Εδώ και επτά χρόνια γεμίζει η Skoda τα ταμεία της χάρη στις εξαιρετικές πωλήσεις του Kodiaq. Το μοντέλο δεύτερης γενιάς φιλοδοξεί να συνεχίσει αυτή την παράδοση -και μάλιστα σε ανώτερο επίπεδο- ποντάροντας στις αξίες του προηγούμενου, δηλαδή τους χώρους, την άνεση οδήγησης και τις συμφέρουσες τιμές. Ταυτόχρονα προσθέτει σε αυτές υψηλές τεχνολογίες αιχμής, ακόμη μεγαλύτερη ευρυχωρία και μία επαναφορτιζόμενη Plug-in υβριδική έκδοση.
Η θυγατέρα της VW εξακολουθεί ωστόσο να ποντάρει πολλά στις θερμικές εκδόσεις του νέου Kodiaq σε αντίθεση με τη μητέρα – εταιρεία, που ακολουθεί, σχεδόν εμμονικά, τον δρόμο της ηλεκτροκίνησης. Η τακτική της Skoda φαίνεται σε κάθε περίπτωση πιο ρεαλιστική και αναμένεται να αποδώσει και στην περίπτωση του Kodiaq, από το οποίο πουλήθηκαν στην έκδοση πρώτης γενιάς σχεδόν 800.000 αυτοκίνητα!
Το Kodiaq ανήκε από την αρχή στην κατηγορία των οικογενειακών SUV ΧL μεγέθους και αυτό επιβεβαιώνεται και με τον διάδοχο του, που έγινε ακόμη μεγαλύτερος σε εξωτερικές διαστάσεις και ευρυχωρία. Το μοντέλο δεύτερης γενιάς μάκρυνε κατά έξι πόντους και έφτασε σε μήκος τα 4,76 μέτρα, το ύψος διατηρήθηκε στα 1,66 μέτρα, ενώ οι επιβάτες της -προαιρετικής- τρίτης σειράς καθισμάτων απολαμβάνουν γύρω στα 1,5 εκατοστά περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών ανεβάζει τον πήχη σε δυσθεώρητα ύψη για τον ανταγωνισμό, καθώς ο όγκος της πενταθέσιας εκδοχής ανέρχεται σε 910 λίτρα και στην επταθέσια κυμαίνεται μεταξύ 340 και 845 λίτρων! Όσοι επιλέξουν πάντως την Plug-in υβριδική έκδοση θα πρέπει να «αρκεστούν» σε 745 λίτρα!
Θεαματική αναβάθμιση έχουμε και στον αριθμό των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, όπου το νέο Kodiaq αξιοποιεί την τεχνολογική φαρέτρα του ομίλου Volkswagen. Για παράδειγμα, το Crew Protect Assist κλείνει αυτόματα τα παράθυρα, σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας και ενεργοποιεί τα φώτα αλάρμ σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης, ενώ το σύστημα Emergency Assist αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος και όλων των συστημάτων του, αν δεν είναι σε θέση να το κάνει ο οδηγός, π.χ. σε περίπτωση καρδιακού περιστατικού. Επίσης ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει μία διαδρομή 50 μέτρων, όταν ψάχνει για χώρο στάθμευσης και το αυτοκίνητο αναλαμβάνει μόνο του όλους τους ελιγμούς και τους χειρισμούς για τη διαδικασία του παρκαρίσματος.
Στο εσωτερικό ακολουθεί το νέο Kodiaq το πνεύμα της εποχής με τη χρήση βιώσιμων υλικών και περιβαλλοντικά υπεύθυνων υφασμάτων από ανακυκλωμένο πολυεστέρα και 40% καθαρό μαλλί για όλες τις επενδύσεις. Ακόμη και γνωστές έξυπνες λύσεις, όπως ο ξύστης πάγου και η ομπρέλα με την ειδική θήκη στην πόρτα έχουν φτιαχτεί από υλικά, που είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Η κεντρική οθόνη αφής των 12,9 ιντσών, το ψηφιακό κόκπιτ των 10,25 ιντσών και το εξελιγμένο Head – up – Display τονίζουν τον high tech χαρακτήρα του Kodiaq δεύτερης γενιάς. Επίσης, το joystick του αυτόματου κιβωτίου έχει μετατεθει στην κολώνα του τιμονιού για περισσότερο χώρο στην κεντρική κονσόλα, όπου υπάρχουν πλέον δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης κινητών τηλεφώνων και τέσσερις ποτηροθήκες.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι τρεις περιστροφικοί διακόπτες «Smart Dials» για τη ρύθμιση τεσσάρων λειτουργιών, όπως το ζουμάρισμα του χάρτη πλοήγησης, η ένταση του ήχου και η επιλογή προγράμματος δυναμικής οδήγησης.
Τα μηχανικά μέρη του νέου Skoda Kodiaq ταυτίζονται ουσιαστικά με τα αντίστοιχα του Volkswagen Tiguan. Η βασική έκδοση εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και 150 ίππων, ενώ οι κορυφαίες εκδοχές βενζίνης και πετρελαίου είναι δίλιτρες, αποδίδουν αντίστοιχα 204 και 193 άλογα και διαθέτουν στάνταρ τετρακίνηση. Στο μέλλον αναμένεται σίγουρα και μία ακόμη δυνατότερη έκδοση, πιθανότατα με βενζινοκινητήρα 265 ίππων και τετρακίνηση. Όλες οι συμβατικές εκδόσεις του νέου SUV της Skoda εξοπλίζονται με αυτόματο επτατάχυτο σασμάν τύπου διπλού συμπλέκτη (η υβριδική με 6τάχυτο), δηλαδή δεν προβλέπονται χειροκίνητα μοντέλα. Αντιθέτως, για πρώτη φορά θα κυκλοφορήσει το Kodiaq ως επαναφορτιζόμενο Plug-in υβριδικό με 204 ίππους και μπαταρία χωρητικότητας 19,7 kWh, χάρη στην οποία θα προσφέρει έως 100 χιλιόμετρα ηλεκτρική αυτονομία. Οι Τσέχοι έχουν δώσει μεγάλη έμφαση στην οικονομία καυσίμου εφαρμόζοντας διάφορα τρικ για καλύτερη αεροδυναμική του αμαξώματος, όπως ειδικά κανάλια ροής του αέρα στον χώρο του κινητήρα και των φρένων και μία μεγαλύτερη αεροτομή οροφής.
Περισσότερα στοιχεία σχετικά με τιμές, κατανάλωση καυσίμου, κ.ά., θα πληροφορηθούμε αργότερα, αφού το νέο Skoda Kodiaq αναμένεται περί τα μέσα του 2024 στην αγορά.