Κατασκευασμένο σαν ένα κλασικό πισωκίνητο σπορ αυτοκίνητο, αλλά με μια πρωτοποριακή διάταξη κινητήρα μπροστά προς το κέντρο του αμαξώματος για βέλτιστη διαμήκη κατανομή βάρους, το ιαπωνικό μοντέλο αναβίωσε πριν 35 χρόνια τη σχεδόν εξαφανισμένη τότε κατηγορία των αυθεντικών roadster. Το συμπαγές και ελαφρύ Mazda MX-5 επαναπροσδιόρισε τη χαρά της ανοικτής οδήγησης. Οι μηχανικοί της Mazda το πέτυχαν αυτό ακολουθώντας την παραδοσιακή ιαπωνική φιλοσοφία Jinba-Ittai, η οποία θεωρεί το άλογο και τον αναβάτη ως ένα και την εφάρμοσαν στο Mazda MX-5, όπου οδηγός και το roadster σχηματίζουν έναν στενό δεσμό, προσφέροντας ισορροπία, ευελιξία και ελαφρότητα. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι το MX-5 έχει κερδίσει πολλά βραβεία και διακρίσεις όλα αυτά τα χρόνια, τα οποία συνεχίζουν να αποδεικνύουν την υπεροχή του.
Το Mazda MX-5 εξελίσσεται συνεχώς σε τέσσερις γενιές («NA», «NB», «NC» και τώρα, «ND»), μένοντας πάντα πιστό στην αρχική φιλοσοφία του, που βασίζεται στη συναρπαστική οδηγική απόλαυση και την εμβληματική σχεδίαση. Η τρέχουσα εκδοχή του Mazda MX-5 συνεχίζει να προσφέρει χαρά στους λάτρεις της οδήγησης κάμπριο οχημάτων από το 2016, με την έκδοση RF να διαθέτει συναρπαστική σχεδίαση fastback και ηλεκτρικά αναδιπλούμενο σύστημα οροφής «hard-top», παράλληλα με το μοντέλο roadster με μαλακή οροφή. Η συνολική παραγωγή του Mazda MX-5 στο εργοστάσιο Ujina στη Χιροσίμα έφτασε το ρεκόρ των 1,3 εκατομμυρίων μονάδων. Πάνω από το 40% της συνολικής παραγωγής του MX-5 έχει πωληθεί στη Βόρεια Αμερική με την ονομασία Mazda Miata, ενώ ακολουθεί η Ευρώπη, όπου έχουν πωληθεί περισσότερα από 400 χιλιάδες οχήματα.
Στα 35α γενέθλιά του, MX-5 έλαβε ως δώρο από τη Mazda αναβαθμίσεις στα εμπρός και πίσω φώτα, νέο σύστημα infotainment για βελτιωμένη συνδεσιμότητα και μια ακόμα πιο συμπυκνωμένη οδηγική εμπειρία Jinba-Ittai. Το νέο «Track Mode» ενισχύει την αίσθηση της εμπλοκής του οδηγού στο θρυλικό σπορ αυτοκίνητο και λειτουργεί σε συνδυασμό με το βασισμένο στο λογισμικό Kinematic Posture Control System (KPC), το οποίο παρέχει πρόσθετη οδηγική σταθερότητα στις στροφές. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει έναν 1,5 λίτρων βενζίνης τεχνολογίας Skyactiv-G 97 kW/132 PS, ο οποίος έχει κατανάλωση καυσίμου WLTP 6,3 l/100 km και εκπομπές CO2 WLTP 142 g/km.
Το Mazda MX-5 του 2025 διατίθεται ως roadster με κλασική μαλακή οροφή ή ως RF, με σταθερή αναδιπλούμενη οροφή και εγγυάται οδηγική απόλαυση, άνεση και ασφάλεια.