Την ηλιακή ακτινοβολία θα αξιοποιούν οι καινοτόμες βαφές, με τις οποίες θα καλύπτει η Mercedes τα αμαξώματα των μελλοντικών της μοντέλων. Πρόκειται για νέου τύπου χρώματα, που βρίσκονται προς το παρόν σε πρώιμο στάδιο εξέλιξης, αλλά συνιστούν μια πραγματική επανάσταση, καθώς θα αναβαθμίσουν στο μέλλον την αυτονομία των Mercedes νέας γενιάς, αρκεί να σταθμεύουν σε ηλιόλουστα σημεία.
Μια επιφάνεια 11 τετραγωνικών μέτρων, που αντιστοιχεί περίπου σε ένα μεσαίας κατηγορίας SUV, θα παρέχει σε μια ηλιόλουστη περιοχή (όπως π.χ. το Λος Άντζελες) αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για την κάλυψη έως 20.000 χιλιομέτρων ετησίως, στο Πεκίνο έως περίπου 14.000 χιλιομέτρων και στη Στουτγκάρδη έως 12.000 χιλιομέτρων!
Με άλλα λόγια, σε περιοχές με μεγάλες περιόδους ηλιοφάνειας δεν θα χρειάζεται να πληρώσει σχεδόν ποτέ ο ιδιοκτήτης μιας μελλοντικής ηλεκτροκίνητης Mercedes για τη φόρτιση της μπαταρίας της, αφού αυτό θα γίνεται δωρεάν από τον ήλιο χάρη στα πρωτοποριακά χρώματα. Είναι προφανές, ότι μεγάλοι ωφελημένοι από αυτή την εξέλιξη θα είναι και οι ιδιοκτήτες τέτοιων μοντέλων Mercedes και στην ηλιόλουστη Ελλάδα!
Οι «ηλιακές βαφές» θα έχουν μια ειδική σύσταση, η οποία θα ενεργοποιείται κάτω από την ηλιακή ακτινοβολία και θα μετατρέπει την εξωτερική επιφάνεια του αμαξώματος σε έναν μεγάλων διαστάσεων συλλέκτη ανανεώσιμης ενέργειας. Έτσι θα φορτίζεται η μπαταρία του αυτοκινήτου με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ το ίδιο το όχημα θα είναι ακινητοποιημένο και θα εμφανίζει μηδενική κατανάλωση.
Oι νέες βαφές λύνουν τον Γόρδιο Δεσμό
Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν προσπαθήσει να εκμεταλλευτούν την ηλιακή ενέργεια ντύνοντας με πάνελ τα αμαξώματα διάφορων μοντέλων τους, όμως όλες οι προσπάθειες έχουν αποδειχθεί μέχρι σήμερα ατελέσφορες. Οι κυριότερες αιτίες της αποτυχίας εντοπίζονται στο μεγάλο πρόσθετο βάρος των πάνελ, τη μειωμένη αντοχή τους σε χτυπήματα, τη δυσκολία ενσωμάτωσης και εφαρμογής στο αμάξωμα και την τεράστια αύξηση του κόστους κατασκευής, σε συνδυασμό με το σχετικά μικρό όφελος στην παραγωγή ενέργειας.
Όλα αυτά τα προβλήματα λύνονται στην περίπτωση των καινοτόμων βαφών, καθώς το κόστος τους σε φάση μαζικής παραγωγής θα είναι αρκετά προσιτό, θα περνιούνται όπως τα κανονικά χρώματα πάνω στη λαμαρίνα και το επιπρόσθετο βάρος τους θα περιορίζεται σε μόλις 50 γραμμάρια ανά τετραγωνικό μέτρο βαμμένης επιφάνειας.
Πάντως, θα πρέπει να κάνουμε αρκετά χρόνια υπομονή, μέχρι να αρχίσουν να βάφονται οι μελλοντικές ηλεκτρικές Mercedes με τέτοιου είδους «ηλιακά χρώματα».