Auto - Moto

Η νέα ζώνη ασφαλείας της Volvo θα προσαρμόζεται σε κάθε σωματότυπο (βίντεο)

Η καινοτόμα ζώνη θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα το 2026 στο νέο Volvo EX60 και θα αναβαθμίζεται ασύρματα (Over the Air) από το εργοστάσιο.

Το όνομα της Volvo ταυτίζεται εδώ και δεκαετίες με την οδική ασφάλεια. Η σουηδική μάρκα εξέλιξε την πρώτη ζώνη ασφαλείας και άρχισε να την τοποθετεί ήδη το 1959 στα αυτοκίνητα της, ενώ παραχώρησε δωρεάν την πατέντα της και στις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μάλιστα, εκτιμάται ότι από τότε μέχρι σήμερα έχουν σωθεί χάρη στη χρήση της ζώνης ασφαλείας πάνω από ένα εκατομμύριο ανθρώπινες ζωές.

Τώρα επανέρχεται η Volvo στο προσκήνιο με μια καινοτόμα ζώνη ασφαλείας, η οποία θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα το 2026 στο νέο ηλεκτρικό Crossover EX60 και θα βελτιώσει θεαματικά την προστασία των χρηστών, καθώς προσαρμόζεται ιδανικά σε κάθε σωματότυπο.

Για να το πετύχει αυτό η νέα ζώνη ασφαλείας πολλαπλής προσαρμογής  μπορεί να κάνει χρήση δεδομένων από εσωτερικούς και εξωτερικούς αισθητήρες για να εξατομικεύει την προστασία, προσαρμόζοντας τη ρύθμισή της με βάση την κατάσταση και χαρακτηριστικά του ατομικού προφίλ, όπως το ύψος, το βάρος, το σχήμα του σώματος και η θέση του καθίσματος.

Για παράδειγμα, ένας πιο σωματώδης επιβάτης σε μία σοβαρή σύγκρουση θα δεχθεί υψηλότερο φορτίο από τη ρύθμιση της ζώνης, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος τραυματισμού στο κεφάλι του. Κατ’ αναλογία, ένας επιβάτης με μικρότερες σωματικές διαστάσεις σε μία πιο ήπια σύγκρουση θα δεχθεί χαμηλότερο φορτίο από τη ρύθμιση της ζώνης, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος κατάγματος στα πλευρά του

Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στη σημαντική αύξηση του αριθμού των ρυθμίσεων προφίλ στον μηχανισμό περιορισμού φορτίου, ο οποίος διαχειρίζεται τη δύναμη που εφαρμόζεται στους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος. Και, χάρη σε ασύρματες (over-the-air) αναβαθμίσεις λογισμικού, βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου.

Αντλεί δεδομένα από αισθητήρες

Οι σύγχρονες ζώνες ασφαλείας χρησιμοποιούν μηχανισμούς περιορισμού φορτίου, για να ελέγξουν πόση δύναμη εφαρμόζουν στο ανθρώπινο σώμα κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης. Αυτή η νέα ζώνη ασφαλείας επεκτείνει τα προφίλ περιορισμού φορτίου από τρία σε έντεκα και αυξάνει τον δυνητικό αριθμό ρυθμίσεων, για να βελτιστοποιεί την απόδοσή της σε κάθε συνθήκη και για κάθε άτομο.

Αντίθετα με τα παραδοσιακά συστήματα, η νέα ζώνη ασφαλείας πολλαπλής προσαρμογής μπορεί να χρησιμοποιεί δεδομένα από διαφορετικούς αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων εσωτερικών και εξωτερικών αισθητήρων, καθώς και αισθητήρων σύγκρουσης.

Αστραπιαία, το σύστημα του αυτοκινήτου αναλύει τα μοναδικά χαρακτηριστικά μιας σύγκρουσης -όπως η κατεύθυνση, η ταχύτητα και η στάση του επιβάτη- και μοιράζεται αυτές τις πληροφορίες με τη ζώνη ασφαλείας. Με βάση αυτά τα δεδομένα, το σύστημα επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση.

Οι ικανότητες της νέας ζώνης ασφαλείας πολλαπλής προσαρμογής σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να βελτιώνονται συνεχώς μέσω ασύρματων (over-the-air) αναβαθμίσεων λογισμικού.

Καθώς η Volvo Cars συγκεντρώνει περισσότερα δεδομένα και γνώση, το αυτοκίνητο μπορεί να αναβαθμίζει την αντίληψή του για τους επιβάτες, την προσαρμογή του σε νέα σενάρια και τις στρατηγικές απόκρισης.

Η νέα ζώνη ασφαλείας είναι τμήμα του ευρύτερου οικοσυστήματος ασφαλείας της Volvo Cars, και συνεργάζεται απρόσκοπτα με τους αερόσακους, την ανίχνευση επιβατών και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Αυτή η συνεργασία παρέχει εναρμονισμένες λειτουργίες προστασίας, βελτιώνει την αποτελεσματικότητα και ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο επακόλουθων τραυματισμών. Η ζώνη δοκιμάστηκε και εξελίχθηκε περαιτέρω στο εργαστήριο συγκρούσεων του
Volvo Cars Safety Centre, το οποίο φέτος γιορτάζει τα 25α του γενέθλια.

Δείτε βίντεο:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός: Εκδίκαση για Φουρνιέ, Ναν και Μπαρτζώκα - Αναμένονται άμεσες αποφάσεις από τον ΕΣΑΚΕ