Το Audi A2 λανσαρίστηκε το 1999 και ήταν ένα μοντέλο με χαρακτηριστικά, που έρχονταν από το μέλλον. Το καινοτόμο μίνι είχε εξελιχθεί με βασικό στόχο την αποδοτικότητα, την οικονομική κατανάλωση καυσίμου και τις ελάχιστες εκπομπές ρύπων, όταν δεν απασχολούσε το συγκεκριμένο θέμα την αυτοκινητιστική κοινότητα. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι έμοιαζε σχεδιαστικά με πειραματικό ηλεκτροκίνητο όχημα νέας εποχής, ενώ στο πλαίσιο της εξοικονόμησης καυσίμου εφοδιάστηκε με ένα πανάλαφρο αλουμινένιο αμάξωμα και πέρασε ατέλειωτες ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα, πριν φτάσει σε φάση παραγωγής.
Ο τελικός σχεδιασμός του γερμανικού μίνι ήταν πρωτοποριακός, αν και αμφιλεγόμενος, επειδή οι μικρές γυάλινες επιφάνειες δημιουργούσαν σε πολλούς μια αίσθηση κλειστοφοβίας. Σε κάθε περίπτωση, το Audi A2 κατέκτησε πολλά βραβεία για το πρωτοποριακό ντιζάιν του, αν και δεν κατάφερε ποτέ να πείσει το αγοραστικό κοινό, καθώς ήταν -μεταξύ άλλων- και αρκετά ακριβότερο από τα υπόλοιπα μίνι. Οι Γερμανοί έκαναν προσπάθειες, να δώσουν ώθηση στις πωλήσεις του, παρουσίασαν το 2003 το ανανεωμένο Α2 και ένα χρόνο αργότερα έγιναν τα αποκαλυπτήρια του πειραματικού υδρογονοκίνητου Α2Η2, ωστόσο το 2005 έπεσε η αυλαία για το πεντάθυρο μοντέλο μήκους 3.826 χιλιοστών.
Το 2011 έκανε η Audi την έκπληξη αποκαλύπτοντας στην 64η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο A2 Concept με προβολείς Matrix - LED, το οποίο βρισκόταν πολύ μπροστά από την εποχή του, αλλά δεν πέρασε ποτέ σε παραγωγή.
Τώρα ανοίγει πάλι το κεφάλαιο «Audi A2» με αφορμή ένα νέο πρωτότυπο, που έφτιαξαν μαθητευόμενοι μηχανικοί της γερμανικής μάρκας για τη συμπλήρωση 25 ετών από την πρεμιέρα του εμβληματικού μίνι. Η μελέτη Audi A2 e-tron χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα του Audi Q8 e-tron με ισχύ -για τη συγκεκριμένη περίπτωση- 225 ίππους και η μπαταρία χωρητικότητας 25 kWh προέρχεται από το Plug-in υβριδικό Audi Q7, ενώ βρίσκεται στο πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου. Πρόκειται λοιπόν για μια μπαταρία μικρής χωρητικότητας, όμως αρκεί για αυτονομίες της τάξης των 200 χιλιομέτρων, που θεωρούνται αποδεκτές για ένα μικρό μοντέλο πόλης με διαδρομές γύρω στα 20 με 30 χιλιόμετρα την ημέρα.
*Το πειραματικό Audi A2 Concept του 2011
Το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου είναι, αν θα δούμε ένα τέτοιο Audi A2 e-tron, να κυκλοφορεί μαζικά στους δρόμους μας. Η λογική απάντηση είναι «όχι», αν κρίνουμε από τον εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό των σύγχρονων ηλεκτροκίνητων Audi της οικογένειας e-tron. Ωστόσο, οι καιροί αλλάζουν και βλέπουμε, ότι έχουν αρχίσει να γίνονται μόδα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ρετρό σχεδιαστικές αναφορές σε εμβληματικά μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών. Στην πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου Paris Motorshow αποκάλυψε η Renault ένα ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο ως μελλοντικό διάδοχο του Twingo, που έχει αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με το Audi A2 e-tron, ενώ οι Γάλλοι ανέστησαν και το εμβληματικό R5 με ένα αμιγώς ηλεκτρικό supermini παραγωγής, που θα κυκλοφορήσει το επόμενο διάστημα. Άρα, δεν αποκλείεται πλέον τίποτα για το Α2!