Η εκτόξευση των τιμών στα καινούργια Ι.Χ. την τελευταία τετραετία βάζει δύσκολα στους Έλληνες καταναλωτές. Κόντρα σε αυτή την τάση πηγαίνουν ωστόσο τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα χάρη στο γενναιόδωρο πρόγραμμα ‘’Κινούμαι Ηλεκτρικά 3’’ με σημαντικότατες επιδοτήσεις. Στην περίπτωση του νέου SUV Atto 3 αγγίζει το συνολικό όφελος τα 12.000 ευρώ και έτσι ξεκινάει η τιμή του στη βασική έκδοση Comfort από 26.525 ευρώ, ενώ συνδυάζεται με πλήθος παροχών. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα 6 χρόνια εγγύησης (ή 150.000 χλμ.), η οκταετής εγγύηση (ή 150.000 χλμ.) για τον ηλεκτροκινητήρα και τη μπαταρία, όπως επίσης το τριετές δωρεάν σέρβις.
Το δέλεαρ είναι λοιπόν μεγάλο, ωστόσο παραμένει το βασικό ερώτημα ‘’πόσο καλό αυτοκίνητο είναι το BYD Atto 3;’’, πολύ περισσότερο καθώς πρόκειται για το μοντέλο μιας κινέζικης μάρκας, που έφτασε πρόσφατα στην Ελλάδα. Κατ’ αρχάς να πούμε, ότι η BYD ξεκίνησε ως πάροχος μπαταριών και σήμερα αποτελεί τον μεγαλύτερο κατασκευαστή στην κατηγορία των Οχημάτων Νέας Ενέργειας στον κόσμο, οπότε διαθέτει κορυφαία τεχνογνωσία σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα.
Στην περίπτωση του Atto 3 έχουμε μια υπερσύγχρονη και άκρως ανθεκτική και προστατευμένη μπαταρία Blade Battery χωρητικότητας 60,48 kWh, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 310 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο δίδυμο ταιριάζει γάντι στο αμάξωμα βάρους 1.750 κιλών, με την επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 7,3 δευτερόλεπτα, αφήνοντας άφωνους τους άλλους οδηγούς στα φανάρια, όπου βλέπουν σε χρόνο dt την…πλάτη σου. Υπάρχουν επίσης τρία προγράμματα οδήγησης (Sport, Normal, Economy), αν και σε όλη τη διάρκεια του test drive μας χρησιμοποιήσαμε σχεδόν αποκλειστικά το Normal, καθώς προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις με αποδεκτή κατανάλωση ενέργειας. Η αυτονομία του Atto 3 ξεπέρασε τα 400 χιλιόμετρα με αρκετά σβέλτους ρυθμούς κίνησης και μπορεί να αγγίξει ακόμη και τα 500 χιλιόμετρα, αν γίνονται οι περισσότερες διαδρομές εντός πόλης και με συγκρατημένο το δεξί πόδι σας.
Εξαιρετικά ευχάριστη ήταν και η αίσθηση οδήγησης. Η BYD έχει δώσει προφανώς προτεραιότητα στην άνεση, καθώς το Atto 3 ανήκει βάσει διαστάσεων (4.455 χιλιοστά μήκος, 1.875 χιλιοστά πλάτος) στα Compact SUV και καλύπτει κατά κύριο λόγο οικογενειακές ανάγκες. Γι αυτό και προσφέρει εκτός των άλλων μεγάλη ευρυχωρία στους επιβάτες, διαθέτει ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ 440 λίτρων, ενώ εντυπωσιάζει αισθητικά, καθώς έχει σχεδιαστεί υπό την υψηλή εποπτεία του Wolfgang Egger, στον οποίο χρωστάμε εμπνευσμένα μοντέλα, όπως π.χ. την Alfa Romeo 8C. Τόσο όσο είναι και η απόσταση από το έδαφος, που ανέρχεται σε 17,5 εκατοστά και βοηθά στους κακοφτιαγμένους ελληνικούς δρόμους, ωστόσο υπενθυμίζει ότι το Atto 3 είναι ένα τυπικό SUV χωρίς ιδιαίτερες φιλοδοξίες για δύσκολες χωμάτινες διαδρομές.
Μπαίνοντας μέσα στο αυτοκίνητο αντιλαμβάνεσαι μέσα σε ελάχιστα λεπτά, ότι οι Κινέζοι παίζουν πλέον δυνατά σε όλα τα επίπεδα. Ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος με ελάχιστες υπερβολές και με καλόγουστες λεπτομέρειες, όπως τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων σε σχήμα μανέτας μοτοσυκλέτας, τις πρωτότυπες λαβές των θυρών και τα ακροφύσια εξαερισμού με τις κάθετες φέτες. Αμφιλεγόμενες οι τρεις χορδές στις πόρτες για τη συγκράτηση των αντικειμένων, ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι πέραν πάσης αμφιβολίας η περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη 12,8 ή 15,5 ιντσών του προηγμένου συστήματος πολυμέσων. Η BYD έχει χρησιμοποιήσει μαλακά υλικά με ευχάριστη αίσθηση αφής και ανάγλυφα μοτίβα, όμως φροντίζει και για την ψυχαγωγία του οδηγού και των επιβατών με το καταπληκτικό ηχοσύστημα της σουηδικής Dirac, που είναι όλα τα λεφτά!
Στα υπέρ του BYD Atto 3 καταγράφεται ο πλούσιος εξοπλισμός του ακόμη και στη βασική έκδοση, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και προειδοποίησης οπισθομετωπικής σύγκρουσης, συστήματα εξάλειψης της τυφλής γωνίας και κατά της παρέκκλισης εκτός των ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας, κλπ. Αποστολή εξετελέσθη λοιπόν και τώρα πλέον περιμένουμε να οδηγήσουμε μετά το Atto 3 και το πολυτελές ηλεκτρικό σεντάν Seal, για να αποκτήσουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την BYD.