Οι δήμοι και οι κοινότητες της Ιταλίας έβαλαν πέρυσι στα ταμεία τους 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ από πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα, εφαρμόζοντας τα πιο απίθανα τρικ για να παγιδεύσουν τους οδηγούς.
Από τις 12 Ιουνίου ισχύουν στην Ιταλία νέοι κανονισμοί για τη χρήση και τη λειτουργία των ραντάρ ταχύτητας, οι οποίοι προστατεύουν τους οδηγούς οχημάτων από διάφορες παγίδες και τρικ των δημοτικών Αρχών για καθαρά εισπρακτικούς λόγους.
Τώρα πλέον θα εξετάζει η κάθε περιφέρεια, αν το σημείο τοποθέτησης σταθερών και κινητών καμερών μέτρησης της ταχύτητας έχει επιλεχθεί με κριτήριο την οδική ασφάλεια, ενώ θα πρέπει να υπάρχει ένα χιλιόμετρο πριν το ραντάρ ειδική πινακίδα ενημέρωσης των οδηγών. Επίσης απαγορεύονται τα κρυμμένα και καμουφλαρισμένα ραντάρ και ανάμεσα σε δύο κάμερες μέτρησης της ταχύτητας θα πρέπει να υπάρχει εντός πόλης απόσταση τουλάχιστον ενός χιλιομέτρου και εκτός πόλης τεσσάρων χιλιομέτρων.
Εξάλλου δεν επιτρέπεται πλέον η τοποθέτηση ραντάρ σε σημεία του οδικού δικτύου, στα οποία το όριο ταχύτητας είναι τουλάχιστον 20 χλμ./ώρα χαμηλότερο από το κανονικό. Αν γίνονται για παράδειγμα έργα σε έναν επαρχιακό δρόμο και ισχύει όριο ταχύτητας 50 χλμ./ώρα αντί του κανονικού των 90 χλμ./ώρα, τότε απαγορεύεται να τοποθετηθεί εκεί κάμερα.
Κάμερες παντού στην Ιταλία
Οι συγκεκριμένες αλλαγές έγιναν, επειδή τα «Autovelox», όπως ονομάζονται οι κάμερες ελέγχου ταχύτητας στην Ιταλία, δεν χρησιμοποιούνταν συνήθως για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, αλλά για να γεμίζουν τα ταμεία των δήμων και των κοινοτήτων της πατρίδας του σπαγγέτι και της πίτσας. Η κατάσταση χειροτέρευε συνεχώς, όσο αυξάνονταν και τα πρόστιμα, βάζοντας έτσι σε ακόμη μεγαλύτερο πειρασμό τους δημοτικούς άρχοντες για να αυξήσουν τα έσοδά τους. Να σημειώσουμε, ότι στην Ιταλία υπάρχουν περίπου 11.000 σταθερές κάμερες μέτρησης ταχύτητας, δηλαδή πολύ περισσότερες από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο με βάση την έκταση και τον πληθυσμό της χώρας.
Τα ραντάρ ταχύτητας μετατράπηκαν σταδιακά σε χρυσοτόκες όρνιθες. Η πόλη του Μιλάνου έβαλε το 2024 στα ταμεία της πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ από πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα, ενώ ακόμη και μικρές κοινότητες εισέπραταν κάθε χρόνο εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Τα συνολικά έσοδα από κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα, που κατέληξαν πέρυσι στους δήμους και στις κοινότητες της Ιταλίας, άγγιξαν τα 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ! Βγάζουμε πάντως το καπέλο στους Ιταλούς, που είχαν το θάρρος να βάλουν τέλος σε αυτή την κατάσταση, αντί να συνεχίσουν να αισχροκερδούν δήμοι και περιφέρειες στο όνομα δήθεν της οδικής ασφάλειας.