Πλήρης αδιαφάνεια φαίνεται ότι επικρατεί στη χρηματοδότηση των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το ζήτημα αφορά μεταξύ άλλων και τον κλάδο του αυτοκινήτου, όπου συντελείται τα τελευταία χρόνια η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς δεν θα επιτρέπονται το αργότερο από το 2035 και μετά οι πωλήσεις Ι.Χ. και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η συγκεκριμένη απαγόρευση αμφισβητείται ολοένα εντονότερα, οπότε είναι κρίσιμη και χρήσιμη η στήριξή της από δήθεν ανεξάρτητους οργανισμούς και ΜΚΟ.
Σε αυτό το πλαίσιο δραστηριοποιούνται κάποιες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και προσφέρουν υπηρεσίες λόμπι υπέρ της ηλεκτροκίνησης και της απαγόρευσης θερμικών οχημάτων από το 2035, με το… αζημίωτο φυσικά. Να σημειώσουμε, ότι η συγκεκριμένη πολιτική ευνοεί και τους Κινέζους, που διαθέτουν συγκριτικά πλεονεκτήματα απέναντι στους Ευρωπαίους, όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, άρα δεν μπορεί να αποκλειστεί η πιθανότητα, να χρηματοδοτούν και αυτοί τις ΜΚΟ.
Η ενημερωτική υπηρεσία «Table.Media» αποκάλυψε, ότι η ClientEarth αποτελεί μια από τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, η οποία δεν έχει επίσημα ως στόχο την κερδοφορία, έχει λάβει όμως σημαντικά κονδύλια από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα LIFE. Η συγκεκριμένη ΜΚΟ έχει καταθέσει διάφορες πολλές αγωγές με αντικείμενο την προστασία του περιβάλλοντος και χρηματοδότησε μεταξύ άλλων τις αγωγές της Γερμανικής Βοήθειας Περιβάλλοντος DUH για την κατάργηση των ντιζελοκίνητων μοντέλων.
Λόμπι υπέρ των ηλεκτρικών εταιρικών οχημάτων
Η ClientEarth είχε βρεθεί το 2024 στο στόχαστρο της κριτικής, επειδή είχε προτείνει πριν μερικά χρόνια σε έναν σύνδεσμο αεριοκίνησης την ανάληψη μιας καμπάνιας ύψους δύο εκατομμυρίων ευρώ, για να προβάλλει θετικά τα ταξί, που χρησιμοποιούσαν ως καύσιμο υγραέριο και φυσικό αέριο. Η προτεινόμενη καμπάνια θα είχε επίσης ως στόχο την περιθωριοποίηση των ντιζελοκίνητων ταξί, τα οποία κατέχουν ως γνωστόν τη μερίδα του λέοντος στα επαγγελματικά οχήματα τέτοιας χρήσης.
Ακόμη πιο αρνητικά αξιολογείται η λειτουργία του οργανισμού «Transport & Environment» (T&E) ως λόμπι, επειδή εμφανίζεται ως ανεξάρτητος και επιστημονικός. Ο T&E έλαβε το 2023 σύμφωνα με το «Table.Media» 700.000 ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να υποστηρίξει και να δώσει ώθηση με το κύρος του στην ατζέντα «Zero Emission and Circular Cars». Ο πραγματικός στόχος ήταν να αλλάξει έως το 2030 η νομοθεσία για τους εταιρικούς στόλους και για την φορολόγηση εταιρικών οχημάτων σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, ώστε να απαρτίζονται όλοι αυτοί οι στόλοι από μοντέλα μηδενικών ρύπων στις σημαντικότερες αγορές της ΕΕ.