Μετά από έναν θεαματικό αγώνα στο Μαϊάμι, η F1 περνά ξανά τον Ατλαντικό για την έναρξη της… ευρωπαϊκής σεζόν, το Ισπανικό Γκραν Πρι στην πίστα «Circuit de Barcelona-Catalunya». Έτσι επικεντρωνόμαστε μερικά σημεία και ερωτήματα, τα οποία είναι ήδη θέμα συζήτησης στα γκαράζ των ομάδων.
1 - Δεν υπάρχει φαβορί
Μπορεί η Ferrari να έκανε ένα εξαιρετικό ξεκίνημα στην φετινή σεζόν, εκμεταλλευόμενη τις ατυχίες και τις εγκαταλείψεις της Red Bull, όμως οι «ταύροι» κατάφεραν να ανακάμψουν και πλέον βρίσκονται μόλις 6 βαθμούς πίσω τους στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Αντίστοιχα ο Μαξ Φερστάπεν, μπορεί να μετρούσε 2 εγκαταλείψεις στους 3 πρώτους αγώνες, όμως πλέον απέχει 19 βαθμούς από τον πρωτοπόρο Σαρλ Λεκλέρ, σε μία μονομαχία η οποία φαίνεται πως θα κρατήσει πολλούς αγώνες…
Έτσι, η αγωνιστική ισορροπία ανάμεσα στις δύο ομάδες σε συνδυασμό με το πάθος, την θέληση και την δυναμικότητα των οδηγών, δεν κάνει ξεκάθαρα τα πράγματα αναφορικά με το «φαβορί» για την νίκη. Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές φορές στο παρελθόν η πίστα της Καταλωνίας επιφύλασσε… εκπλήξεις.
{https://twitter.com/F1/status/1525798427371655170}
2 - Η μεγάλη ευκαιρία του Σάινθ
Ο Φερνάντο Αλόνσο είναι ένας από τους αγαπημένους πιλότους του ισπανικού κοινού, αλλά ο Κάρλος Σάινθ απολαμβάνει το δικό του τεράστιο επίπεδο υποστήριξης στη Βαρκελώνη και θα μπορούσε να ανέβει στο βάθρο αυτό το Σαββατοκύριακο.
Ακόμη κι όταν αγωνιζόταν με τα αυτοκίνητα της Renault και της McLaren ως αουτσάιντερ, ο Σάινθ μεγάλο μέρος της κερκίδας που τον στήριζε στον εντός έδρας αγώνα του, αλλά φέτος, βρίσκεται σε ένα μονοθέσιο που είναι ξεκάθαρα ικανό να κερδίσει αγώνες.
Ο Λεκλέρ έχει πάρει τις δύο νίκες και τις τρεις pole position για τη Ferrari μέχρι στιγμής φέτος, αλλά ο Ισπανός ήταν στο βάθρο σε κάθε αγώνα που τερμάτισε και έφτασε κοντά στο να εξασφαλίσει την πρώτη του pole σε τρεις περιπτώσεις. Οπότε είναι απολύτως κατανοητό ότι οι οπαδοί του θα ονειρεύονται την παρθενική του νίκη στο «Circuit de Barcelona-Catalunya».
3 – Το «θαύμα» του Φερστάπεν
Στο ισπανικό Γκραν Πρι του 2016 ο νεαρός (τότε) Μαξ Φερστάπεν κάθισε για πρώτη φορά στο μονοθέσιο της Red Bull και μετά από έναν ανατρεπτικό και συγκλονιστικό αγώνα κατάφερε να δει πρώτης την καρό σημαία και να γίνει ο νεότερος νικητής στην ιστορία του σπορ (18 ετών και 134 ημερών). Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Ολλανδού και μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου συνολικά 23 φορές.
Έκτοτε ο μόνος πιλότος που έχει καταφέρει να νικήσει στην συγκεκριμένη πίστα, είναι ο Λιούις Χάμιλτον με το μονοθέσιο της Mercedes, όμως φέτος φαίνεται πως δεν θα καταφέρει να διευρύνει το ρεκόρ του στην Ισπανία.
{https://twitter.com/F1/status/1525919992272850948}
4 – Η ιστορία λέει… Mercedes
Από ομάδα που έθετε τον ρυθμό στους αγώνες, η Mercedes φέτος χρειάζεται να ακολουθήσει την Ferrari και την Red Bull καθώς οι αλλαγές των κανονισμών «ανακάτεψαν την τράπουλα» όσον αφορά τις ομάδες.
Τα «ασημένια βέλη» όμως έχουν δείξει ότι έχουν την ταχύτητα και την δυναμικότητα που έχει το μονοθέσιό τους, οπότε το Ισπανικό Γκραν Πρι θα είναι μία καλή ευκαιρία για να διεκδικήσουν περισσότερους βαθμούς και βάθρα. Σημειώνεται ότι στην συγκεκριμένη πίστα αριθμούν 7 νίκες στους τελευταίους 8 αγώνες.
{https://twitter.com/F1/status/1526244082816892929}
5 - Μεγαλύτερες αναβαθμίσεις για τις ομάδες;
Και δεν είναι μόνο η Mercedes που θα κοιτάξει την ταχεία πρόοδο και τα μεγαλύτερα αποτελέσματα αυτή τη σεζόν. Όλες οι ομάδες εξακολουθούν να μαθαίνουν για τα μονοθέσια του 2022, δεδομένης της αλλαγής στους κανονισμούς που εισήχθησαν φέτος και ο ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται να είναι ιδιαίτερα σημαντικός.
Η Βαρκελώνη ήταν παραδοσιακά ένας χώρος όπου εισάγονται σημαντικές αναβαθμίσεις και τα τελευταία χρόνια ορισμένες ομάδες ήταν σε θέση να φέρνουν μια συνεχή ροή νέων εξαρτημάτων στους αγώνες.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους η Ισπανία είδε μια τέτοια εξέλιξη ήταν λόγω της ευκολίας με την οποία μπορούσαν οι ομάδες να μεταφέρουν νέα εξαρτήματα και μέρη του μονοθεσίου, ώστε να τα τοποθετήσουν στο μονοθέσιο άμεσα.
Επιπλέον, η πίστα είναι μια πίστα που γνωρίζουν πολύ καλά, αφού έχουν δοκιμάσει εκεί σε πολλές περιπτώσεις, δίνοντας στις ομάδες πολλά δεδομένα για να δουλέψουν, καθώς και μια σαφή σύγκριση μεταξύ των αυτοκινήτων με τους άλλους κατασκευαστές.