Σε ένα τολμηρό -για τα ελληνικά δεδομένα- εγχείρημα προχώρησε ο Όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος με την ίδρυση της εταιρείες ECOSHIFT, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο της αστικής μικροκινητικότητας και της κατασκευής μπαταριών για την αποθήκευση ενέργειας. Τα επόμενα χρόνια θα προχωρήσει ο συγκεκριμένος όμιλος σε προγράμματα Second Life, δηλαδή αξιοποίησης των μεταχειρισμένων μπαταριών για χρήση σε επαγγελματικές και βιομηχανικές μονάδες και στην ανακύκλωση μπαταριών από παλαιά ηλεκτρικά οχήματα.
Πρώτο απτό δείγμα γραφής αποτελεί ωστόσο η παραγωγή, μετά από πολλές δεκαετίες, ενός μηχανοκίνητου οχήματος στην Ελλάδα με κεφάλαια που προέρχονται κατά 80% από το Ταμείο Ανάκαμψης. Πρόκειται για το αμιγώς ηλεκτρικό σκούτερ NOOS, το οποίο άρχισε να κατασκευάζεται ήδη στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Μεταμόρφωση Αττικής και πέρασε από σαράντα κύματα μέχρι να φτάσει σε φάση παραγωγής λόγω άπειρων προβλημάτων και φυσικά της γραφειοκρατίας.
Τέλος καλό, όλα καλά όμως! Το ΝΟΟS έλαβε ευρωπαϊκή έγκριση Τύπου, αφού πέρασε επί μήνες σκληρά τεστ σε πίστες του εξωτερικού και τώρα είναι έτοιμο να αρχίσει τις… βόλτες του επί ελληνικού εδάφους και ενδεχομένως μελλοντικά και εκτός της χώρας μας. Ο σχεδιασμός όλων των μερών του, που προέρχονται από όλα τα σημεία του πλανήτη, έχει γίνει εξολοκλήρου από Έλληνες, ενώ σήμερα εργάζονται στις εγκαταστάσεις της ECOSHIFT 23 άτομα με 6 εργαζόμενους ανά βάρδια στο τμήμα συναρμολόγησης. Η τωρινή ημερήσια παραγωγή ανέρχεται σε 2 έως 3 σκούτερ, όμως η μονάδα έχει δυναμικότητα παραγωγής έως 5.000 NOOS ετησίως με ανάλογη αύξηση του προσωπικού βεβαίως.
Τι είναι το NOOS
Το ΝΟΟS εκπροσωπεί ιδανικά την ιδέα της αστικής μικροκινητικότητας, καθώς πρόκειται για ένα ηλεκτρικό σκούτερ κατηγορίας L3, που μπορεί να οδηγηθεί και από κατόχους διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου για τουλάχιστον έξι χρόνια, αλλιώς χρειάζεται άδεια οδήγησης συμβατικής μοτοσυκλέτας 125 κ.εκ. Το ηλεκτρικό μοτέρ του, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη γερμανική BOSCH, αποδίδει 5kW ή 7 ίππους, το σκούτερ πιάνει έως 80 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και στο πάτωμα του μπορούν να τοποθετηθούν έως δύο μπαταρίες με κελιά της SAMSUNG. Κάθε μια μπαταρία ζυγίζει 12,5 κιλά, αφαιρείται πανεύκολα για να μπορεί να φορτιστεί σε οικιακή πρίζα στο σπίτι και έχει 2,2 kWh χωρητικότητα. Μάλιστα, μπορεί να κινηθεί με μία ή και με δύο μπαταρίες, τη διαχείριση των οποίων αναλαμβάνει ένα σύγχρονο λογισμικό.
Η πλήρης φόρτιση κάθε μπαταρίας απαιτεί περίπου 5 ώρες και η αυτονομία του NOOS ξεκινάει από 62 χιλιόμετρα με μία μπαταρία έως 131 χιλιόμετρα με δύο. Να σημειώσουμε επίσης, ότι διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που ενεργοποιείται με κάθε επιβράδυνση του σκούτερ και ότι στον στάνταρ εξοπλισμό του περιλαμβάνεται και η οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο του τιμονιού.
Εννοείται, ότι ο οδηγός έχει πλήρη πρόσβαση και έλεγχο του NOOS μέσω σχετικής εφαρμογής, μέσω μάλιστα της λειτουργίας «share», δίνεται η δυνατότητα να επιτραπεί σε άλλον χρήστη να το χρησιμοποιήσει, με την παροχή άδειας εξ αποστάσεως για την ενεργοποίησή του. Ένα ακόμη σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η υποστήριξη σύνδεσης 4G με το Cloud, η οποία επιτρέπει -ιδίως σε περιπτώσεις που το όχημα ανήκει σε επιχείρηση – στον fleet manager να παρακολουθεί στοιχεία σχετικά με τη συμπεριφορά του οδηγού στο σύστημα NOOS.
Το ΝΟΟS κοστίζει 5.642 ευρώ στην επιβατική έκδοση και 5.617 στην επαγγελματική cargo, όμως στις συγκεκριμένες τιμές δεν περιλαμβάνονται ενδεχόμενες κρατικές επιδοτήσεις και διατίθεται με εγγύηση 2 ετών για το όχημα και 4 ετών ή έως 40.000 χιλιομέτρων για τη μπαταρία. Όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να το δουν από κοντά στις εγκαταστάσεις της ECOSHIFT στη Μεταμόρφωση Αττικής και μπορούν να το μισθώσουν μέσω της Instacar.