Τα μέλη του ελληνικού κοινοβουλίου και οι αρχηγοί των κομμάτων δικαιούνται τη δωρεάν χορήγηση Ι.Χ. αυτοκινήτων με μακροχρόνια μίσθωση και υπό συγκεκριμένους όρους. Οι βουλευτές έχουν ελεύθερη επιλογή μεταξύ επιβατικών μοντέλων παντός τύπου, αλλά με διαφορετικό όριο κυβικών κινητήρα και μισθώματος ανάλογα με την περιφέρεια εκλογής τους. Όσοι λοιπόν εκλέγονται στις περιφέρειες Αθηνών, Πειραιώς και μέσω της λίστας Επικρατείας μπορούν να αιτηθούν ένα μοντέλο κυβισμού έως 1.600 κυβικών εκατοστών και με ανώτατο μηνιαίο μίσθωμα 470 ευρώ, συν ΦΠΑ. Οι υπόλοιποι δικαιούνται να μισθώσουν Ι.Χ. έως 2.000 κυβικών εκατοστών και με δόση το πολύ έως 800 ευρώ, συν ΦΠΑ.
Η μάρκα που έχει συνολικά τη μεγαλύτερη ζήτηση μεταξύ των Ελλήνων πατέρων του έθνους είναι η Audi με αιχμή του δόρατος το δημοφιλές SUV Q3 και το αμιγώς ηλεκτρικό Q4 e-tron με 285 άλογα, που προηγείται στα μοντέλα μηδενικών ρύπων μπροστά από τη Mercedes EQA με 190 ίππους ισχύ.
Δημοφιλέστερο μοντέλο το SUV DS7
Αν εξετάσουμε πάντως την κατάταξη όχι με βάση τις μάρκες, αλλά τα μεμονωμένα μοντέλα, τότε εδώ βρίσκεται στην κορυφή το πολυτελές SUV DS7 και μάλιστα στις εκδόσεις πετρελαίου των 130 ίππων, που ξεχωρίζουν για την οικονομική τους κατανάλωση και φυσικά ευνοούν τους βουλευτές της επαρχίας, οι οποίοι διανύουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα από τους…πρωτευουσιάνους.
Δεν είναι λοιπόν τυχαίο το γεγονός, ότι σχεδόν 4 στα 10 βουλευτικά αυτοκίνητα είναι πετρελαιοκίνητα, ενώ κάτι περισσότερα από 2 στα 10 είναι 100% ηλεκτρικά, τα οποία ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις των βουλευτών Αθηνών και Πειραιώς για οικολογικές και αθόρυβες μετακινήσεις μηδενικών ρύπων εντός πόλης.
Τρίτα σε προτιμήσεις μεταξύ των μελών της τρέχουσας Βουλής είναι τα επαναφορτιζόμενα Plug – in υβριδικά μοντέλα με ποσοστό 18%, στα οποία συνυπάρχουν ηλεκτροκινητήρες και βενζινοκινητήρες, οπότε δεν έχουν το πρόβλημα της περιορισμένης αυτονομίας των αμιγώς ηλεκτρικών και ακολουθούν τα απλά υβριδικά χωρίς δυνατότητα επαναφόρτισης με ποσοστό 8%.
Τελευταία και καταϊδρωμένα είναι τα βενζινοκίνητα Ι.Χ. χωρίς υβριδικές τεχνολογίες, που θα τα καθιστούσαν οικονομικότερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον. Στα μοντέλα βενζίνης αναλογεί ένα ποσοστό μόλις της τάξης του 6% και ενδεχομένως να πέσει στο μηδέν, όταν συσταθεί η επόμενη Βουλή μετά από νέες εκλογές.