Auto - Moto

Τι άλλαξε το 2023 στον χώρο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα

Μια μίνι ανασκόπηση του 2023 με τα σημαντικότερα νέα για την αυτοκίνηση στη χώρα μας.

Η Ελλάδα βρίσκεται στο περιθώριο της αυτοκίνησης, καθώς η χώρα μας δεν παράγει οχήματα ούτε διαθέτει κάποια κέντρα σχεδιασμού και εξέλιξης στον συγκεκριμένο κλάδο, αν εξαιρέσουμε το μικρό ερευνητικό κέντρο της Tesla στις εγκαταστάσεις του Δημόκριτου στην Αγία Παρασκευή. Έτσι οι ετήσιοι απολογισμοί γύρω από το αυτοκίνητο δεν έχουν να επιδείξουν συνήθως κάποια συνταρακτικά νέα, όμως το 2023 αποτελεί εξαίρεση αφού συνέβησαν αρκετά σημαντικά γεγονότα κυρίως στο πεδίο διαμόρφωσης της αγοράς και -δυστυχώς- των τροχαίων δυστυχημάτων. Ας δούμε λοιπόν τέσσερις τέτοιες κομβικές εξελίξεις, που βιώσαμε το 2023.

Ήρθαν οι Κινέζοι

Το καλοκαίρι του 2023 υποδεχτήκαμε στην Ελλάδα την πρώτη κινεζική εταιρεία αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής, που δεν ήταν άλλη από την MG. Τα πρώτα δείγματα γραφής είναι άκρως ενθαρρυντικά, αφού τα μοντέλα της πάλαι ποτέ βρετανικής και νυν κινέζικης MG βρήκαν θετική απήχηση στο ελληνικό αγοραστικό κοινό ως προτάσεις value for money στις σημαντικότερες κατηγορίες μοντέλων.

i2023mg_e1983.jpg

Η κινέζικη MG έφτασε στην Ελλάδα

Παράλληλα αυτή την εποχή γίνεται μεγάλη μάχη για τη διεκδίκηση και άλλων αντιπροσωπειών κινέζικων εταιρειών αυτοκινήτου, που θα τις δούμε να λειτουργούν επίσημα το 2024 στη χώρα μας.

Συγκεντρωτισμός της αγοράς

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου βίωσε το 2023 μία περεταίρω υπερσυγκέντρωση μαρκών σε ομίλους, που γίνονται ολοένα μεγαλύτεροι. Να αναφέρουμε, ότι ο όμιλος Βασιλάκη ενέταξε στο δυναμικό του τις μάρκες Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Jeep και Lancia, ενώ στον όμιλο Συγγελίδη προστέθηκαν η Opel και η MG.

i2023syngelidis_72370.jpg

Ο όμιλος Συγγελίδη κατέχει πάνω από το 25% της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου

Έτσι έχει δημιουργηθεί μια ολιγοπωλιακή κατάσταση, αφού περίπου 7 στις 10 ταξινομήσεις καινούργιων Ι.Χ. το 2023 στην Ελλάδα αφορούσαν μοντέλα των ομίλων Συγγελίδη, Βασιλάκη, Kosmocar και Toyota/Lexus. Αυτό ενδέχεται να ενταθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια, αν αποκτήσουν οι συγκεκριμένοι όμιλοι και άλλες μάρκες, κινέζικης ή διαφορετικής προέλευσης.

Θανατηφόρα τροχαία στις πόλεις

Η Αθήνα και οι υπόλοιπες μεγάλες ελληνικές πόλεις έχουν μετατραπεί πλέον σε επικίνδυνες πίστες, όπου πολλοί οδηγοί σμπαραλιάζουν τα όρια ταχύτητας, κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς, βρίσκονται υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών, κλπ. Το αποτέλεσμα είναι να θρηνούμε σχεδόν σε καθημερινή βάση θύματα σε τροχαία δυστυχήματα εντός πόλης, όπου βλέπουμε να διαλύονται αυτοκίνητα, να χάνουν τη ζωή τους αθώοι πεζοί, οχήματα να μπουκάρουν σε κτίρια, να διαλύουν μάντρες και οτιδήποτε άλλο μπορεί να φανταστεί κανένας.
Γλιτώσαμε λοιπόν από τα πολύνεκρα δυστυχήματα εκτός πόλης χάρη στην ανάπτυξη του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων, όμως το θανατικό μεταφέρθηκε πλέον μέσα στις πόλεις μας.

Ξένοι επενδυτές

Οι ξένοι επενδύουν πλέον στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, επειδή θεωρούν ότι θα σημειώσει μεγάλη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Αυτό είναι λογικό, αφού ο συγκεκριμένος τομέας υπέφερε επί χρόνια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και η μέση ηλικία του ελληνικού στόλου Ι.Χ. αγγίζει πλέον τα 18 έτη, άρα θα χρειαστεί σημαντική ανανέωση στο προσεχές μέλλον.

i2023ornos_dd3f3.jpg

Η FCA Greece ανήκει κατά 49% στην ισραηλινή Samelet

Έτσι, στον όμιλο ΟΡΝΟΣ ΑΕ, που εξαγόρασε την FCA Greece (Fiat, Alfa Romeo, Jeep, κλπ.) και ξεκίνησε να λειτουργεί επίσημα την 1η Μαΐου του 2023, συμμετέχει κατά 49% η ισραηλινή εταιρεία Samalet Motors και κατά 51% ο όμιλος Βασιλάκη ( Αutohellas). Επίσης από την 1η Φεβρουαρίου 2023 αποτελεί η ελληνική αντιπροσωπεία της Mercedes – Benz μέλος του ελβετικού ομίλου Emil Frey και λειτουργεί υπό τον τίτλο Star Automotive Ελλάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Κορονοϊός: Ανησυχία για την έξαρση των κρουσμάτων - «Πιθανώς να μην είναι το αποκορύφωμα»
Πέτρος Κόκκαλης: Πρωτοβουλία
Chevron Right