Η Επιτροπή της Formula 1 συνεδρίασε στο Λονδίνο την Τρίτη για να συζητήσει πολλά πράγματα, όπως οι αγώνες Σπριντ, η μονάδα ισχύος 2026 και οι κάμερες που τοποθετούνται στα κράνη των οδηγών.
Όσον αφορά το Σπρίντ, το πρώτο από τα τρία του 2022 που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Ίμολα, η διοργανώτρια αρχή και οι 10 ομάδες υποστήριξαν τον διπλασιασμό του αριθμού, από τρεις σε έξι, την επόμενη σεζόν.
Η FIA είπε ότι υποστήριξε «την αρχή του αυξημένου αριθμού αγώνων Σπρίντ» την επόμενη σεζόν, αλλά διερευνά πώς θα επηρεάσει τις λειτουργίες και το προσωπικό της στην πίστα, ενώ αναμένεται να παρουσιάσει τα αποτελέσματά της σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Η Ίμολα (Ιταλία) φιλοξένησε τον πρώτο από τους τρεις αγώνες Σπρίντ το 2022 και θα ακολουθήσουν η Αυστρία και η Βραζιλία.
Οι αλλαγές κανόνων του 2026 συνεχίζουν να διαμορφώνονται
Έχει ήδη συμφωνηθεί ένα πλαίσιο για την κατασκευή ενός νέου κινητήρα που θα εισαχθεί το 2026. Αυτό αφορά τη διατήρηση των σημερινών υβριδικών turbo V6, αλλά την αφαίρεση του MGU-H και την εισαγωγή 100% βιώσιμων καυσίμων.
Στην Επιτροπή, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού έθεσε αρκετούς βασικούς στόχους που σχετίζονται με τις παραμέτρους απόδοσης, τη βιωσιμότητα και τους οικονομικούς κανονισμούς μετά από εργασίες προσομοίωσης από το αεροδυναμικό τμήμα της.
Αυτά περιλάμβαναν τη «σημαντική μείωση της αντίστασης του αέρα» για τη βελτίωση της βιωσιμότητας και της απόδοσης, τη μείωση των διαστάσεων του αυτοκινήτου και τη μείωση ή τον περιορισμό της μάζας του αυτοκινήτου.
Υπάρχει η επιθυμία για μία γενικότερη βελτίωση, η οποία γιγαντώθηκε φέτος, που είδαμε ότι τα αυτοκίνητα που μπορούν να ακολουθούν το ένα το άλλο και να συνεχιστεί η τυποποίηση ή η απλοποίηση των ανταλλακτικών για τη μείωση του κόστους και τη χρήση πιο βιώσιμων υλικών.
Με την… ματιά των οδηγών
Αφού δοκίμασε την τελευταία γενιά καμερών κράνους σε μια σειρά εκδηλώσεων, η Επιτροπή της F1 ενέκρινε ομόφωνα μια προσαρμογή στους Τεχνικούς Κανονισμούς του 2023 που θα επιβάλλουν ότι όλοι οι οδηγοί πρέπει να χρησιμοποιούν τις κάμερες από το 2023 και μετά.
{https://twitter.com/ESPNF1/status/1519285240442806277 }
Η Επιτροπή συμφώνησε επίσης ομόφωνα να δοκιμάσει τη μείωση της κατανομής των ελαστικών από 13 σετ σε 11 σε δύο Γκραν Πει το 2023 ως μέρος μιας ώθησης για βιώσιμη χρήση ελαστικών στο μέλλον.
Όπως πάντα, οι αλλαγές απαιτούν σφραγίδα από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, αλλά όλοι είναι αισιόδοξοι ότι το άθλημα κατευθύνεται προς μία καλύτερη εποχή.