Πριν 40 χρόνια η Peugeot τάραξε τα νερά με το λανσάρισμα του 206 GTI, ενός καυτού supermini που κυκλοφόρησε το 1984 με κινητήρα 1,6 λίτρων και δύο χρόνια αργότερα με μεγαλύτερο μοτέρ 1,9 λίτρων.
Στην πορεία παρουσίασε κόσμησε η Peugeot με τα τρία γράμματα GTI τις γρήγορες εκδόσεις μοντέλων της, όπως τα 306 και 205, ενώ στις αγωνιστικές εκδοχές τους έδρεψαν πολλές νίκες, ιδιαίτερα στα ράλι.
Εδώ και αρκετά χρόνια είχε εξαφανιστεί το λογότυπο GTI από τη γκάμα της Peugeot, ωστόσο επανέρχεται σε ένα νέο Hot Hatch με την ονομασία 208 E-GTI, που είναι αμιγώς ηλεκτρικό και παρουσιάστηκε επίσημα στο πλαίσιο του αγώνα 24 Ώρες του Λε Μαν.
Το νέο PEUGEOT E-208 GTi είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό GTi και εκφράζει τη σύγχρονη και βιώσιμη οδηγική απόλαυση, συνδυάζοντας κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία B με εξαιρετική καθημερινή ευχρηστία. Το E-208 GTi σχεδιάστηκε εξολοκλήρου από τις ομάδες της PEUGEOT Sport, με έδρα το Satory στο Παρίσι, σε συνεργασία με τις σχεδιαστικές ομάδες της PEUGEOT στο Vélizy, επίσης κοντά στο Παρίσι.
Με τη μοναδική τους εμπειρία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, οι μηχανικοί της PEUGEOT Sport δεν έκαναν κανέναν συμβιβασμό όσον αφορά την απόδοση και τις επιδόσεις. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό: το E-208 GTi είναι το πιο ισχυρό και αποδοτικό μοντέλο της κατηγορίας B.
Όπως όλα τα μοντέλα GTi τα τελευταία 40 χρόνια, το E-208 GTi ξεχωρίζει πρώτα από όλα για τη δυναμική του στάση στο δρόμο χάρη στο αμάξωμα που έχει χαμηλώσει κατά 3 εκατοστά και τα φαρδύτερα μετατρόχια: κατά 5,6 εκ. εμπρός και 2,7 εκατοστά πίσω. Οι μεγάλες ζάντες 18 ιντσών, με την υπογραφή «PEUGEOT GTi», ενισχύουν την ισχυρή παρουσία του οχήματος.
Η διάτρητη κατασκευή τους παραπέμπει στις εμβληματικές «τρυπητές» ζάντες του 205 GTi. Ωστόσο, στο GTi ο σχεδιασμός υπηρετεί και τις επιδόσεις: οι οπές συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της ψύξης των φρένων.
Το PEUGEOT E-208 GTi διαθέτει την εμβληματική φωτεινή υπογραφή με τις τρεις νυχιές, χαρακτηριστικό όλων των μοντέλων 208. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.
Μπροστά, η έντονη παρουσία των τριών φωτεινών νυχιών που ενσωματώνονται στον προφυλακτήρα ενισχύεται από τη λειτουργία φωτισμού των προβολέων “full LED”, μέσω της χρήσης τριών ανεξάρτητων οπτικών μονάδων. Πίσω, οι τρεις οριζόντιες νυχιές, που αποτελούνται από τρεις κομψές λωρίδες LED, ενισχύουν περαιτέρω την επιβλητική παρουσία του αυτοκινήτου.
Όπως όλα τα μοντέλα PEUGEOT GTi, έτσι και το E-208 GTi συνδυάζει τον σπορ χαρακτήρα με την κομψότητα. Η εκλεπτυσμένη αισθητική τύπου GTi εκφράζεται μέσα από μικρές κόκκινες πινελιές, εφαρμοσμένες με φινέτσα αλλά και ενθουσιασμό σε διάφορα σημεία του E-208 GTi: στη μάσκα, γύρω από τα λογότυπα PEUGEOT, στους προβολείς, στα φτερά, στις εμπρός δαγκάνες των φρένων, κάτω από την πίσω αεροτομή, στις ραφές που διατρέχουν το ταμπλό.
Το έντονο κόκκινο στις μοκέτες, τα πατάκια και τις ζώνες ασφαλείας του E-208 GTi, όπως και στο 205 GTi, δημιουργεί αμέσως μια σπορ ατμόσφαιρα στην καμπίνα. Ο σπορ και κομψός σχεδιασμός των ειδικών καθισμάτων εμπρός, με ενσωματωμένα προσκέφαλα, αποτίει φόρο τιμής στον σχεδιασμό των καθισμάτων του 205 GTi 1.9, με μια κεντρική κόκκινη λωρίδα να εκτείνεται στην έδρα και την πλάτη του καθίσματος.
Χαρακτηριστικό είναι και το κόκκινο πλέγμα στη δεξιά πλευρά των καθισμάτων, που παραπέμπει σε εκείνο του 205 GTi 1.6. Το συμπαγές τιμόνι, βασικό στοιχείο της οδηγικής απόλαυσης PEUGEOT, διαθέτει διάτρητο κόκκινο δέρμα σε συνδυασμό με Alcantara και ένα κεντρικό έμβλημα και αυτό σε κόκκινο χρώμα.
Το PEUGEOT E-208 GTi εξοπλίζεται με τον ηλεκτροκινητήρα M4+, ο οποίος αποδίδει 280 ίππους και εντυπωσιακή ροπή 345 Nm. Έτσι, το E-208 GTi προσφέρει τις κορυφαίες επιδόσεις ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας B: επιτάχυνση 0–100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Το PEUGEOT E-208 GTi διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο βελτιστοποιεί τη συμπεριφορά στις στροφές, προσφέροντας ευελιξία, απόδοση και σταθερότητα. Χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, με βελτιστοποιημένη διαχείριση, και τις αναγνωρισμένες ιδιότητες υψηλής αποδοτικότητας του E-208, η έκδοση GTi προσφέρει αυτονομία 350 χιλιομέτρων στον μικτό κύκλο WLTP, κατάλληλη για καθημερινή χρήση.
Το E-208 GTi προσφέρει τα καλύτερα στοιχεία του E-208 σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, τόσο για την άνεση όσο και για την υποβοήθηση του οδηγού.
Διαθέτει το σύστημα πληροφόρησης PEUGEOT i-Connect Advanced με την υψηλής απόδοσης συνδεδεμένη πλοήγηση TomTom, την αναγνώριση φωνής OK PEUGEOT και τη λειτουργία ασύρματου mirroring (Apple CarPlay/Android Auto) Alcantara® στο τιμόνι και στις πλευρές της κεντρικής κονσόλας, νέα υφάσματα υψηλής ποιότητας στα καθίσματα, πατάκια ειδικής κατασκευής και μεγάλης πυκνότητας…
Το E-208 GTi επωφελείται από τα καλύτερα υλικά, κατασκευασμένα για εντατική χρήση με το πέρασμα του χρόνου.