Tα σύγχρονα μίνι μοιάζουν σαν να έχουν βγει όλα από το ίδιο καλούπι, αν και οι σχεδιαστές τους θα μπορούσαν να καινοτομήσουν παίρνοντας παράδειγμα το Renault Twingo. Το γαλλικό μοντελάκι έκανε πάταγο κατά τα επίσημα αποκαλυπτήριά του το 1992 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, λανσαρίστηκε στην αγορά στις αρχές του 1993 και εξελίχθηκε σε ένα μοναδικό success story για τη μάρκα με σήμα το ρόμβο.
Η μεγάλη υφασμάτινη οροφή ανήκε στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Μεγάλο ρόλο έπαιξε φυσικά το ανεπανάληπτο ντιζάιν του αμαξώματος με τους χαρακτηριστικούς στρογγυλούς προβολείς σαν γουρλωμένα μάτια και το ιδιοφυές τετραγωνισμένο σχήμα σε συνδυασμό με τις απειράριθμες δυνατότητες μεταβλητότητας του σαλονιού.
Με μήκος μόλις 3,43 μ.
Το Renault Twingo προσφερόταν έως το 1996 μόνο με έναν κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων και 54 ίππων, ενώ και στην πορεία δεν ξεπέρασε ποτέ η ισχύς του μοτέρ τα 75 άλογα. Οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων εξωτερικών χρωμάτων και να προσθέσουν στον βασικό εξοπλισμό του μόνο τη μεγάλη υφασμάτινη οροφή και το αιρ-κοντίσιον. Το σχήμα Monospace με τους τέσσερις τροχούς στις άκρες του αμαξώματος παραπέμπει σε λιλιπούτειο πολυχρηστικό όχημα, οπότε μπορούμε να δούμε το Twingo πρώτης γενιάς ως φυσικό διάδοχο του cult Renault R4.
Τα πίσω καθίσματα ήταν κυλιόμενα και το σαλόνι μετατρεπόταν σε διπλό κρεβάτι
Η αξιοποίηση κάθε εκατοστού του μήκους 3,43 μ. Renault Twingo ήταν πρωτοφανής για τα δεδομένα της εποχής του, αφού διέθετε –μεταξύ άλλων- κυλιόμενα πίσω καθίσματα που έπεφταν και το σαλόνι μετατρεπόταν σε κρεβατοκάμαρα με διπλό κρεβάτι! Το πολύχρωμο κόκπιτ ταίριαζε απόλυτα στον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του Twingo και διέθετε ψηφιακές ενδείξεις πάνω από την κεντρική κονσόλα και ένα στρογγυλό μπουτόν για τα φώτα αλάρμ με πρότυπο τη μύτη ενός κλόουν.
Το Renault Twingo πρώτης γενιάς κατασκευαζόταν επί μία δεκαπενταετία
Το πρακτικό concept και το ιδιόρρυθμο ντιζάιν απετέλεσαν το διαβατήριο επιτυχίας του Renault Twingo πρώτης γενιάς, που κατασκευαζόταν επί 15 χρόνια, στη διάρκεια των οποίων πουλήθηκαν περίπου 2,5 εκατομμύρια τέτοια οχήματα. Ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση βρήκε το γαλλικό μοντελάκι στο ωραίο φύλο, αφού οι δύο στους τρεις αγοραστές του ήταν γυναίκες. Η δεύτερη γενιά του Twingo παρουσιάστηκε το 2007 με το μήκος του αμαξώματος να φτάνει πλέον τα 3,69 μ. και εμφανή τη διάθεση των σχεδιαστών του να δημιουργήσουν ένα πιο mainstream μοντέλο χωρίς εξεζητημένα χαρακτηριστικά εξαφανίζοντας την ιδιαίτερη μάσκα με τα στρογγυλά φώτα του απερχόμενου.
To Twingo δεύτερης γενιάς είναι πιο mainstream σχεδιασμό
Δεν τα πήγε πάντως άσχημα εμπορικά αφού οι πωλήσεις του έφτασαν την επταετία 2007 – 2014 τις 911.000 μονάδες, αν και δεν κατάφερε να εκτοπίσει τον πρόγονό του από την καρδιά των φίλων του αυτοκινήτου και ειδικά των γυναικών.