Η Ferrari ξαναγίνεται…Ferrari και το επιβεβαιώνει με την παρουσίαση του νεότερου μοντέλου της. Πρόκειται για τη Ferrari 12Cilindri, η οποία διαδέχεται την 812 Superfast και έκανε πρεμιέρα στο Μαϊάμι των ΗΠΑ σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων, δηλαδή ως Coupe και ως ανοιχτή Spider.
Η ονομασία 12Cilindri δείχνει, ότι τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τον κινητήρα του συγκεκριμένου μοντέλου και όντως είναι έτσι, αφού πρόκειται για ένα δωδεκακύλινδρο μοτέρ old school χωρίς ίχνος turbo και με παντελή απουσία οποιασδήποτε μορφής εξηλεκτρισμού.
Ο νέος V12 κινητήρας χωρητικότητας 6,5 λίτρων αποτελεί μετεξέλιξη του μοτέρ της Ferrari F140, που είχε χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά πριν δύο δεκαετίες στη θρυλική Enzo. Στη σύγχρονη εκδοχή του αποδίδει 830 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή στρέψης 678 Nm στις 7.250 σ.α.λ., ενώ ο κόφτης ενεργοποιείται στα εξωπραγματικά επίπεδα των 9.500 σ.α.λ.
Φυσικά, θα πρέπει να βγάλουμε στους Ιταλούς το καπέλο, αφού κατάφεραν να πιάσουν τα αυστηρά όρια εκπομπής ρύπων χωρίς τη χρήση έστω και ελάχιστης υποστήριξης από κάποιου τύπου υβριδική τεχνολογία.
Το μοτέρ συνδυάζεται με ένα πίσω τοποθετημένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων τύπου διπλού συμπλέκτη, που εγγυάται κατά 30% γρηγορότερες αλλαγές ταχυτήτων σε σχέση με το αντίστοιχο - και ήδη πολύ γρήγορο- σασμάν της 812.
Επίσης, η χρήση μεγαλύτερων ζαντών 21 ιντσών κάνει κατά 5% πιο κοντή την κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων και βελτιώνει περισσότερο τις τιμές επιτάχυνσης.
Η Ferrari δίνει για το σπριντ από μηδέν έως 100 χλμ./ώρα 2,9 δευτερόλεπτα, ενώ τα 0 - 200 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε λιγότερο από 7,9 δευτερόλεπτα.
Οι συγκεκριμένες τιμές ισχύουν για την έκδοση Coupe με το κλειστό αμάξωμα, καθώς η ανοιχτή Spider είναι ένα κλικ πιο αργή. Πάντως και στα δύο μοντέλα ξεπερνά η τελική ταχύτητα τα 340 χλμ./ώρα!
H Ferrari 12Cilindri υιοθετεί μια νέα σχεδιαστική γλώσσα με αιχμή του δόρατος τη μάσκα με τους ενσωματωμένους προβολείς, που αποτελεί ευθεία αναφορά στην επική Ferrari 365 GTB/4 του 1968. Στο πίσω μέρος προβλέπονται δύο πτερύγια για αυξημένη πρόσφυση, τα οποία ωστόσο ενσωματώνονται στο αμάξωμα, όταν δεν χρειάζεται να είναι ενεργοποιημένα.
Στο εσωτερικό του διθέσιου μοντέλου χωρίζονται ο οδηγός από τον συνοδηγό από το ογκώδες κεντρικό τούνελ και έχουν μπροστά τους δύο ξεχωριστά κόκπιτ. Έτσι ο οδηγός ατενίζει την οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ενώ κάτι ανάλογο σε πιο στενόμακρο σχήμα βρίσκεται στο οπτικό πεδίο του συνοδηγού.
Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει επίσης μια οθόνη αφής 10,25 ιντσών για τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, πράγμα που δεν συνηθίζει να κάνει η Ferrari στα νέα μοντέλα της.
Οι τιμές είναι φυσικά επιπέδου Ferrari, αφού η 12Cilindri Coupe θα ξεκινάει στην Ιταλία από τουλάχιστον 395.000 ευρώ και η Spider από 435.000 ευρώ, ενώ είναι προς το παρόν άγνωστο πόσα τέτοια μοντέλα σκοπεύουν να παράξουν οι Ιταλοί.
Δείτε το εργοστασιακό βίντεο της συναρπαστικής Ferrari 12Cilindri Spider: