Auto - Moto

Nέο Ηyundai Inster – Δοκιμάζουμε το «Παγκόσμιο Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο του 2025»

Το ηλεκτρικό Crossover πόλης επιβεβαιώνει στην πράξη, ότι μπορεί να κάνει πολλά πράγματα και μάλιστα με τον σωστό τρόπο και με λογικό κόστος.

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη, που έκαναν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατά την αρχική φάση ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, ήταν το λανσάρισμα σχεδόν αποκλειστικά ακριβών ηλεκτρικών μοντέλων πολυτελείας.

Σε συνδυασμό μάλιστα με την έλλειψη υποδομών -βλέπε υποτυπώδες δίκτυο φόρτισης- δημιουργήθηκε στον μέσο πολίτη η εντύπωση, ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί προνόμιο λίγων «πυροβολημένων» οικολόγων με γεμάτα πορτοφόλια και φουσκωμένους τραπεζικούς λογαριασμούς.

Ευτυχώς, το κλίμα αλλάζει και ολοένα περισσότερες μάρκες αυτοκινήτων προσφέρουν πλέον πιο απλά και προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα με κύριο πεδίο δράσης την πόλη, όπου οι αυτονομίες γύρω στα 350 χιλιόμετρα αποδεικνύονται απολύτως επαρκείς και κάνουν περιττές τις ακριβές, βαριές και ογκώδεις μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας.

Χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της μεταστροφής αποτελεί το νέο Hyundai Inster, που κατάφερε μάλιστα να ψηφιστεί με το καλημέρα ‘’Παγκόσμιο Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο του 2025’’, oπότε το δοκιμάσαμε για να δούμε από πρώτο χέρι, πώς κέρδισε αυτόν τον τίτλο.

To μήκους 3.825 χιλιοστών κορεάτικο μοντέλο ξεχωρίζει αισθητικά με ένα σχήμα που θυμίζει το Suzuki Ignis, αλλά με πολλά μοντέρνα και δυναμικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.

Οι τέσσερις τροχοί βρίσκονται στα άκρα του αμαξώματος για δημιουργία μεγαλύτερης ευρυχωρίας, η κλειστή μάσκα προδίδει ότι είναι ηλεκτροκίνητο και δεν χρειάζεται ψυγείο και οι μεγάλοι στρογγυλοί προβολείς LED ταιριάζουν ιδανικά με τη μαύρη λάκα στο μπροστινό μέρος.

Ο Crossover χαρακτήρας αποτυπώνεται μέσω των έντονων θόλων των φτερών με τα σχετικά προστατευτικά, ενώ στο πίσω μέρος κάνουν τη διαφορά τα φώτα LED με τα καλαίσθητα Pixel.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας υπήρχε ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων και μια κεντρική οθόνη αφής, αμφότερες 10,25 ιντσών, ενώ μας άρεσε ο συνδυασμός τους με κλασικούς διακόπτες, οι οποίοι είναι περιστροφικοί για το σύστημα κλιματισμού.

Το μενού του συστήματος πολυμέσων, που προσφέρει συνδεσιμότητα με τις πλατφόρμες Apple CarPlay, Andoid Auto και επιδέχεται ασύρματων αναβαθμίσεων Over the Air, ήταν λογικά δομημένο και λειτουργούσε γρήγορα και απροβλημάτιστα.

Η ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα είναι απολύτως αποδεκτά για ένα μικρό και προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο και οι Κορεάτες έχουν ‘’κρύψει’’ επιδέξια τις επιφάνειες από σκληρά πλαστικά με ωραίες χρωματικές πινελιές και με μοντέρνες επενδύσεις.

Μέσα στο τετραθέσιο μοντέλο επικρατεί ικανοποιητική ευρυχωρία, αν εξαιρέσουμε το πλάτος (1,61 μέτρα), που ενδεχομένως να μη βολέψει δύο εύσωμα άτομα, το ένα δίπλα στο άλλο. Επαρκής και ο χώρος αποσκευών με όγκο 280 έως 350 λίτρων, ανάλογα με τη ρύθμιση των διαιρούμενων και κυλιόμενων πίσω καθισμάτων.

Το Hyundai Intster διατίθεται με ηλεκτροκινητήρες 97 ή 115 ίππων και αντίστοιχα με μπαταρίες χωρητικότητας 42 ή 49 kWh. Εμείς δοκιμάσαμε την ισχυρότερη έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία, που πιστεύουμε ότι αποτελεί και την ιδανικότερη και πιο εμπορική επιλογή.

Η επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα είναι 10,6 δευτερόλεπτα και οι σβέλτες ρεπρίζ σε πείθουν, ότι οδηγείς ένα γρήγορο και ασφαλές στις προσπεράσεις αυτοκίνητο.

Στη διάρκεια της δοκιμής μας μετρήσαμε μια μέση κατανάλωση ενέργειας μεταξύ 13 και 14 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, η οποία μεταφράζεται σε αυτονομίες γύρω στα 300 με 330 χιλιόμετρα.

Φυσικά, όσο πιο πολύ κινείται το Inster σε αστικό περιβάλλον τόσο αυξάνει και η αυτονομία του, ενώ αντίθετα μειώνεται όταν χρησιμοποιείται κυρίως εκτός πόλης και στον αυτοκινητόδρομο. Στα συν του κορεάτικου μοντέλου είναι και η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας του με έως 120 kW ισχύ, οπότε ‘’γεμίζει’’ από 10% έως 80% σε περίπου μισή ώρα.

Οι αναρτήσεις του νέου Hyundai Inster έχουν ρυθμιστεί με κύριο γνώμονα την άνεση. Έτσι φιλτράρει πολύ αποτελεσματικά τους κραδασμούς από τις κακοτεχνίες των δρόμων στην πόλη και δεν ‘’χαμπαριάζει’’ από λακκούβες, τρύπες και άλλες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά ακριβές για εύκολες μανούβρες και σωστή ‘’στόχευση’’ στις στροφές, ενώ στον αυτοκινητόδρομο παραμένει το αυτοκίνητο σταθερό σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα. Από εκεί και πάνω γίνονται ενοχλητικοί οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και αντιδρά νευρικά στην ευθεία λόγω του στενού πλάτος και του μικρού μετατρόχιου.

Η τιμή του Hyundai Inster στην πλούσια έκδοση Premium με 115 ίππους ισχύ και τη μεγαλύτερη μπαταρία των 49 kWh ανέρχεται σε 24.790 ευρώ, χωρίς να υπολογίσουμε την κρατική επιδότηση με τα νέα ισχύοντα δεδομένα.

Η εγγύηση είναι 5 χρόνια χωρίς όριο χιλιομέτρων και 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα για τη μπαταρία υψηλής τάσης, ενώ προβλέπονται επίσης 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και δωρεάν ετήσιος τεχνικός έλεγχος.

Να σημειώσουμε επίσης, ότι ο εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης είναι εξαιρετικός, ενώ για τους εραστές των εξορμήσεων στη φύση υπάρχει το Inster Cross με ράγες οροφής, προστατευτική ποδιά, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, επενδύσεις καθισμάτων από ειδικό ανάγλυφο γκρι ύφασμα και αποκλειστικά σε πράσινο χρώμα Amazon’s Green Matte.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Συνταξιούχοι, πλασματικά έτη Chevron Left
Συντάξεις: Πλασματική... αύξηση ορίων ηλικίας - Το όριο του 2027
Δράμα: Φως από την ιατροδικαστική για τον 61χρονο που του επιτέθηκε αρκούδα - Σήμερα η κηδεία του
Chevron Right