Auto - Moto

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «νίκησαν» για πρώτη φορά στην Ευρώπη τα ντιζελοκίνητα Ι.Χ.

Τον Ιούνιο σημειώθηκε στην Ευρώπη μία μεγάλη ανατροπή, αφού οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν τις αντίστοιχες των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ.

Σημαντικό χρονικό ορόσημο για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη αποτελεί πλέον ο Ιούνιος του 2023, καθώς τον προηγούμενο μήνα ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην ήπειρό μας περισσότερα καινούργια ηλεκτροκίνητα μοντέλα (BEV) από πετρελαιοκίνητα. Οι πανευρωπαϊκές πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων ανήλθαν σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοκατασκευαστών, ACEA, σε 158.252 μονάδες, που αναλογούν σε ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 15,1%. Αντιθέτως, οι πωλήσεις καινούργιων πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. περιορίστηκαν σε 139.600 τεμάχια και αντιστοιχούν σε ποσοστό 13,4%.

Η πτώση της ντιζελοκίνησης, τουλάχιστον στις κατηγορίες των επιβατικών οχημάτων, γίνεται απόλυτα ξεκάθαρη με βάση την εικόνα των ταξινομήσεων του Ιουνίου, αφού βρέθηκαν στην τέταρτη θέση των προτιμήσεων των αγοραστών. Συγκεκριμένα, τον έκτο μήνα του τρέχοντος έτους κατέκτησαν τα βενζινοκίνητα μοντέλα μερίδιο 36,3% και ακολούθησαν στη δεύτερη θέση τα υβριδικά με 24,3%, όπου συμπεριλαμβάνονται τα επαναφορτιζόμενα Plug-in υβριδικά, τα φουλ υβριδικά και τα ήπια υβριδικά μοντέλα. Στην τρίτη θέση είχαμε, όπως προαναφέραμε, τα αμιγώς ηλεκτρικά και στην τέταρτη τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. Η άνοδος της ηλεκτροκίνησης είναι εντυπωσιακή, αφού πριν ένα χρόνο αναλογούσε στις πωλήσεις καινούργιων μοντέλων τέτοιας τεχνολογίας μερίδιο της τάξης του 10,7%, δηλαδή το αύξησαν μέσα σε 12 μήνες περισσότερο από 50%! Η συγκεκριμένη τάση βασίστηκε κυρίως στη μεγάλη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις σημαντικές αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας.

Έρχεται πτώση στις πωλήσεις Ι.Χ.

Σε σύνολο εξαμήνου ταξινομήθηκαν εφέτος στην Ευρωπαϊκή Ένωση περίπου 5,4 εκατ. Ι.Χ., που συνιστούν μία αύξηση 17,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο. Αυτό δεν οφείλεται όμως σε μεγαλύτερη ζήτηση από πλευράς των πελατών, αλλά στην επαναφορά της παραγωγής οχημάτων σε κανονικούς ρυθμούς, οπότε εξυπηρετούνται πλέον οι παραγγελίες εκατομμυρίων αυτοκινήτων, που λίμναζαν επί πολύ μεγάλο διάστημα. Τους επόμενους μήνες θα αρχίσει να εμφανίζεται μία τάση μείωσης των πωλήσεων Ι.Χ. λόγω της διαφαινόμενης οικονομικής ύφεσης στην Ευρώπη, των έντονων πληθωριστικών φαινομένων, των πανάκριβων τιμών των καινούργιων αυτοκινήτων και των υψηλών επιτοκίων χρηματοδότησης. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τις σαφώς λιγότερες διελεύσεις ενδιαφερόμενων αγοραστών από τις εκθέσεις αυτοκινήτων και αναμένεται να αποτυπωθεί προσεχώς και στις λιανικές πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ.

Τα ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. σημείωσαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 σχεδόν 703.600 πανευρωπαϊκές πωλήσεις, καταγράφοντας έτσι μία θεαματική αύξηση μεριδίου περίπου 54%! Το ίδιο διάστημα ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη σχεδόν 789.500 πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα, δηλαδή περισσότερα από τα ηλεκτροκίνητα. Τον Ιούνιο είχαμε όμως το πρώτο ανατρεπτικό αποτέλεσμα και οι ειδικοί θεωρούν βέβαιο, ότι στο σύνολο του 2023 θα ξεπεράσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τα οχήματα πετρελαίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Ερντογάν: Η Τουρκία έφερε το 1974 την… ειρήνη στην Κύπρο - Να αναγνωριστεί η «ΤΔΒΚ»
Ζέφη Δημαδάμα: Πραμάτεια
Chevron Right