Auto - Moto

H Αlpine θα μετασχηματιστεί σε θυγατέρα πολυτελείας της Renault

Η Alpine θα καλύψει το κενό της μάρκας πολυτελείας, που λείπει σήμερα από τον όμιλο της Renault.

Κάθε όμιλος αυτοκινήτου, που φιλοδοξεί να εμφανίζει σημαντική κερδοφορία και υψηλές πωλήσεις, επιδιώκει να περιλαμβάνεται μεταξύ των εταιρειών του τουλάχιστον και μία μάρκα πολυτελείας. Αυτό ισχύει για λόγους πρεστίζ, αλλά και επειδή τα οχήματα premium προδιαγραφών προσφέρουν πολύ μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους σε σύγκριση με τα μοντέλα μαζικών παραγωγών. Ο όμιλος Renault βρίσκεται αυτή την εποχή σε μία φάση επανατοποθέτησής του στην αγορά, με πρόσφατο δείγμα γραφής την ίδρυση μιας θυγατρικής εταιρείας με την ονομασία Ampere και αντικείμενο την εξέλιξη υπερσύγχρονων λογισμικών.

inewalpine2 1

*Η Crossover παραλλαγή της Alpine A110

Οι Γάλλοι επανατοποθετούν επίσης τις μάρκες τους, προκειμένου να μην αλληλοσυγκρούονται μεταξύ τους. Για παράδειγμα η Dacia θα ασχοληθεί κυρίως με την εξέλιξη και παραγωγή προσιτότερων αυτοκινήτων, θα εξηλεκτρισθεί με αργότερους ρυθμούς και μέχρι να συμβεί αυτό θα επιδιώξει τη μείωση των ρύπων του στόλου της με τη χρήση συνθετικών καυσίμων e-Fuels. Από την πλευρά της, η Renault θα παραμείνει βασικός πυλώνας του ομίλου καλύπτοντας τις σημαντικότερες κατηγορίες με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα

inewalpine3 1

*Η μελέτη Alpenglow έκλεψε πέρυσι την παράσταση στην έκθεση του Παρισιού

Σημαντικό ρόλο στο μετασχηματισμό του ομίλου Renault καλείται να παίξει η Alpine, η οποία παράγει αυτή τη στιγμή μόνο το μοντέλο Α110 και επιβιώνει λανσάροντας κάποιες παραλλαγές του. Πριν λίγες ημέρες έγινε γνωστό, ότι ο σταρ του Χόλιγουντ, Ράιαν Ρέινολντς, αγόρασε ένα σημαντικό μερίδιο της ομάδας της Alpine στη Formula 1 καταβάλλοντας περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Είναι προφανές, ότι η θυγατέρα της Renault από τη Διέπη της βόρειας Γαλλίας θα εξακολουθήσει να δελεάζει το κοινό της με σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων.

inewalpine4 1

*To πρωτότυπο Alpine A290 β

Ταυτόχρονα όμως θα αποκτήσει και το προφίλ του κατασκευαστή αυτοκινήτων πολυτελείας, ενώ σχεδιάζει να λανσάρει έως το 2030 επτά νέα μοντέλα. Στόχος είναι να φτάσει ο ετήσιος κύκλος εργασιών της Alpine τα οκτώ δισεκατομμύρια ευρώ και να λειτουργεί η μάρκα που ιδρύθηκε πριν 68 χρόνια με περίπου 10% περιθώριο κέρδους, αν και οι Γάλλοι αποφεύγουν να αναφερθούν σε νούμερα, όσον αφορά στις πωλήσεις αυτοκινήτων.

inewalpine5 1

*Το μοντέλο παραγωγής με βάση την Α290 β θα κυκλοφορήσει το 2024

Το πρώτο νέο μοντέλο της Alpine θα κυκλοφορήσει το 2024 και ήδη πήραμε μία πρώτη ιδέα από αυτό με το concept car A290 β. Πρόκειται για ένα μικρομεσαίο μοντέλο υψηλών επιδόσεων και προδιαγραφών, που θα αποτελεί από του χρόνου ουσιαστικά την σπορ εκδοχή του ηλεκτροκίνητου Renault R5. Ένα χρόνο αργότερα θα ακολουθήσει ένα Crossover με την ονομασία GT και το 2026 ο διάδοχος της σημερινής Alpine A110 με τους συμβατικούς κινητήρες, ο οποίος θα παρουσιαστεί σε εκδόσεις Coupe και Roadster. Στα πλάνα της Alpine περιλαμβάνεται επίσης το τετραθέσιο σπορ μοντέλο Α310, ενώ όλα τα νέα οχήματα της αναβαθμισμένης μάρκας θα είναι πολυτελή και ηλεκτροκίνητα.

inewalpine6 1

*Το Renault Safrane απέτυχε εμπορικά

Η Alpine δεν ποντάρει όμως μόνο στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και στην υδρογονοκίνηση. Οι Γάλλοι δεν πρόκειται να εξελίξουν μοντέλα με ενεργειακές κυψέλες, αλλά θα χρησιμοποιούν το υδρογόνο απευθείας ως καύσιμο, τόσο για οχήματα παραγωγής όσο και για αγωνιστικά αυτοκίνητα. Προς το παρόν πάντως, κρατούν μικρό καλάθι αφού οι ετήσιες πωλήσεις της Alpine A110 θα ανέλθουν φέτος σε 4.200 μονάδες και απέχουν έτη φωτός από τους μελλοντικούς στόχους της εταιρείας.

 inewalpine7 1

*To υδρογονοκίνητο πρωτότυπο της Alpine για τις  φετινές 24 Ωρες του Λε Μαν

Η Renault προσπάθησε πολλές φορές στο παρελθόν να αποκτήσει ένα σημαντικό προγεφύρωμα στις μεγαλομεσαίες κατηγορίες με μοντέλα premium χαρακτηριστικών, όπως το Safrane το 1992, το Avantime το 2001 ή το Vel Satis το 2002, όλες όμως απέτυχαν παταγωδώς. Στην περίπτωση της Alpine έχουν ωστόσο οι Γάλλοι λόγο να αισιοδοξούν, αφού ο σημερινός CEO του ομίλου Renault, Λούκα ντε Μέο, είχε καταφέρει πριν λίγα χρόνια κάτι ανάλογο με την Cupra. Ο Ιταλός διετέλεσε CEO της SEAT από το 2015 έως το 2020 και δημιούργησε με την Cupra μία νέα μάρκα από το πουθενά, η οποία πουλάει αυτή τη στιγμή περίπου 300.000 αυτοκίνητα τον χρόνο και έχει ήδη υψηλότερο γόητρο από τη μητρική SEAT. Άρα, διαθέτει την τεχνογνωσία, για να επαναλάβει την επιτυχία του και με την Alpine.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Ασύλληπτη τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Έμαθε για τον θάνατο του αδερφού του και πέθανε 6 ώρες μετά
Θεσσαλονίκη: Σκουπίδια από χρυσάφι – Σακούλα με «θησαυρό» πετάχτηκε σε κάδο
Chevron Right