Auto - Moto

Tα 6 σημαντικότερα κίτρινα λαμπάκια στο αυτοκίνητο – Τι σημαίνει, όταν ανάβουν

Πώς πρέπει να αντιδράσουμε σε κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις, ώστε να μην πάθει ζημιά το αυτοκίνητο και να συνεχίσουμε να κινούμαστε με ασφάλεια.

Μέσα σε κάθε αυτοκίνητο υπάρχουν δεκάδες λαμπάκια ελέγχου και προειδοποίησης του οδηγού και μάλιστα διαφόρων χρωμάτων, από κίτρινα και κόκκινα έως πράσινα, λευκά και μπλε. Τα κόκκινα χτυπούν συναγερμό και το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί άμεσα, όμως οι κίτρινες φωτεινές ενδείξεις δεν απαιτούν συνήθως κάτι τέτοιο, αν και χρειάζονται προσοχή και έναν έλεγχο σύντομα για να διαπιστωθεί η αιτία που ανάβουν. Δείτε τις 6 πιο σημαντικές κίτρινες φωτεινές ενδείξεις και πώς αντιδρούμε, όταν ανάβουν συνεχώς στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου μας.

Ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, ESP

Κανονικά ανάβει μόλις βάλουμε σε λειτουργία τον κινητήρα και σβήνει αμέσως, όταν είναι όλα o.k. Επίσης ανάβει, μόλις ενεργοποιηθεί σε ένα ολισθηρό οδόστρωμα, οπότε παρεμβαίνει για να επανέλθει το όχημα σε σταθερή και ελεγχόμενη πορεία. Αν ανάβει όμως συνεχώς, χωρίς να συντρέχει κάποιος λόγος, τότε αυτό σημαίνει, ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα ή ότι έχει χαλάσει.

Σε μια τέτοια περίπτωση, μειώνουμε σταδιακά την ταχύτητα και αποφεύγουμε τα δυνατά φρεναρίσματα και τις απότομες κινήσεις του τιμονιού, ενώ κανονίζουμε άμεσα μια επίσκεψη στο συνεργείο.

Πίεση αέρα ελαστικών

Η συγκεκριμένη ένδειξη ενημερώνει για χαμηλή πίεση του αέρα σε τουλάχιστον ένα από τα τέσσερα ελαστικά του αυτοκινήτου μας. Μπορεί όμως να έχει χαλάσει ο αισθητήρας ή απλά να χρειάζεται επαναπρογραμματισμό εξαιτίας κάποιας άλλης αιτίας.

Αν ανάβει συνεχώς η σχετική ένδειξη, τότε επισκεπτόμαστε με την πρώτη ευκαιρία ένα πρατήριο καυσίμων ή βουλκανιζατέρ για να ελέγξουμε την πίεση των ελαστικών μας και ενδεχομένως να συμπληρώσουμε αέρα. Ακολούθως χρειάζεται επαναπρογραμματισμός, που διαφέρει ωστόσο από μάρκα σε μάρκα και από μοντέλο σε μοντέλο. Αν σβήσει η ένδειξη και αργότερα ανάψει πάλι, τότε θα πρέπει να επισκεφθούμε συνεργείο.

Έλεγχος κινητήρα

Υπάρχουν πολλές αιτίες, για να ανάψει το λαμπάκι ελέγχου του κινητήρα. Συχνά εμφανίζεται λόγω βλάβης του αισθητήρα Λάμδα, στον καταλύτη και γενικότερα στο σύστημα καθαρισμού των καυσαερίων, ορισμένες φορές μπορεί απλά να έχει φθαρεί και να έχει χαλάσει κάποιο καλώδιο.

Τη συγκεκριμένη ένδειξη πρέπει να την παίρνουμε στα σοβαρά, γιατί αλλιώς μπορεί να μας κοστίσει ακριβά η αμέλεια μας. Άρα, συνεχίζουμε προσεκτικά τη διαδρομή μας και πηγαίνουμε όσο πιο άμεσα γίνεται σε ένα συνεργείο για έλεγχο του κινητήρα με ειδικές συσκευές διάγνωσης.

Έλεγχος φθοράς φρένων

Το συγκεκριμένο σύμβολο ανάβει, αν έχει πέσει χαμηλά η στάθμη του υγρού των φρένων ή πλησιάζουν τα τακάκια των φρένων τα όρια φθοράς, όπου απαιτείται αλλαγή τους με καινούργια.

Εδώ πρέπει να κλείσουμε ραντεβού σε συνεργείο, για έλεγχο και για πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας του συστήματος των φρένων, καθώς η χαμηλή τους απόδοση μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα και άλλες επικίνδυνες καταστάσεις.

Λαμπάκι του ρεζερβουάρ

Όλοι οι οδηγοί γνωρίζουμε τη σημασία του, ωστόσο ακόμη και σήμερα βλέπουμε να μένουν αυτοκίνητα στη μέση του δρόμου από καύσιμο, αν και από τη στιγμή που ανάβει το σχετικό λαμπάκι μπορούμε να διανύσουμε κατά μέσο όρο από 40 έως 70 χιλιόμετρα, ανάλογα με το αυτοκίνητο και με τις συνθήκες κυκλοφορίας.

Είναι προφανές, ότι μόλις ανάψει το σχετικό λαμπάκι, σπεύδουμε να βάλουμε καύσιμα στο πιο κοντινό πρατήριο και δεν ψάχνουμε για το πιο οικονομικό. Αν μείνει το όχημα από έλλειψη καυσίμου σε επικίνδυνο σημείο, μπορεί να προκαλέσει ατύχημα, ενώ στην καλύτερη περίπτωση θα πληρώσουμε την αμέλεια μας με ταλαιπωρία και χάσιμο χρόνου.

Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Φρένων, ABS

Όταν ανάβει συνεχώς η συγκεκριμένη ένδειξη, τότε υπάρχει βλάβη στο σύστημα ABS, που δεν αφήνει τους τροχούς να μπλοκάρουν σε περίπτωση ακαριαίου και δυνατού φρεναρίσματος, ώστε να μπορέσουμε να διατηρήσουμε τον έλεγχο του οχήματος.

Τα φρένα συνεχίζουν να λειτουργούν ακόμη και χωρίς το ABS, πρέπει όμως να οδηγούμε προσεκτικά επειδή μπλοκάρουν εύκολα οι τροχοί και αυξάνεται η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου. Άρα απαιτείται άμεση επίσκεψη σε συνεργείο, για να επισκευαστεί η βλάβη.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Μιλένα Αποστολάκη Chevron Left
Επίκαιρη ερώτηση Μ. Αποστολάκη σε Πιερρακάκη για τις προμήθειες των τραπεζών