Η Volkswagen έχει παρουσιάσει εδώ και αρκετά χρόνια ηλεκτρικές εκδόσεις της αγαπημένης της σειράς υψηλών επιδόσεων GTI.
Οι φωτογραφίες του μικρού πρωτότυπου ID.GTI Concept από το 2023 μας δίνουν μία πρώτη πραγματική γεύση από ένα ηλεκτρικό μοντέλο με καθαρόαιμα σπορ γονίδια, ενώ η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα το λανσάρισμα του γρήγορου ID.3 GTI για την Ευρώπη το επόμενο έτος. Ένα ηλεκτρικό Golf GTI θεωρείται επίσης δεδομένο και οι πρώτες πληροφορίες θα προκαλέσουν ενθουσιασμό στους φίλους του εμβληματικού μοντέλου.
Σε συνέντευξή του στο AutoExpress, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Thomas Schäfer, είπε ότι το νέο Golf GTI EV θα είναι εδώ πριν από το τέλος της δεκαετίας και ότι θα πρόκειται για ένα «τέρας».
«Στο τέλος της δεκαετίας, θα λανσάρουμε ένα ηλεκτρικό Golf GTI και αυτό θα είναι ένα αυτοκίνητο-τέρας», είπε χαρακτηριστικά ο Schäfer και συμπλήρωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος με την πρόοδο. Είναι υπέροχο. Μπορούμε να το κάνουμε συναρπαστικό, πρέπει να είναι συναρπαστικό, οφείλει να είναι αυθεντικό. Εάν παρουσιάσουμε ένα GTI, πρέπει να είναι ένα αληθινό GTI.”
Υπάρχει ωστόσο και συνέχεια. Ο Schäfer επιβεβαίωσε επίσης την άφιξη ενός ηλεκτροκίνητου Golf R EV, κάτι που κυκλοφορούσε μέχρι σήμερα ως φήμη. Το ηλεκτρικό Golf R θα είναι τετρακίνητο, ενώ το ηλεκτρικό Golf GTI θα διατηρήσει τη συνταγή της μετάδοσης κίνησης στους μπροστινούς τροχούς.
Και τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα Golf GTI και Golf R θα χρησιμοποιούν τη νέα προσαρμοζόμενη πλατφόρμα SSP του Ομίλου Volkswagen. Το πάτωμα SSP θα χρησιμοποιηθεί ευρέως σε όλη τη γκάμα του Ομίλου VW, από τη Skoda και τη Lamborghini έως τη Volkswagen. Αυτή η πλατφόρμα προσφέρει μεγάλη ευελιξία και σημαντική οικονομία στο κόστος παραγωγής ανάλογα με το όχημα, ενώ χρησιμοποιεί τεχνολογία που ο Schäfer χαρακτηρίζει ως “καταπληκτική”.
“Έχουμε οδηγήσει μερικά πρωτότυπα με τις νέες ρυθμίσεις και ήταν συγκλονιστικό”, αποκάλυψε το Νούμερο Ένα του Group VW. Διέλυσε μάλιστα τις ανησυχίες των σκληροπυρηνικών petrolheads λέγοντας τα εξής: ”Τι γίνεται με τον ήχο; Τι γίνεται με τη συνολική αίσθηση, τον χειρισμό και ούτω καθεξής; Μπορούν να γίνουν όλα.”
Το ηλεκτρικό Golf GTI δεν πρόκειται να εμφανιστεί τουλάχιστον για τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ το ηλεκτρικό Golf R πιθανότατα θα ακολουθήσει μετά από αυτό. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό GTI της VW θα βασίζεται στο ID.2 και θα προορίζεται αποκλειστικά για την Ευρώπη.