Πάνω από 25 χρόνια πραγματοποιεί ο ανεξάρτητος οργανισμός οδικής ασφάλειας EuroNCAP Crash Tests, για να αξιολογήσει τα επίπεδα προστασίας που προσφέρουν τα αυτοκίνητα. Οι ειδικοί του EuroNCAP βαθμολογούν την προστασία των ενηλίκων και των μικρών επιβατών, την αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, αλλά και το πόσο επικίνδυνο μπορεί να αποδειχθεί ένα όχημα, όταν συγκρουστεί με πεζό.
Τα αυτοκίνητα που αποτυγχάνουν στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP κυκλοφορούν χωρίς πρόβλημα στο δρόμο, επειδή έχουν περάσει τα προβλεπόμενα από τις ευρωπαϊκές Αρχές Crash Tests, ωστόσο η αποτυχία συνιστά πλήγμα στην εικόνα τους και επηρεάζει αρνητικά τους υποψήφιους αγοραστές. Αντιθέτως, οι καλές επιδόσεις στα Crash Tests του οργανισμού EuroNCAP λειτουργούν θετικά για την εμπορική πορεία ενός καινούριου ή ανανεωμένου μοντέλου.
EuroNCAP - Crash Tests: Θεαματική βελτίωση για τα κινέζικα μοντέλα
Το 2022 πραγματοποίησε ο EuroNCAP 66 δοκιμές πρόσκρουσης, δηλαδή περισσότερες από ποτέ στη διάρκεια ενός χρόνου. Τα αυτοκίνητα χωρίζονται σε έξι κατηγορίες, στις τρεις από τις οποίες πρώτευσε ένα Tesla, ενώ την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων έλαβαν συνολικά 51 μοντέλα. Μεταξύ των μοντέλων που πρώτευσαν πέρυσι συναντούμε και οκτώ οχήματα κινεζικής κατασκευής, που ανατρέπουν την άποψη ότι τα αυτοκίνητα τέτοιας προέλευσης είναι φτηνιάρικα και επικίνδυνα σε περίπτωση σύγκρουσης.
Η επιτυχία των Κινέζων γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, αν συνυπολογίσουμε ότι τα σημερινά Crash Tests του EuroNCAP έχουν γίνει πολύ δυσκολότερα και με αυστηρότερες προδιαγραφές σε σχέση με το παρελθόν. Είναι ενδεικτικό, ότι ένα μοντέλο που είχε αξιολογηθεί πριν περίπου μία δεκαετία με πέντε αστέρια, θα λάμβανε τώρα μόνον δύο ή –στην καλύτερη περίπτωση- τρία.
Ας δούμε λοιπόν ποιο αυτοκίνητο πρώτευσε στα περσινά Crash Tests ανά κατηγορία.
Πολυτελείς λιμουζίνες: Τesla Model S
{https://youtu.be/AD5ozzMzbHA}
Η ναυαρχίδα της Tesla κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία των λιμουζινών πολυτελείας, λαμβάνοντας το 94% των βαθμών στο κεφάλαιο της προστασίας των ενηλίκων επιβατών, το 91% στην προστασία των παιδιών επιβατών, το 85% στην προστασία των πεζών και το 98% στην πληρότητα και αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.
Μεγάλα Oικογενειακά: Hyundai Ioniq 6
{https://youtu.be/zSzYERgFsX8}
Η οικογενειακή μπερλίνα της κορεάτικης μάρκας θα λανσαριστεί στην αγορά το επόμενο διάστημα και κατέκτησε τη νίκη στην κατηγορία της συγκεντρώνοντας το 97% των βαθμών στον τομέα προστασίας των ενηλίκων επιβατών, 87% στην προστασία των παιδιών επιβατών, 66% στην προστασία των πεζών και 99% για την άριστη απόδοση των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.
Μεγάλα SUV: Wey Coffee 01
{https://youtu.be/ssNjpoaoUeg}
Για πρώτη αξιολογήθηκε κορυφαίο στα Crash Tests της κατηγορίας μεγάλα SUV ένα κινέζικο μοντέλο και πιο συγκεκριμένα το Wey Coffee 01 του ομίλου Great Wall. Για να το πετύχει συγκέντρωσε το 91% των βαθμών στην αξιολόγηση της προστασίας των ενηλίκων επιβατών, 87% στην προστασία των παιδιών επιβατών, 79% στην προστασία των πεζών και 94% στο σκέλος των υποστηρικτικών συστημάτων του οδηγού.
Μικρά SUV: Tesla Model Y
{https://youtu.be/dKaN3f2zmCQ}
Στη δημοφιλή κατηγορία των compact SUV θριάμβευσε το Tesla Model Y κατακτώντας το 97% των βαθμών κατά την αξιολόγηση της προστασίας των ενηλίκων επιβατών και το 87% στην προστασία των παιδιών, 82% στην προστασία των πεζών και 98% όσον αφορά στα συστήματα υποστήριξης του οδηγού.
Μικρά Οικογενειακά: Ora Funky Cat
{https://youtu.be/xLXhEmr5fFA}
Νικητής στα μικρά οικογενειακά μοντέλα το κινέζικο Ora Funky Cat με ρετρό σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, τα οποία παραπέμπουν στον θρυλικό Σκαραβαίο της Volkswagen. Οι επιδόσεις του ήταν εξαιρετικές για ένα μικρό αυτοκίνητο, καθώς συγκέντρωσε το 92% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, 83% στο αντίστοιχο κεφάλαιο για τα παιδιά επιβάτες, 74% στην προστασία των πεζών και 93% για την απόδοση των υποβοηθητικών συστημάτων του οδηγού.
Ηλεκτροκίνητα οχήματα: Tesla Model S
Διπλή νίκη για το αμερικανικό sedan, καθώς μετά την κατηγορία των πολυτελών λιμουζίνων πρώτευσε και σε εκείνη των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων με άλλη βαθμολογία λόγω διαφοροποίησης των κριτηρίων αξιολόγησης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση συγκέντρωσε το 96% των πιθανών βαθμών στην προστασία των ενηλίκων επιβατών και το 91% στην προστασία των παιδιών επιβατών, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 76% στην προστασία των πεζών και 80% στο κεφάλαιο των υποστηρικτικών συστημάτων για τον οδηγό.