Η οικονομική κατανάλωση αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κριτήρια αγοράς ενός αυτοκινήτου. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι κερδίζουν διεθνώς και στην Ελλάδα συνεχώς έδαφος τα μοντέλα ήπιας υβριδικής και full hybrid τεχνολογίας, καθώς συνδυάζουν το προσιτό κόστος αγοράς με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Στη χώρα μας ανήκει πλέον η μερίδα του λέοντος των πωλήσεων καινούργιων Ι.Χ. σε υβριδικά supermini είτε ως κλασικά πεντάθυρα hatchback είτε ως crossover και SUV. Γι’ αυτό και έχει μεγάλο ενδιαφέρον η λίστα με τα οικονομικότερα βενζινοκίνητα supermini της αγοράς, η οποία προέρχεται από σχετική έρευνα της γνωστής γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC και βασίζεται στις εργοστασιακές μετρήσεις σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP.
Όπως βλέπουμε και τα 10 οικονομικότερα μοντέλα εφοδιάζονται με κάποιου είδους υβριδική τεχνολογία, με τα 7 να προέρχονται από την Ιαπωνία, τα δύο από τη Γαλλία και το ένα από την Κίνα. Επίσης, όσον αφορά στον τύπο του αμαξώματος, έχουμε 7 κλασικά πεντάθυρα hatchback, δύο SUV και ένα Crossover. Να επισημάνουμε επίσης, ότι τα δύο κορυφαία σε οικονομική κατανάλωση μοντέλα, δηλαδή το Toyota Yaris 1.5 Hybrid και το Mazda 2 Hybrid μοιράζονται εύλογα την πρώτη θέση, καθώς πρόκειται ουσιαστικά για τα ίδια αυτοκίνητα με διαφοροποιημένο εσωτερικό και εξωτερικό σχεδιασμό.
Ακολουθεί το Top 10 των βενζινοκίνητων supermini, που καίνε τη βενζίνη με το σταγονόμετρο.
1. Toyota Yaris 1.5 Hybrid
Αποδίδει 116 ίππους, έχει μέση κατανάλωση 3,8 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. και εκπέμπει 87 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.
1. Mazda 2 Hybrid
Και εδώ αποδίδει ο κινητήρας 116 άλογα, ενώ έχουμε ίδια κατανάλωση 3,8 λίτρων ανά 100 χλμ. με εκείνη του Toyota Yaris.
3. Mitsubishi Colt 1.6 Hybrid
Το αξιόπιστο μοντέλο αποδίδει 143 ίππους και αρκείται κατά μέσο όρο σε 4,2 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ., ενώ επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με 92 γραμμάρια CO2 για κάθε χιλιόμετρο διαδρομής.
4. Renault Clio E-Tech Hybrid 145
Το δημοφιλές γαλλικό supermini έχει 143 ίππους ισχύ, απαιτεί μόνο 4,3 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ και εκπέμπει 93 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
5. MG 3 1.5 Hybrid+
Το κινέζικο μοντέλο ψηφίστηκε ‘’Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα το 2025’’ και παρά τους 194 ίππους του καίει κατά μέσο όρο μόνο 4,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Ταυτόχρονα εκπέμπει 100 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.
6. Lexus LBX
Το πολυτελές SUV είναι το ακριβότερο μοντέλο της δεκάδας μας, αποδίδει 136 ίππους, χρειάζεται κατά μέσο όρο 4,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 102 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ενώ μοιράζεται την έκτη θέση με τα Peugeot 208 και Toyota Yaris Cross Hybrid.
6. Peugeot 208 1.2 Hybrid 110
Το επιτυχημένο και πολυβραβευμένο supermini αποδίδει 110 ίππους και αρκείται επίσης σε 4,5 λίτρα αμόλυβδης στα 100 χιλιόμετρα (102 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο).
6. Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid
Το ιαπωνικό SUV έχει 116 ίππους ισχύ, η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 4,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι 102 γραμμάρια σε κάθε χιλιόμετρο διαδρομής.
9. Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid
Στην οικονομικότερη εκδοχή του αποδίδει το Swift 83 άλογα, καταναλώνει μεσοσταθμικά 4,6 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ και εκπέμπει 104 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο.
9. Honda Jazz 1.5 e:HEV
Το πρακτικό Crossover εμφανίζει 122 άλογα μέγιστη ισχύ, η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 4,6 λίτρα αμόλυβδης στα 100 χιλιόμετρα και ρυπαίνει το περιβάλλον με 104 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.