Στην αυτοκινητοβιομηχανία κερδίζουν οι εταιρείες, που μπορούν να διαβλέπουν έγκαιρα τις μελλοντικές τάσεις της αγοράς. Η Toyota είναι ίσως η κατ’ εξοχήν εταιρεία με «μαντικές» ικανότητες είτε μιλάμε για την υβριδική τεχνολογία είτε για τις υπηρεσίες της προς τους πελάτες είτε για κάποια εμβληματικά μοντέλα της, που λειτουργούν διαχρονικά ως πρότυπα στις κατηγορίες τους.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του RAV4, που λανσαρίστηκε το 1994 ως ένα διασκεδαστικό και ευέλικτο τρίθυρο μοντέλο ελεύθερου χρόνου και αποτελεί ουσιαστικά τον πρόγονο όλων των σύγχρονων SUV. Από τότε έχουν κυλήσει 31 χρόνια και έχουν λανσαριστεί 5 γενιές RAV4 με πάνω από 15 εκατομμύρια συνολικές πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, μάλιστα η πέμπτη εκθρόνισε πέρυσι το Pick-up Ford F-Series από την κορυφή των ταξινομήσεων στις ΗΠΑ μετά από τέσσερις και πλέον δεκαετίες!
Το μοντέλο έκτης γενιάς αποκαλύφθηκε στις Βρυξέλλες και το ieidiseis.gr έδωσε το παρών στην παγκόσμια πρεμιέρα του, όπου μιλήσαμε με κορυφαία στελέχη της Toyota για τις προδιαγραφές, τη σημασία του και τις προοπτικές του. Αρχικά, να πούμε ότι οι ελληνικές παραγγελίες για το νέο Toyota RAV4 θα ξεκινήσουν γύρω στον Οκτώβριο και οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες θα γίνουν τον Φεβρουάριο του 2026, ενώ οι τιμές θα κυμανθούν στα ίδια επίπεδα με του σημερινού μοντέλου, μάλιστα οι Plug-in υβριδικές εκδόσεις ενδεχομένως να κοστίζουν και λίγο φθηνότερα.
Η αυτοσυγκράτηση της Toyota δεν αποτυπώνεται μόνο στις τιμές του RAV4 νέας γενιάς, αλλά και στις εξωτερικές διαστάσεις του, με το μήκος να παραμένει στα 4,60 μέτρα. Οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι μεγάλες και εδώ πρωτοστατούν η τρυπητή μάσκα, που θα την δούμε και στα υπόλοιπα μελλοντικά μοντέλα της Toyota, αλλά και τα οριζόντια φωτιστικά σώματα σχήματος V. Τα φουσκωτά φτερά των πίσω τροχών και το νέο λογότυπο αποτελούν επίσης ιδιαίτερες πινελιές, ενώ στο πίσω μέρος οι σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις δεν είναι τόσο μεγάλες σε σχέση με το τωρινό μοντέλο και περιορίζονται κυρίως στα φωτιστικά σώματα, που αγκαλιάζουν όλη τη γωνία του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό έχουν αλλάξει τα πάντα και η ψηφιοποίηση έγινε πλήρης. Απέναντι από τον οδηγό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, στο κέντρο έχει τοποθετηθεί μια νέα οθόνη αφής 12,9 ιντσών και το σύστημα πολυμέσων χρησιμοποιεί την εντελώς νέα πλατφόρμα λογισμικού Arene, που υπόσχεται κορυφαία συνδεσιμότητα σε χρόνους dt. Με τη νέα αρχιτεκτονική αποκτά το αυτοκίνητο πιο εξατομικευμένο μενού, ένα σύστημα πλοήγησης βασισμένο στη Google και δέχεται ευκολότερα και γρηγορότερα ασύρματες Over-the-Air αναβαθμίσεις και επικαιροποιήσεις.
Επίσης, ο φωνητικός βοηθός αντιλαμβάνεται ευκολότερα τις εντολές και τις ερωτήσεις του οδηγού, θα μπορούν να ρυθμίζονται από μακριά μέσω εφαρμογών διάφορες λειτουργίες, όπως π.χ. του συστήματος κλιματισμού ή της φόρτισης της μπαταρίας, ενώ το κόκπιτ δείχνει συνολικά πρακτικό, λειτουργικό και ανθεκτικό στο χρόνο.
Χάρη στη νέα πλατφόρμα Arene αναβαθμίστηκε η σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού, Toyota Sense. Ενδεικτικά αναφέρουμε το Σύστημα Προειδοποίησης Σύγκρουσης Εμπρός σε διασταυρούμενη πορεία (FCTA), το νέο Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (BSM), το οποίο ειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που ενδέχεται να μην έχει αντιληφθεί στους πλαϊνούς καθρέφτες και το πιο προηγμένο Σύστημα Αλλαγής Λωρίδας (LCA), που επιτρέπει αλλαγές λωρίδας με ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση στον αυτοκινητόδρομο.
Επίσης η ελεγχόμενη από απόσταση λειτουργία Advanced Park προσφέρει περισσότερη ευκολία, επιτρέποντας στον οδηγό να ελέγχει τη στάθμευση από το smartphone του ενώ βρίσκεται έξω από το όχημα. Για μεγαλύτερη ασφάλεια, αν ο χρήστης απομακρύνει το δάχτυλό του από τη συσκευή, το όχημα σταματά αμέσως.
Το νέο Toyota RAV4 θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρώπη ως Hybrid Electric και ως Plug-in Hybrid Electric, καθώς ο αμιγώς ηλεκτροκίνητος εκπρόσωπος της ιαπωνικής μάρκας στην κατηγορία των SUV D-segment θα είναι το νέο bZ4X Touring. H Plug-in υβριδική έκδοση διαθέτει έως 100 χιλιόμετρα αυτονομία και εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 22,86 kWh, που δέχεται φόρτιση έως 50 kW και «γεμίζει» από 10% έως 80% σε μισή ώρα, ενώ σε Wallbox 11 kW, επαναφορτίζεται σε τρεις ώρες. Το νέο Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Electric θα διατίθεται ως εμπροσθοκίνητο με συνδυαστική ισχύ 268 ίππων και ως τετρακίνητο με το σύστημα AWD-i και με 304 ίππους, χάρη στους οποίους επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8’’.
Ανάλογης φιλοσοφίας είναι και η έκδοση Hybrid Electric με βελτιωμένη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, ομαλότερες επιταχύνσεις και άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού. Και εδώ προβλέπεται εμπροσθοκίνητη έκδοση 183 ίππων και τετρακίνητη AWD-i με 191 ίππους ισχύ. Στους πιο Hardcore φίλους του νέου Toyota RAV4 απευθύνεται η έκδοση GR Sport με γονίδια από την αγωνιστική ομάδα Toyota Gazoo Racing και εντυπωσιακά σπορ χαρακτηριστικά, όπως -μεταξύ άλλων- η μάσκα με το εξαγωνικό μοτίβο G-mesh, που δημιουργεί ένα τρισδιάστατο εφέ.
Να σημειώσουμε, ότι στις Βρυξέλλες παρουσίασαν η Toyota και η Lexus και άλλα νέα μοντέλα, στα οποία θα επανέλθουμε το επόμενο διάστημα.