Auto - Moto

Τεστ Mazda 2 Hybrid – Ένα supermini με στυλ, που απεχθάνεται τις επισκέψεις στα βενζινάδικα

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 2 Hybrid με 116 ίππους ισχύ, στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

H Mazda αποτελεί μια πολύ ιδιαίτερη μάρκα η οποία δεν διστάζει να ακολουθήσει δικούς της δρόμους και να πάει ενάντια στο ρεύμα, αν κρίνει ότι αυτό είναι το σωστό.

Για παράδειγμα, έχει μείνει πιστή στους περιστροφικούς κινητήρες Wankel και στους πετρελαιοκινητήρες, στους οποίους έχει γυρίσει σχεδόν όλη η αγορά την πλάτη. Από την άλλη πλευρά, είναι πάντα ανοιχτή σε συνεργασίες, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Mazda 2 Hybrid, που αποτελεί επί της ουσίας μια παραλλαγή του Toyota Yaris Hybrid με σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το γνωστό τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης 1,5 λίτρων και τη δοκιμασμένη υβριδική τεχνολογία της Toyota αποδίδοντας 116 ίππους συνδυαστική ισχύ, που συνεργάζονται με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Με μήκος 3,94 μέτρα, ανήκει το Mazda 2 Hybrid στη δημοφιλή κατηγορία των supermini, τα μοντέλα της οποίας παίζουν πλέον όλο και πιο συχνά τον ρόλο του πρώτου αυτοκινήτου για τη μέση ελληνική οικογένεια. Με άλλα λόγια, το ιαπωνικό αυτοκίνητο οφείλει να αντεπεξέρχεται στην κυκλοφορία της πόλης και ταυτόχρονα να προσφέρει την απαιτούμενη άνεση και ασφάλεια για ταξίδια εκτός αστικού περιβάλλοντος. Πρόκειται για μία αρκετά δύσκολη εξίσωση, την οποία λύνει το ανανεωμένο Mazda 2 Hybrid με επάρκεια, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια του επταήμερου test drive.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές αφορούν κατά κύριο λόγο τη μάσκα με τις ανασχεδιασμένες γρίλιες και τον προφυλακτήρα. Επίσης, προβλέπονται ανάλογα με την έκδοση μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ενώ στο πίσω μέρος έχει αλλάξει ο προφυλακτήρας και έχει αφαιρεθεί η μαύρη φάση από την πέμπτη πόρτα.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί μια ατμόσφαιρα στιβαρότητας και λειτουργικότητας, καθώς τα πλαστικά είναι μεν σκληρά, όμως η συναρμογή τους αποτυπώνει την τελειομανία των Ιαπώνων. Φυσικά, έχει εισβάλλει και εδώ για τα καλά η ψηφιακή τεχνολογία με τη μορφή ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 7 ή 12,3 ιντσών και την κεντρική οθόνη του Infotainment System με 9 ή 10,5 ίντσες διαγώνιο, ανάλογα με την έκδοση. Στα συν του Mazda 2 Hybrid συγκαταλέγονται τα καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη και οι άνετοι χώροι για τον οδηγό και τον συνοδηγό, ενώ αντιθέτως στο πίσω μέρος γίνονται τα πράγματα πιο στενάχωρα, κάτι λογικό για ένα μοντέλο μήκους κάτω των τεσσάρων μέτρων. Όσο για τον χώρο αποσκευών, έχει 286 λίτρα όγκο και βρίσκεται περίπου στον μέσο όρο της κατηγορίας, όμως ενοχλεί το ψηλό κατώφλι του.

Το Mazda 2 Hybrid αποδεικνύεται πολύ ευχάριστο οδηγικά, συνδυάζοντας την ευελιξία με τη σπιρτάδα και με την οικονομική κατανάλωση βενζίνης. Το τιμόνι με την καλή αίσθηση συνεργάζεται περίφημα με το υβριδικό μοτέρ και με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ κατά τη διάρκεια του τεστ μας μετρήσαμε μια μέση κατανάλωση μόλις 4,4 λίτρων αμόλυβδης, αν και δεν τσιγκουνευτήκαμε με το γκάζι. Ακόμη και εκτός πόλης, ικανοποιεί το ιαπωνικό supermini με τη σπιρτάδα του, ενώ η επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7’’ και οι γρήγορες ρεπρίζ διευκολύνουν τις σβέλτες και ασφαλείς προσπεράσεις. Τα επίπεδα θορύβου παραμένουν σε αποδεκτά επίπεδα έως ταχύτητες της τάξης των 120 – 130 χλμ./ώρα και ανεβαίνουν αισθητά από εκεί και πάνω, ενώ έχει περιοριστεί σημαντικά ο ήχος του αυτόματου σασμάν, που προέρχεται από την Toyota και θυμίζει πατινάρισμα συμπλέκτη.

Τα περιθώρια πρόσφυσης του ανανεωμένου supermini είναι υψηλά και σίγουρα πάνω από τα θέλω του μέσου οδηγού. Επίσης, οι αναρτήσεις αποσβένουν ικανοποιητικά τους κραδασμούς, με εξαίρεση κάποιες μικροκακοτεχνίες του οδοστρώματος, όπου ο πίσω άξονας αντιδρά λίγο έντονα, ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας αξιόπιστα και λίρα εκατό.

Οι τιμές ξεκινούν από 20.924 ευρώ στη βασική value for money έκδοση Prime – Line, προσωπικά όμως θεωρούμε χρυσή τομή τη μεσαία έκδοση Centre Line, η οποία κοστίζει 22.654 ευρώ, αλλά περιλαμβάνει ένα αρκετά πλουσιότερο πακέτο εξοπλισμού. Επίσης σημαντική είναι η εξαετής εγγύηση, η οποία απαλλάσσει τον αγοραστή από το άγχος απρόοπτων και δαπανηρών επισκευών σε μακροχρόνιο ορίζοντα.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Παναγιώτης Γιαννάκης Chevron Left
Γιαννάκης για Final Four 2025: Το λάθος που έκαναν Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός