Tα ευρήματα μιας πρόσφατης δοκιμής σχετικά με την μειωμένη εκπομπή CO2 γνωστοποίησε η Mercedes, αναφέροντας ότι τα αγωνιστικά φορτηγά της F1 χρησιμοποίησαν βιοκαύσιμα στις μετακινήσεις τους από Βέλγιο στην Ολλανδία και από εκεί στην Ιταλία.
Η ομάδα να ανέφερε μια εκπληκτική μείωση της τάξεως του 89% στις εκπομπές ρύπων και ως μέρος της προσπάθειας να μειώσει τις εκπομπές CO2 και να καταφέρει το Net-Zero (Μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα) έως το 2030, τα 16 φορτηγά Actros Gigaspace χρησιμοποίησαν βιοκαύσιμα, φυτικά έλαια (HVO 100) - ένα προϊόν χωρίς ανανεώσιμα ορυκτά καύσιμα που προέρχεται από 100% φυτικά έλαια και λίπη- για τη μεταφορά εξοπλισμού.
Η δοκιμή έγινε στις διαδρομές: από το ΣΠΑ (Βέλγιο) στο Ζάντβουρτ (Ολλανδία) και από εκεί στην Μόντσα (Ιταλία), μετά από ένα επιτυχημένο test drive που είχε πραγματοποιηθεί μερικές εβδομάδες νωρίτερα στην διαδρομή από την Βουδαπέστη (Ουγγαρία) στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα φορτηγά χρησιμοποίησαν τοπικά βιοκαύσιμα για να ταξιδέψουν 300 χλμ από το ΣΠΑ στο Ζάντβουρτ και στη συνέχεια 1.100 χλμ από το Ζάντβουρτ στη Μόντσα – το καύσιμο ντίζελ χρησιμοποιήθηκε μόνο για τα τελευταία 20 χλμ. ταξίδι λόγω προβλημάτων ανεφοδιασμού.
Τα αποτελέσματα της Mercedes
Σύμφωνα με την ομάδα, η ανάλυση έδειξε ότι η χρήση βιοκαυσίμων σε μια συνολική απόσταση περίπου 1.400 χιλιομέτρων εξοικονόμησε 44.091 κιλά CO2 και μείωσε τις εκπομπές των εμπορευμάτων κατά 89%.
Είναι η τελευταία καινοτόμα κίνηση από τη Mercedes σε μια σειρά πρωτοβουλιών με επίκεντρο τη βιωσιμότητα, αφού ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος ότι έγινε η πρώτη παγκόσμια αθλητική ομάδα που επένδυσε στο Sustainable Aviation Fuel.
Οι εξελίξεις στα καύσιμα έχουν ήδη γίνει… πρωτοσέλιδο στη F1 αυτή τη σεζόν, με τα βιοκαύσιμα E10 να εισάγονται στο άθλημα ως μέρος μιας προγραμματισμένης «στροφής» προς μια 100% βιώσιμη λύση στα αυτοκίνητα από το 2026 κι έπειτα.
Η F1 εργάζεται επίσης για μια σειρά από άλλους στόχους βιωσιμότητας καθώς δραστηριοποιείται προς την επίτευξη του στόχου Net Zero Carbon έως το 2030 (Μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα).