Νέο Lada Azimut – H ρώσικη αρκούδα ξύπνησε από τη χειμερία νάρκη δεκαετιών

Το πρώτο Crossover της Lada εντυπωσιάζει με τον μοντέρνο σχεδιασμό του, θα εφοδιάζεται αρχικά αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες, ενώ οι τιμές του θα ξεκινούν από περίπου 28.000 ευρώ.

Η Lada έκανε την έκπληξη και εκεί που περιμέναμε να παρουσιάσει κάποια στιγμή τον διάδοχο του παρωχημένου, αλλά δημοφιλούς, Niva, αποκάλυψε ένα εντελώς νέο μοντέλο. Πρόκειται για το Azimut, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2026 και συνιστά ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην ιστορία της κατασκευάστριας εταιρείας Avtovaz. Δικαιολογημένα, αφού πρόκειται για το πρώτο της Crossover, το οποίο μάλιστα ξεφεύγει από τα συντηρητικά σχεδιαστικά πρότυπα και τις χαμηλές ποιοτικές προδιαγραφές του Niva, στοχεύοντας προφανώς να ανταγωνιστεί ευρωπαϊκά μοντέλα value for money, όπως τα Dacia Duster και Bigster.

O εξωτερικός σχεδιασμός του αμαξώματος εντυπωσιάζει και θα τον ζήλευαν ακόμη και καθιερωμένα Crossover δυτικοευρωπαϊκής προέλευσης. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και η χαρακτηριστική X-μάσκα της Lada, ενώ το δίχρωμο αμάξωμα και οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών συμπληρώνουν την ελκυστική εικόνα του Azimut. Ανάλογης λογικής είναι και ο σχεδιασμός του πίσω μέρους, όπου προβλέπεται μια φωτεινή λωρίδα LED κατά πλάτος του αμαξώματος.

Πιο συντηρητική και οικεία είναι η εικόνα του εσωτερικού, όπου ο σχεδιασμός δεν ξεφεύγει από τα κλασικά πρότυπα και θυμίζει έως ένα βαθμό σημερινά μοντέλα της Lada. Σε κάθε περίπτωση έχουμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια οθόνη αφής 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων ρωσικής προέλευσης και τεχνολογίας. Ακόμη και ο βασικός εξοπλισμός κρίνεται πλούσιος, αφού περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα ποιοτικό ηχοσύστημα, σύστημα keyless entry για πρόσβαση στο εσωτερικό χωρίς κλειδί και κάμερα οπισθοπορείας. Προαιρετικά προβλέπονται διζωνικός κλιματισμός, μεγάλη ηλιοροφή, ηλεκτρική πίσω πόρτα για το πορτ – μπαγκάζ, κλπ.

Την πεπατημένη ακολούθησε η Lada, όσον αφορά στους κινητήρες λανσαρίσματος του Azimut, από τους οποίους απουσιάζει κάθε ίχνος εξηλεκτρισμού. Η βασική έκδοση θα εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και 120 άλογα και η μεσαία με μοτέρ βενζίνης 1,8 λίτρων, 132 ίππους και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων ή αυτόματο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Για τους ανικανοποίητους θα υπάρξει αργότερα και μια γρηγορότερη έκδοση με κινητήρα turbo 1,5 λίτρων, 150 ίππους μέγιστη ισχύ και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι μεγάλη και ανέρχεται σε 20,8 εκατοστά, κάτι σοφό για την κίνηση στο κακοφτιαγμένο οδικό δίκτυο της Ρωσίας. Η Lada δεν έχει ανακοινώσει επίσης προς το παρόν, αν θα υπάρξουν εκδόσεις 4Χ4 εκτός από τις εμπροσθοκίνητες.

Το Azimut θα κατασκευάζεται στο εμβληματικό εργοστάσιο της Avtovaz στο Τολιάτι της Ρωσίας και αρχικά θα ξεκινήσει η διάθεση του στη ρώσικη αγορά, για να καλύψει τις εγχώριες ανάγκες και φυσικά για όσο διάστημα διαρκούν οι κυρώσεις των Δυτικών στη Ρωσία λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία. Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις τιμές κάνουν λόγο για περίπου 28.000 έως 32.000 ευρώ, επιβεβαιώνοντας ότι το Azimut δεν είναι απλά το πιο σύγχρονο ρωσικό μοντέλο, αλλά και το πιο ακριβό και μάλιστα με διαφορά.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Αλλάζει επικίνδυνα ο καιρός σε λίγες ώρες: Ψύχρα και μπουρίνια
Νέα 24ωρη απεργία σήμερα 20/06 σε πλοία
Chevron Right