Έτοιμη για επέλαση στην Ευρώπη είναι η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, η οποία τα τελευταία χρόνια πρωταγωνιστεί στη βιομηχανική παραγωγή οχημάτων.
Αναλυτικότερα, η Κίνα, με μια τεράστια εγχώρια αγορά και με εξαγωγές σε όλο τον κόσμο αποτελεί τον βασικό πρωταγωνιστή των εξελίξεων, καθώς τα αυτοκίνητα που βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής είναι σαφώς αναβαθμισμένα σε σχέση με το παρελθόν.
Ποιοτικότερα αυτοκίνητα, όμορφο ντιζάιν, χαμηλές τιμές και πληθώρα μοντέλων και εκδόσεων αποτελούν τα απαραίτητα στοιχεία για τις επεκτατικές διαθέσεις των κινέζικων εταιρειών. Πλέον, έχουν γίνει περισσότερο ασφαλή, καθώς στις δοκιμές καταφέρνουν να παίρνουν πολλά αστέρια, πληρώντας σε μεγάλο βαθμό τις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Πάτησε Ελλάδα η BYD
Η πρόσφατη έλευση της BYD στην Ελλάδα ουσιαστικά ανάβει το πράσινο φως για την «άφιξη» πολλών μοντέλων και εταιρειών στη χώρα μας. Σε αυτήν τη φάση η δραστηριοποίηση της κινέζικης εταιρείας είναι στα επαγγελματικά οχήματα, όμως αν δει κάποιος τα επιβατικά μοντέλα που διαθέτει στην γκάμα της, πολλά από τα οποία παρουσιάστηκαν και στο σαλόνι του Παρισιού πριν λίγες ημέρες, θα διαπιστώσει ότι έχει να κάνει με μια εταιρεία που σίγουρα δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Με δεδομένο ότι η σχεδίασή τους έχει περάσει σε άλλα επίπεδα και την αυξημένη ασφάλεια που παρέχουν, η χαμηλή τιμή τους θα δώσει την απαραίτητη ώθηση στους Έλληνες να προβούν σε αγορές όταν αυτά έρθουν στη χώρα μας. Σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν καλές υποδομές λειτουργίας. Την ίδια στιγμή η Κίνα παράγει πολλά ηλεκτρονικά και μπαταρίες για πολλές εταιρείες και εφοδιάζει όλο τον κόσμο.
ETP3: Το ηλεκτρικό επαγγελματικό Van που κάνει πρεμιέρα στην ελληνική αγορά
Η BYD ξεκινά την παρουσία της στην ελληνική αγορά με το ηλεκτρικό επαγγελματικό Van ETP3 που είναι σχεδιασμένο με τα δεδομένα που ισχύουν στα επιβατικά αυτοκίνητα.
Έχει μικτό βάρος 2.420 κιλά και ωφέλιμο φορτίο 780 κιλά, ενώ η αυτονομία του είναι 275 χιλιόμετρα εντός πόλης (233 χλμ. συνδυαστικά). Ο χώρος φόρτωσης έχει διαστάσεις 1,95 μ. βάθος, 1,4 μ. πλάτος και 1,3 μ. ύψος, ενώ η απόσταση ανάμεσα στους θόλους είναι 1,23 μ.
Το ETP3 κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος μόνιμου μαγνήτη υψηλής ενεργειακής απόδοσης, μέγιστης ισχύος 100 kW (136 ίππων) και μέγιστης ροπής 210Nm. Την απαιτούμενη για την κίνηση ενέργεια παρέχει μπαταρία λιθίου-φωσφορικού άλατος σιδήρου χωρητικότητας 44,9 kWh. Η τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας είναι μόλις 16 kWh/100 χλμ. Η φόρτιση από το 20% έως το 100% της χωρητικότητας της μπαταρίας διαρκεί μόλις 30 λεπτά ή 5,5 ώρες, με συνεχές και εναλλασσόμενο ρεύμα αντίστοιχα.
Οι κινεζικοί κολοσσοί «κατάπιαν» τους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές
Κινέζικοι κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Ceely, που κατέχει την Volvo και έχει μετοχές στη Mercedes, τη Lotus και την Aston Martin παράγει ετησίως άνω των 5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Ο αριθμός είναι τέτοιος που ξεπερνάει σε δυναμικότητα μεγάλους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές.
Η επέλαση των κινέζικων αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει ξεκινήσει και πολύ σύντομα θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Κυρίως ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπου η Κίνα τα τελευταία χρόνια έχει κάνει άλματα και κατέχει σε μεγάλο βαθμό την τεχνολογία αυτής της κατηγορίας.