Η Jeep ολοκλήρωσε την παραγωγή του Cherokee πέμπτης γενιάς το 2023 μετά από μία περίοδο σχεδόν δέκα ετών. Ωστόσο το μεσαίο SUV με τις υψηλές δυνατότητες εκτός δρόμου θα επιστρέψει πάλι στην αγορά, όπως ανακοίνωσε επίσημα η ίδια η Jeep. Το Cherokee επόμενης γενιάς θα αποκαλυφθεί εντός του τρέχοντος έτους και θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή μέσα στο 2026, ενώ πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο σε σχέση με το προηγούμενο.
Αυτό αποτυπώνεται στις δύο πρώτες επίσημες φωτογραφίες του νέου μοντέλου, το οποίο θα κληθεί να αντιμετωπίσει δυνατούς αντιπάλους, όπως την γερμανική τριάδα των BMW X3, Audi Q5 και Mercedes GLC. Όπως βλέπουμε στο εργοστασιακό οπτικό υλικό, θα υιοθετεί το Cherokee του 2026 τη νεότερη σχεδιαστική γλώσσα της Jeep, η οποία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στο μοντέλο Wagoneer S και πιο πρόσφατα στο νέο Compass. Σε κάθε περίπτωση, θα κυριαρχούν στη μάσκα του Cherokee οι χαρακτηριστικές γρίλιες της αμερικανικής μάρκας με τις επτά κάθετες λάμες.
Υβριδικό και πιθανότατα και ηλεκτρικό
Είναι επίσης εμφανές, ότι το νέο αμάξωμα θα διαθέτει πιο έντονες γωνίες και πιο δυναμικά χαρακτηριστικά, ενώ δεν υπάρχουν προς το παρόν φωτογραφίες του πίσω μέρους. Εκτιμάται πάντως, ότι και εδώ θα υπάρχουν αρκετά κοινά σχεδιαστικά στοιχεία με το νέο Jeep Compass.
To Jeep Cherokee έκτης γενιάς θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA-Large του μητρικού ομίλου Stellantis, η οποία διακρίνεται για την ευελιξία της, όσον αφορά στη χρήση διαφορετικών τεχνολογιών κίνησης. Η Jeep έχει επιβεβαιώσει επίσημα, ότι θα υπάρξει υβριδική έκδοση, ωστόσο θεωρείται πολύ πιθανό, ότι το νέο Cherokee θα λανσαριστεί επίσης ως βενζινοκίνητο και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Να σημειώσουμε, ότι το ίδιο πάτωμα με το αμερικανικό SUV θα χρησιμοποιεί και η Alfa Romeo Stelvio της επόμενης γενιάς.
Δεν αποκλείεται να υπάρξει και μια σκληροπυρηνική έκδοση με τον εξακύλινδρο Biturbo βενζινοκινητήρα 426 ή 548 ίππων, με τον οποίο εφοδιάζεται μεταξύ άλλων το Dodge Ram και έχει αφήσει μέχρι στιγμής εξαιρετικές εντυπώσεις. Το αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Cherokee έκτης γενιάς θα εφοδιάζεται πιθανότατα με μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh και δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής ισχύος 608 ίππων και με μέγιστη ροπή στρέψης 832 Nm.
Φυσικά είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε για τιμές, αν και ο CEO της Jeep, Bob Broderdorf, ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι θα είναι ανταγωνιστικές. Μένει να δούμε, τι σημαίνει αυτό στην πράξη.