Auto - Moto

Tα 7 κριτήρια αγοράς αυτοκινήτου όταν γκριζάρουν τα μαλλιά μας

Ένας οδηγός αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου για όσους βρίσκονται σε ώριμη ηλικία.

 

Στις διαφημίσεις οδηγούν τα καινούργια αυτοκίνητα νέα ζευγάρια με μικρά παιδιά, αθλητικοί singles και ανέμελες παρέες με trendy εμφανίσεις. Σε καμία διαφήμιση νέου αυτοκινήτου δεν πρωταγωνιστούν άτομα, που έχουν περάσει τα δεύτερα –ήντα, αν και πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό αγοραστικό κοινό για τις εταιρείες του κλάδου.

Γι αυτό εξάλλου εξελίσσουν μοντέλα με φιλικές προδιαγραφές προς τους ώριμους πελάτες τους, ασχέτως αν αποφεύγουν να τις προβάλλουν επειδή δεν θέλουν να συνδεθεί το καινούργιο τους προϊόν με την τρίτη ηλικία. Η Ford είναι η μόνη μάρκα που είχε το θάρρος να παρουσιάσει δημόσια τις στολές προσομοίωσης Age Suits για τη δημιουργία αυτοκινήτων με σωστές προδιαγραφές για τους οδηγούς και τους επιβάτες με γκρίζους κροτάφους, όπως καλή ορατότητα, ευκολότερη επιβίβαση και αποβίβαση, αλλά και απλή διαχείριση των λειτουργιών τους.

icarold2

Φωτογραφία: Δοκιμαστής της Ford με στολή Age Suit.

Η επιλογή ενός καινούργιου αυτοκινήτου, όταν δεν βρισκόμαστε πλέον στο άνθος της νιότης μας, διαφέρει φυσικά από άτομο σε άτομο πρέπει όμως να γίνεται σε κάθε περίπτωση πολύ προσεκτικά και με προοπτική σε βάθος χρόνου. Καλό είναι επίσης να αποφεύγονται οι υπερβολές, αφού σε αυτές τις ηλικίες αρκεί συνήθως ένα μοντέλο συμπαγών διαστάσεων και μέσης ιπποδύναμης και όχι το μεγάλο, γρήγορο και –συνήθως- ακριβό, που ονειρευόμαστε και θα μας πασάρει με ευχαρίστηση ο πωλητής της αντιπροσωπείας. Tι πρέπει να προσέξουμε λοιπόν, όταν πρόκειται να αγοράσουμε καινούργιο αυτοκίνητο σε ώριμη ηλικία;

1. Κάμερα, αισθητήρες

Το στρίψιμο του αυχένα δυσκολεύει με τον χρόνο. Άρα θα πρέπει να περιλαμβάνει ο εξοπλισμός του νέου μας Ι.Χ. αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα εξάλειψης της νεκρής γωνίας για να μας προειδοποιεί στις προσπεράσεις και στις αλλαγές λωρίδας.

2. Χώροι για παιδιά

Μπορεί να έχουν μεγαλώσει τα παιδιά, αργότερα όμως ίσως έλθουν –ή μήπως υπάρχουν ήδη;- εγγονάκια, που θα αναλάβουμε τη μεταφορά τους. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να χωράει μέσα στο πορτ-μπαγκάζ παιδικό καροτσάκι και να μπορεί να τοποθετηθεί εύκολα παιδικό καθισματάκι για τις ασφαλείς μετακινήσεις τους.

3. Χρηστικός σχεδιασμός

Τα πονάκια στην πλάτη και στη μέση εμφανίζονται συχνά στις μεγαλύτερες ηλικίες και δυσκολεύουν τις κινήσεις. Σε αυτή την περίπτωση βοηθά να βρίσκονται τα σημαντικότερα χειριστήρια και οι διακόπτες του αυτοκινήτου σε κοντινή απόσταση και να μη χρειάζεται να τεντωθούμε για τα φτάσουμε.

4. Αυτόματο σασμάν

Τα γόνατα και οι κλειδώσεις των ποδιών υποφέρουν από το συνεχές πάτημα του πεντάλ του συμπλέκτη, ιδίως όταν κινούμαστε κυρίως μέσα στην πόλη, οπότε το αυτόματο σαμάν αποτελεί πραγματικό βάλσαμο και δίνει τη λύση.

5. Ύψος καθίσματος

Δοκιμάζουμε την επιβίβαση και την αποβίβαση από το υπό εξέταση αυτοκίνητο. Η πρόσβαση στο εσωτερικό πρέπει να γίνεται εύκολα και να μη χρειάζεται ούτε να σκαρφαλώνουμε, όπως συμβαίνει σε ορισμένα SUV, αλλά ούτε και να ζοριζόμαστε για να ανασηκωθούμε από το χαμηλό κάθισμα κατά την αποβίβασή μας.

6. Καλή ορατότητα

Η οξύτητα της όρασης μειώνεται με την πάροδο της ηλικίας, άρα το νέο μας Ι.Χ. πρέπει να προσφέρει για την ασφάλειά μας καλή ορατότητα. Αποφεύγουμε λοιπόν μοντέλα με χοντρά κολωνάκια, που μας περιορίζουν τη θέα και αμαξώματα coupe σχήματος με μεγάλες, κρυφές γωνίες, όσο και να μας αρέσουν αισθητικά.

7. Εύκολη συνδεσιμότητα

Δεν υπάρχει πλέον καινούργιο αυτοκίνητο χωρίς δυνατότητες συνδεσιμότητας με το κινητό και το σύστημα πολυμέσων, συνήθως μαζί με οθόνη αφής. Άρα, φροντίζουμε να αγοράσουμε ένα μοντέλο, όπου μπορούμε να τα χειριστούμε όλα αυτά εύκολα, ώστε να αξιοποιούμε κάποιες χρήσιμες λειτουργίες, όπως π.χ. το σύστημα πλοήγησης, την πρόσβαση στο διαδίκτυο και στα mail μας, την παρακολούθηση της κυκλοφορίας, κλπ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Κακοκαιρία σήμερα με καταιγίδες και στην Αττική - Live πορεία
Σιγκαπούρη: Απαγχόνισαν 46χρονο για διακίνηση κάνναβης
Chevron Right