Η εταιρεία Rimac με έδρα την Κροατία έχει εξελιχθεί σε μία μάρκα υψηλής τεχνολογίας στον κλάδο της αυτοκίνησης και με αιχμή του δόρατος την ηλεκτροκίνηση. Το 2021 συγχωνεύθηκε μάλιστα με τη Bugatti, ενώ απέκτησε ως στρατηγικό εταίρο την Porsche με ποσοστό 22%, αλλά και τη Hyundai με 11%. Το ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο Rimac Nevera επιβεβαιώνει με τον πλέον πειστικό τρόπο τη φήμη της κροατικής εταιρείας, καθώς διατίθεται σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 150 κομματιών, κάθε ένα από τα οποία κοστολογείται γύρω στα δύο εκατομμύρια ευρώ.
Η μετοχική σύνθεση του ομίλου Bugatti – Rimac.
Πρόκειται φυσικά για μία εξωπραγματική τιμή, ωστόσο αφορά ένα μοντέλο, που έχει καταφέρει σπουδαία πράγματα όπως για παράδειγμα την κατάρριψη 23 ρεκόρ ταχύτητας μέσα σε μία ημέρα. Μιλάμε δηλαδή για ένα μοναδικό επίτευγμα, ακόμη και για ένα hypercar με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 1914 ίππων (1408 kW) και με 2.360 Nm μέγιστη ροπή στρέψης. Oδηγός του αυτοκινήτου στη γερμανική πίστα του Πάπενμπουργκ ήταν ο Κροάτης Goran Drndak, o oποίος ένιωθε τόσο άνετα ώστε έτρωγε παγωτό την ώρα που διέλυε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
{https://www.youtube.com/watch?v=cSp2CN-XQX8}
Το Νevera επιταχύνει σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 1,85 δευτερόλεπτα, όμως την ημέρα που διέλυε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο χρειάστηκε ακόμη λιγότερο και πιο συγκεκριμένα 1,74 δευτερόλεπτα. Η ανώτατη ταχύτητα του Rimac Nevera ανέρχεται σε 412 χιλιόμετρα και η αυτονομία του αγγίζει τα 550 χιλιόμετρα χάρη και στη μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 120 kWh.
Εικόνα από το κόκπιτ την ημέρα των ρεκόρ.
Στο εσωτερικό του αλουμινένιου αμαξώματος προβάλλονται από διάφορες οθόνες τηλεμετρικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, ενώ υπάρχει και ένας ‘’εκπαιδευτής οδήγησης’’ που αναλύει με τεχνητή νοημοσύνη τις ικανότητες του οδηγού και τον καθοδηγεί, πώς θα τις βελτιώσει στην πίστα. Για να φέρει εις πέρας αυτή την αποστολή χρησιμοποιεί δώδεκα αισθητήρες μικροκυμάτων, 13 κάμερες και έξι αισθητήρες ραντάρ. Τον Μάιο του 2023 έσπασε το Rimac Nevera 23 ρεκόρ, τα οποία παραθέτουμε αναλυτικά στον πίνακα που ακολουθεί και αφορούν –μεταξύ άλλων- τις επιταχύνσεις 0 – 100 χλμ./ώρα (1,82’’), 0 – 200 χλμ./ώρα (4,42’’), 0 – 300 χλμ./ώρα (9,23’’) και 0 – 400 χλμ./ώρα (21,32’’). Ξεχωρίζει επίσης η δοκιμασία επιτάχυνσης και φρεναρίσματος από στάση έως 400 χλμ./ώρα και επιβράδυνση μέχρι την ακινητοποίηση του οχήματος, που ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις 29,94’’.
To Rimac Nevera στην πίστα του Πάπενμπουργκ.