Η BMW σειρά 7 αποτελεί από το 1977 τον κορυφαίο εκπρόσωπο της βαυαρικής μάρκας στην άκρως απαιτητική κατηγορία των λιμουζινών πολυτελείας. Η νέα ‘’επτάρα’’ διαθέτει όλα τα φόντα για να συνεχίσει αυτή την παράδοση με αιχμή του δόρατος την αψεγάδιαστη ποιότητα κατασκευής της, τη βασιλική ευρυχωρία της, τις καινοτόμες τεχνολογίες της και –για πρώτη φορά- τον εμπλουτισμό των εκδόσεών της με την αμιγώς ηλεκτροκίνητη i7. Φυσικά, η BMW συνεχίζει και σε αυτή την περίπτωση να κινείται σε δύο ράγες, προσφέροντας τη νέα σειρά με κινητήρες βενζίνης, με Plug-in υβριδική τεχνολογία με συνδυασμό πετρελαιοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα και –όπως προαναφέραμε- ως 100% ηλεκτρική.
Ο σχεδιασμός του πίσω μέρους είναι πολύ πιο ουδέτερος από του μπροστινού
Η ναυαρχίδα των Βαυαρών μόλις έφτασε και στην Ελλάδα, όπου παίζει κυρίως τον ρόλο του επίσημου πρεσβευτή της BMW, καθότι απευθύνεται λόγω των πανάκριβων τιμών της σε απειροελάχιστους πολίτες. Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, η ηλεκτροκίνητη BMW i7 κοστίζει 162.150 μείον 8.000 επιδότηση από το πρόγραμμα ‘’Κινούμαι Ηλεκτρικά’’, αν και κανένας αγοραστής της δεν έχει ανάγκη ενός τέτοιου οικονομικού κινήτρου για να την αποκτήσει.
Θα παράγεται μόνο μακριά έκδοση
Η εταιρεία αποφάσισε να κατασκευάζει πλέον μόνον μακριά έκδοση, την οποία προτιμούσε έτσι και αλλιώς το 80% των αγοραστών της σειράς 7, οπότε το μοντέλο έβδομης γενιάς διαθέτει επιβλητικότατες διαστάσεις με μήκος 5,39 μ., 1,95 μ. πλάτος και 1,54 μ. ύψος, ενώ το τεράστιο μεταξόνιο (3,21 μ. μήκος) εγγυάται εκπληκτική ευρυχωρία και εξαιρετική στιβαρότητα στο δρόμο. Ειδικά στο πίσω μέρος κάθεσαι -όπως διαπιστώσαμε κατά τη στατική παρουσίαση της BMW i7 στη σκιά της Ακρόπολης- σαν μαχαραγιάς, κάτι που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι αγορές της Ασίας, όπου κατευθύνεται το 70% της παραγωγής του μοντέλου.
Οι μεγάλες οθόνες μπροστά από τον οδηγό και τον συνοδηγό κάνουν τη διαφορά
Εξωτερικά κάνουν τη διαφορά τα φώτα ημέρας με ενσωματωμένα κρύσταλλα του οίκου Swarovski, όπως επίσης το κεντρικό στοιχείο της μάσκας με το τεράστιο ‘’νεφρό’’, που είμαστε βέβαιοι ότι θα πυροδοτήσει και πάλι συζητήσεις μεταξύ των φίλων της μάρκας. Πίσω από τις γρίλιες κρύβεται ένας μεγάλος αριθμός αισθητήρων, ραντάρ και συναφών ηλεκτρονικών εξαρτημάτων για τη λειτουργία των πολυάριθμων συστημάτων άνεσης και ασφάλειας της BMW i7, ενώ ο σχεδιασμός του πίσω μέρους είναι μάλλον ουδέτερος σε σχέση με το εξεζητημένο μπροστινό τμήμα. Αρκετά μεγάλος και ο χώρος αποσκευών με όγκο 500 λίτρων, αν και από μία λιμουζίνα σχεδόν 5,4 μ. περιμέναμε κάτι περισσότερο.
Επενδύσεις από κασμίρ
Εντυπωσιακός είναι πάντως από κάθε άποψη ο θάλαμος επιβατών με τα κορυφαία υλικά και δύο οθόνες, μία 12,3 ιντσών για το κόκπιτ και μία 14,9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, που λειτουργεί φωνητικά, με αφή, ακόμη και με χειρονομίες. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια αποτελεί το Interaction Bar, μία φωτιζόμενη λωρίδα κατά μήκος της μπροστινής κονσόλας που έχει λειτουργικό και διακοσμητικό χαρακτήρα.
Το αμάξωμα είναι αεροδυναμικό και με επιβλητικές διαστάσεις
Χάιλαϊτ αποτελεί σε κάθε περίπτωση η τεράστια οθόνη των 31,9 ιντσών για τους πίσω επιβάτες, που κατεβαίνει από την οροφή και ρυθμίζεται από χειριστήρια διαστάσεων κινητού τηλεφώνου, ενσωματωμένα στις πόρτες. Η ΒMW την ονομάζει δικαιολογημένα Theatre Screen, καθώς μετατρέπει το πίσω μέρος της λιμουζίνας της σε prive κινηματογράφο. Οι προνομιούχοι πελάτες μίας νέας BMW i7 μπορούν να επιλέξουν μάλιστα για πρώτη φορά επενδύσεις από κασμίρ!
Έως 625 χιλιόμετρα αυτονομία
Η συνολική ισχύς της BMW i7 ανέρχεται σε 544 ίππους και προέρχεται από δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ανά άξονα), ενώ η μέγιστη ροπή στρέψης αγγίζει τα 745 Nm, είναι άμεσα διαθέσιμη και φροντίζει για εκπληκτικές επιδόσεις, καθώς η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 4,7’’ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 240 χλμ./ώρα, για να μην εξαντλείται γρήγορα η μεγάλη μπαταρία με χωρητικότητα 101,7 kWh.
Η τεράστια οθόνη των 31,9 ιντσών κατεβαίνει από την οροφή και τα χειριστήρια βρίσκονται στις πόρτες
Η αυτονομία της αεροδυναμικής λιμουζίνας μπορεί να φτάσει έως τα 625 χιλιόμετρα και η φόρτιση της μπαταρίας κυμαίνεται από 34 λεπτά σε ταχυφορτιστή 195 kW έως 10,5 ώρες σε Wallbox 11 kW. Αναλυτικές οδηγικές εντυπώσεις θα ακολουθήσουν, όταν πάρουμε το αυτοκίνητο για test drive, που –σύμφωνα με τη BMW- αναμένεται συναρπαστικό, αφού οι περισσότεροι αγοραστές της σειράς 7 προτιμούν να κάθονται οι ίδιοι στο τιμόνι αντί να χρησιμοποιούν σωφέρ! Και αυτό κάτι σημαίνει…