Αλλάζουν τα πάντα με τη SsangYong. Η παλαιότερη μάρκα αυτοκινήτων της Κορέας ανήκει πλέον στον όμιλο επιχειρήσεων KG Group με 19 θυγατρικές φίρμες, ενώ θα ονομάζεται KG Mobility. Η αλλαγή ονόματος κρίθηκε αναγκαία, αφού το brand SsangYong ήταν μεν ευρύτερα γνωστό μεταξύ των φίλων του αυτοκινήτου, όχι όμως με θετική αλλά κυρίως με αρνητική έννοια.
Η SsangYong ιδρύθηκε το 1954 στη Νότια Κορέα και κατασκεύαζε αρχικά τζιπ για τον αμερικανικό στρατό, ενώ από το 1991 και μετά συνεργαζόταν με τη Mercedes και χρησιμοποιούσε κινητήρες και τεχνολογίες της γερμανικής μάρκας για τα δικά της μοντέλα ελεύθερου χρόνου.
Το SUV Torres θα φέρει αρχικά τα λογότυπα της SsangYong και αργότερα της KG Mobility
Η κορεάτικη μάρκα προσπάθησε να αναπτύξει το δίκτυο και τις πωλήσεις της στην Ευρώπη, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία ωστόσο, καθώς υπέφερε από τις συνεχείς αλλαγές του ιδιοκτησιακού της καθεστώτος. Συγκεκριμένα, το 1997 εξαγοράστηκε η SsangYong από τη Daewoo, η οποία βρέθηκε και η ίδια σε δεινή οικονομική θέση με αποτέλεσμα την ένταξή της το 2002 στην αμερικανική General Motors. Στη συνέχεια, πέρασε η SsangYong στο χαρτοφυλάκιο της κινέζικης SAIC Motors, που κατέχει μεταξύ άλλων τη βρετανική MG, κήρυξε το 2009 πτώχευση και ένα χρόνο αργότερα μεταπήδησε στον ινδικό όμιλο Mahindra.
To μοντέλο Rodius διέθετε κινητήρες και τεχνολογία Mercedes
Στις αρχές της πανδημίας του κορονοϊού είχαμε για δεύτερη φορά πτώχευση της SsangYong, λίγο πριν επιχειρήσει την επάνοδό της στην αγορά με μία γκάμα νέων μοντέλων και με το πρώτο της ηλεκτρικό SUV. Τελικά κατέληξε η ιστορικότερη μάρκα αυτοκινήτων της Νότιας Κορέας στον όμιλο KG Group μετά από μεγάλη μάχη μεταξύ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας. Το επόμενο διάστημα θα λανσαριστεί το νέο λογότυπο της πρώην SsangYong και νυν ΚG Mobility, όμως θα υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι να το δούμε στα σημερινά μοντέλα της μάρκας.
Το Korando e-Motion είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της SsangYong
Η εταιρεία ετοιμάζει πάντως μία πληθώρα νέων μοντέλων, αρχής γενομένης με το ηλεκτροκίνητο SUV Korando e-Motion και με το Torres EVX, που κυκλοφορεί ήδη στη Νότια Κορέα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά στην Ευρώπη θα εξάγεται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρες. Στη συνέχεια θα λανσαριστούν ένα Pick – up μεσαίας κατηγορίας και δύο ακόμη SUV, που θα είναι όλα ηλεκτρικά. Η KG Mobility σχεδιάζει να αναπτύξει τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης και να προχωρήσει στην ψηφιοποίηση όλων των μοντέλων της μέσω συνεργασιών με εταιρείες των συγκεκριμένων κλάδων τεχνολογίας. Είναι προφανές, ότι βιώνουμε την τελευταία προσπάθεια επιβίωσης της SsangYong –έστω και με άλλο όνομα- και ότι σε περίπτωση αποτυχίας θα μπουν οριστικά τίτλοι τέλους στην κορεάτικη εταιρεία.