Auto - Moto

Οι 5 λόγοι που ανεβάζουν το νέο Hyundai Kona σε άλλο επίπεδο

Τι διαπιστώσαμε κατά την πρώτη επαφή με το Hyundai Kona δεύτερης γενιάς, που έφτασε στη χώρα μας.

Κάποιες μάρκες ετοιμάζονται να λανσάρουν το πρώτο τους ηλεκτρικό μοντέλο και η Hyundai παρουσιάζει ήδη το Kona Electric δεύτερης γενιάς.

Ωστόσο οι Κορεάτες μένουν πιστοί στη συνταγή που εφαρμόζουν από την πρώτη στιγμή και έτσι το νέο Kona διατίθεται σε συμβατικές εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ως υβριδικό και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Αυτό είναι ίσως και το μόνο κοινό σημείο μεταξύ του μοντέλου πρώτης και δεύτερης γενιάς, το οποίο έχει αλλάξει ριζικά και έχει ανέβει επίπεδο. Επίπεδο έχουν ανέβει όμως και οι τιμές του, που ξεκινούν από 26.290 ευρώ για την ήπια υβριδική έκδοση τους ενός λίτρου με τα 120 άλογα, ενώ τα Kona Hybrid των 141 ίππων αρχίζουν από 1.890 ευρώ και τα σπορ μοντέλα της σειράς N Line από 35.590 ευρώ (δεν έχουν οριστεί ακόμη οι τιμές των ηλεκτρικών Kona). Τα πέντε σημεία που ξεχωρίσαμε κατά την πρώτη μας σύντομη επαφή με το νέο Hyundai Kona στην Ελλάδα, ήταν τα εξής:

Τοποθέτηση

ikona1.jpg

Οι Κορεάτες άλλαξαν εντελώς τη λογική του Hyundai Kona, το οποίο εξελίχθηκε από ένα μικρό SUV στα κάτω όρια της κατηγορίας B-segment σε ένα πολύ μεγαλύτερο μοντέλο ελεύθερου χρόνου με μήκος 4,36 μ., το οποίο συναγωνίζεται σε διαστάσεις αυτοκίνητα της αμέσως υψηλότερης κατηγορίας C-segment. Εκτός από το μήκος του αμαξώματος αυξήθηκε επίσης το μήκος του μεταξόνιου κατά 6 εκατοστά, το πλάτος κατά 2,5 και το ύψος κατά 2 πόντους. Επίσης, στο πρώτο Kona ενσωματώθηκε η ηλεκτροκίνηση εκ των υστέρων στο πάτωμα του συμβατικού μοντέλου, ενώ στο νέο ξεκίνησαν οι μηχανικοί πρώτα την εξέλιξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος και μετά έκαναν πάνω σε αυτό τις προσαρμογές για τις βενζινοκίνητες και τις υβριδικές εκδοχές. Έτσι δημιουργήθηκε ένα πολύ πιο ευρύχωρο αμάξωμα, ενώ υπάρχει κάτω από το μπροστινό καπό ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος για το καλώδιο φόρτισης.

Σχεδιασμός

ikona2.jpg

Ο σχεδιασμός του Tucson με τη δυναμική μάσκα έδειξε τη θέληση της Hyundai για τολμηρά βήματα και ρήξεις με το παρελθόν της. Αυτό επιβεβαιώνεται ακόμη περισσότερο και στην περίπτωση του νέου Kona, το οποίο κατεβαίνει στη μάχη με τρεις…εμφανίσεις ανάλογα με την τεχνολογία του (N Line, υβριδικό και ηλεκτρικό). Σήμα κατατεθέν παραμένουν τα λεπτά φωτιστικά σώματα της μάσκας, όπως επίσης το διαγώνιο πλευρικό νεύρο του αμαξώματος. Αν βάλουμε το σημερινό Hyundai Kona δίπλα στο απερχόμενο, θα δούμε ότι οπτικά είναι η νύχτα με την ημέρα και ότι η ζυγαριά γέρνει συντριπτικά του νέου και….ωραίου.

Ευρυχωρία

ikona3.jpg

Η αύξηση του μεταξόνιου κατά 6 εκατοστά ακούγεται μικρή, όμως στην πράξη κάνει όντως τη διαφορά. Ιδιαίτερα οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων βολεύονται με εξαιρετική άνεση, ενώ το επίπεδο πάτωμα και το μεγάλο άνοιγμα των θυρών διευκολύνουν πολύ την πρόσβαση στο εσωτερικό του νέου Hyundai Kona. Τεράστιο άλμα συνιστά και ο χώρος αποσκευών με 466 λίτρα όγκο, που καλύπτει άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας και μπορεί φυσικά να γίνει ακόμη μεγαλύτερος εφόσον αναδιπλωθούν τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα.

Κόκπιτ

ikona4.jpg

To ταμπλό του νέου Hyundai Kona με τις δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών για τα όργανα και το σύστημα πολυμέσων κλέβει τις εντυπώσεις. Μάλιστα οι Κορεάτες προνόησαν να γίνεται η ρύθμιση του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος με αναλογικούς διακόπτες, που δεν αποσπούν την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Στα αυτόματα Kona χρησιμοποιείς το πρακτικό joystick, που πιάνει στο τιμόνι, ενώ το μπουκέτο των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού κρίνεται υψηλών προδιαγραφών και βρίσκεται σίγουρα πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Αν χρειαστεί μάλιστα στο μέλλον κάποια επικαιροποίηση των τεχνολογιών του αυτοκινήτου, μπορεί να πραγματοποιηθεί ασύρματα «over the air», ενώ το νέο ψηφιακό περιβάλλον είναι εύχρηστο, ευανάγνωστο και στα ελληνικά.

Εκδόσεις

ikona5.jpg

Το νέο Hyundai Kona προσφέρει πολλές επιλογές στο αγοραστικό κοινό, τόσο σε επίπεδο κινητήριων μονάδων, όσο και εξοπλισμού. Οι βασικές Mild Hybrid εκδόσεις εφοδιάζονται με βενζινοκινητήρα ενός λίτρου και 120 ίππων, το Hyundai Kona Hybrid εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό μοτέρ 1,6 λίτρων και υβριδικό σύστημα ισχύος 141 ίππων και το ηλεκτροκίνητο Kona Electric θα αποδίδει στη βασική εκδοχή του πιθανότατα 157 ίππους με μπαταρία χωρητικότητας 48,4 kWh και αυτονομία έως 360 χλμ. Θα υπάρχει και ηλεκτρική έκδοση long range 218 ίππων με μπαταρία 65,4 kWh και έως 514 χλμ. αυτονομία, ενώ το κορεάτικο SUV θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στις εξοπλιστικές εκδόσεις Ρremium, Distinctive και N Line.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Τροχαίο στην Πειραιώς μετά από καταδίωξη - ΙΧ καρφώθηκε σε στύλο
«Δικαιοσύνη για τον 17χρονο Ναέλ»: «Κόλαση» η Γαλλία - Εκατοντάδες συλλήψεις, 40.000 αστυνομικοί στους δρόμους και ταραχές
Chevron Right