Στο «στόχαστρο» της F1 βρίσκεται η Red Bull και η Aston Martin, καθώς υπάρχουν υποψίες για την παραβίαση του προϋπολογισμού την περασμένη σεζόν, γεγονός που σημαίνει ότι κινδυνεύουν με μεγάλες ποινές και τιμωρίες.
Αναφέρεται ότι το διοικητικό όργανο της Formula 1 ι ετοιμάζεται να ανακοινώσει ότι δύο ομάδες, η Red Bull και η Aston Martin, ξεπέρασαν το περσινό ανώτατο όριο των 145 εκατομμυρίων δολαρίων αποκτώντας ένα πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους.
Οι κυρώσεις που αναφέρονται στους κανονισμούς περιλαμβάνουν πρόστιμο, ενώ το κρίσιμο άρθρο 9.1 των «αθλητικών κυρώσεων» αναφέρει επίσης «αφαίρεση πόντων πρωταθλήματος κατασκευαστών» και «αφαίρεση πόντων πρωταθλήματος οδηγών», αλλά ίσως πιο ανησυχητικό για τον Βερστάπεν είναι το ενδεχόμενο οι ποινές να περιλαμβάνουν και «αποκλεισμό από το πρωτάθλημα».
Ενώ παραμένει απίθανο η αξιολόγηση των λογαριασμών της FIA να αλλάξει το αποτέλεσμα του περσινού αποτελέσματος, υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες ότι τα πρωταθλήματα θα μπορούσαν να αλλοιωθούν από παραβιάσεις του ανώτατου ορίου του προϋπολογισμού.
Ο διευθυντής της ομάδας της Mercedes, Τότο Βόλφ, δήλωσε στο BBC Sport: «Το ανώτατο όριο κόστους είναι ίσως η πιο σημαντική εξέλιξη των κανονισμών για τη διατήρηση ίσων όρων ανταγωνισμού, ώστε να επιτρέπεται στις ομάδες που δεν έχουν οικονομική άνεση να καλύψουν τη διαφορά και να βάλουν ένα ανώτατο όριο στις δαπάνες.
Η FIA, ιδιαίτερα ο πρόεδρος Mohammed bin Sulayem, έχει δείξει μια αρκετά καλή στάση στην επιβολή όλων των ειδών κανονισμών. Έτσι, αν μιλάμε τώρα για κάτι μεγάλο, θα δείξει την ίδια ακεραιότητα και ηγεσία που είχε κάνει στο παρελθόν».
Σημειώνεται ότι οι ισχυρισμοί σχετίζονται με τη σεζόν του 2021, όταν ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull κέρδισε τον παρθενικό του τίτλο επικρατώντας του Λιούις Χάμιλτον της Mercedes.
Οι οικονομικές δαπάνες των ομάδων κατά τη διάρκεια μιας σεζόν περιλαμβάνουν επίσης την ανάπτυξή τους για το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς, επομένως οποιαδήποτε παραβίαση θα είχε αντίκτυπο στην απόδοση της ομάδας το 2022.
Το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού εισήχθη ως μέρος μιας σειράς αλλαγών στους κανονισμούς με στόχο να ελαχιστοποιηθεί το… χάσμα ανάμεσα στις ομάδες και τα Γκραν Πρι να γίνουν πιο ενδιαφέροντα.
Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andreas Seidl, δήλωσε: «Δεν θέλω να σχολιάσω λεπτομέρειες γιατί δεν έχω πληροφορίες, αλλά είναι σαφές ότι όσον αφορά τους οικονομικούς κανονισμούς. Η ακεραιότητα του αθλήματος είναι το πιο σημαντικό πράγμα.
Έχουμε μεγάλη πίστη στον νέο πρόεδρο της FIA και την ομάδα του, βλέποντας την αυστηρότητα με την οποία διερεύνησαν το όριο του προϋπολογισμού. Τους εμπιστευόμαστε και πιστεύουμε ότι θα πράξουν ανάλογα».