Επιστροφή στην αγωνιστική δράση της Formula 1 και επιστροφή στην ιστορική πίστα του Σίλβερστοουν, στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου φέτος θα δούμε ένα διαφορετικό και πιο ενδιαφέρον (;) Γκραν Πρι.
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού έχει ανακοινώσει ότι θέλοντας να κάνει πιο ενδιαφέρον το «προϊόν» της θα εφαρμόσει το Sprint Race (αγώνας σπρίντ) ή Sprint Qualifying όπως αποκαλείται.
Γεγονός είναι ότι με το νέο πλάνο διεξαγωγής του αγωνιστικού τριημέρου, οι φίλαθλοι της F1 θα έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν δύο περιόδους ελευθέρων δοκιμών, μία περίοδο κατατακτήριων δοκιμών και… δύο αγώνες.
Το πρόγραμμα (16 – 18 Ιουλίου):
Παρασκευή 16 Ιουλίου
Ελεύθερα δοκιμαστικά (FP1): 16:30 – 17:30
Κατατακτήριες δοκιμές (Q1, Q2, Q3): 20:00 – 21:00
Σάββατο 17 Ιουλίου
Ελεύθερα δοκιμαστικά (FP2): 14:00 – 15:00
Sprint Qualifying: 18:30 – 19:00
Κυριακή 18 Ιουλίου
Αγώνας: 17:00 – 19:00
Τί είναι το Sprint Qualifying;
Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου προγράμματος είναι το Sprint Qualifying ή Sprint Race, το οποίο είναι κάτι ανάμεσα σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα, όπου μοιράζονται βαθμοί αλλά και οι θέσεις της εκκίνησης για τον αγώνα της Κυριακής.
Μπορεί να ακούγεται περίπλοκο όμως δεν είναι!
Πιο συγκεκριμένα, είναι ένας αγώνας που ξεπερνά τα 100km (στην περίπτωση του Σίλβερστοουν, 17 γύρους) και θα διαρκέσει περίπου 25-30 λεπτά.
Έχει σχεδιαστεί για να παρέχει ένα σύντομο και γρήγορο αγωνιστικό θέαμα, με τους οδηγούς να ξεκινούν από την αρχή έως το τέλος χωρίς να χρειάζεται να κάνουν pit stop για αλλαγή ελαστικών.
Σημειώνεται ότι θα απονεμηθούν και πόντοι στους τρεις πρώτους που θα τερματίσουν, με τον πρώτο να λαμβάνει 3, τον δεύτερο 2 και τον τρίτο 1 βαθμό.
Δεν θα υπάρξει τελετή στο βάθρο, καθώς αυτή η τιμή θα παραμείνει το προνόμιο των πρώτων τριών στο Γκραν Πρι της Κυριακής, ωστόσο θα υπάρξει μια ειδική παρουσίαση μετά το Sprint για τους τρεις πρώτους.
Η σειρά τερματισμού του Sprint Qualifying θα καθορίσει την σχάρα εκκίνησης για τον βασικό αγώνα του οποίου η μορφή θα παραμείνει αμετάβλητη και οι βαθμοί θα μοιραστούν στην πρώτη δεκάδα (όπως συνηθίζεται).
Εάν η συγκεκριμένη μορφή αποδειχθεί λειτουργική, τότε η ιδέα είναι να καθιερωθεί κάθε χρόνο με ορισμένα Γκραν Πρι μέσα στην χρονιά να φιλοξενούν αυτό το διαφορετικό αγωνιστικό τριήμερο.
«Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτή η μορφή θα ήταν τόσο επιτυχημένη στο Μονακό», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της F1, Ρος Μπράουν.
«Δεν νομίζω ότι θα εφαρμόσουμε αυτό το πλάνο σε όλη τη σεζόν, νομίζω ότι θα είναι ένας περιορισμένος αριθμός αγώνων, αλλά αυτό πρέπει να αποφασιστεί».
With #F1Sprint verging ever closer, here's all you need to know! 👀📺#F1
— Formula 1 (@F1) July 10, 2021