Πόσο σωστή είναι η μόδα του Retrofit, όπως ονομάζεται η νέα τάση μετατροπής ενός κλασικού μοντέλου προηγούμενων δεκαετιών σε ηλεκτροκίνητο; Το συγκεκριμένο ερώτημα διχάζει τους φίλους των παλαιών, αλλά και των νέων αυτοκινήτων, όχι όμως και την ίδια τη Renault που θα προσφέρει εργοστασιακά κιτ τέτοιων μετατροπών για τα μοντέλα της R4, R5 και Twingo πρώτης γενιάς.
Η μάρκα με σήμα τον ρόμβο έκανε τις σχετικές ανακοινώσεις στο πλαίσιο της φετινής έκθεσης Retromobile στο Παρίσι, όπου παρουσίασε στο περίπτερό της και τα τρία εξηλεκτρισμένα μοντέλα!
Το κιτ μετατροπής για το Renault R4 είναι ήδη διαθέσιμο στη Γαλλία.
Το ρετρό αποτελεί έτσι και αλλιώς μία νέα τάση στην ηλεκτροκίνηση, όπου λανσάρονται καινούρια μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας με vintage ντιζάιν και σαφή αναφορά στο παρελθόν. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τα παραδείγματα του Microlino, που αναμένεται σύντομα στην Ελλάδα και παραπέμπει στη BMW Isetta της δεκαετίας του 50, το εξηλεκτρισμένο Fiat 500e και το βανάκι VW ID.Buzz στα πρότυπα του VW Bus των sixties.
Ακριβό κόστος μετατροπής
Η Renault θέλει να αξιοποιήσει εμπορικά αυτή τη μόδα και έτσι θα προσφέρει εργοστασιακά κιτ μετατροπής των μοντέλων της R4 και R5 σε ηλεκτροκίνητα, ενώ το…καλό θα τριτώσει με το πρώτο Twingo που συμπληρώνει τρεις δεκαετίες ζωής. Το κιτ μετατροπής για το R4 που κατασκευαζόταν από το 1961 έως το 1992, διατίθεται ήδη από τις αρχές Φεβρουαρίου στη Γαλλία και κοστίζει 17.900 μείον ευρώ μείον 6.000 ευρώ της προβλεπόμενης επιδότησης, άρα καθαρά 11.900 ευρώ.
Το λογότυπο Retrofit κοσμεί το εξηλεκτρισμένο Renault R4.
Τον Σεπτέμβριο του 2023 θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις των αντίστοιχων εξαρτημάτων για το R5, ενώ το Twingo θα αποκτήσει αυτή τη δυνατότητα τον επόμενο ή τον μεθεπόμενο χρόνο. Ο πιστοποιημένος εξηλεκτρισμός των τριών κλασικών μοντέλων εγγυάται αξιόπιστη λειτουργία, αυξάνει τον κύκλο ζωής τους, τα κάνει ιδανικά για καθημερινή χρήση σε κεντρικά σημεία των πόλεων λόγω της μηδενικής εκπομπής ρύπων και ταυτόχρονα εξασφαλίζει στη Γαλλία τις προβλεπόμενες επιδοτήσεις κατά την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.
To κιτ μετατροπής του Renault R5 θα είναι διαθέσιμο από τον Σεπτέμβριο του 2023.
Το κιτ για το Renault R4 περιλαμβάνει μία σχετικά μικρή μπαταρία χωρητικότητας 10,7 kWh, που τοποθετείται στη θέση του ρεζερβουάρ βενζίνης και συνδυάζεται με ένα μπροστά τοποθετημένο ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 14,5 kW και με ηλεκτρικό κύκλωμα υψηλής τάσης 48 Volt. Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων παραμένει ως έχει, δεν αλλάζει κάτι σχετικά με την κατανομή βάρους και η φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακή πρίζα διαρκεί περίπου τρεισήμισι ώρες.
Με αυτονομία 80 χιλιομέτρων
Η αυτονομία του ηλεκτρικού R4 περιορίζεται στα 80 χιλιόμετρα και κρίνεται επαρκής για ένα αυτοκίνητο πόλης, ενώ η Renault προσφέρει για το συγκεκριμένο μοντέλο δύο χρόνια εργοστασιακή εγγύηση με πανευρωπαϊκή κάλυψη.
Το ηλεκτρικό Renault Twingo πρώτης γενιάς, όπως παρουσιάστηκε στην έκθεση Retromobile.
Το υψηλό κόστος μετατροπής αποτελεί σίγουρα ένα σημαντικό εμπόδιο για το συγκεκριμένο εγχείρημα, ωστόσο οι Γάλλοι σχεδιάζουν να επεκτείνουν τη διαθεσιμότητα του ηλεκτρικού Renault R4 και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οπότε εκτιμούν ότι θα πετύχουν αισθητή μείωση των σημερινών τιμών.