή δεξιά στροφή.
Όλες αυτές οι ενημερώσεις είναι πιθανό να βελτιώσουν τους χρόνους γύρων περίπου πέντε δευτερόλεπτα από ό,τι στο παρελθόν, αλλά επίσης προσφέρουν μεγαλύτερες δυνατότητες προσπέρασης. Επίσης πρέπει να συμπεριλάβουμε το γεγονός ότι τα μονοθέσια του 2022 που διευκολύνουν τα προσπεράσματα θα προσφέρουν έναν ακόμα πιο συναρπαστικό αγώνα.
H νέα χάραξη της πίστας
Image credits: formula1.com