Το όνομα Junior κοσμούσε τις δεκαετίες του 60 και του 70 ορισμένα από τα εμβληματικότερα και γοητευτικότερα σπορ Coupe στην ιστορία της Alfa Romeo. Τώρα επανήλθε στο προσκήνιο από σπόντα, καθώς έτσι ονομάζεται το πρώτο μικρομεσαίο και αμιγώς ηλεκτρικό SUV της ιταλικής μάρκας, που παρουσιάστηκε ως Milano και μετονομάστηκε κατόπιν απαίτησης της κυβέρνησης Μελόνι, καθότι κατασκευάζεται στην Πολωνία και όχι στην πατρίδα των σπαγγέτι.
Η Junior της δοκιμής μας ήταν η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Elettrica με 156 ίππους, ενώ το ιταλικό SUV που μοιράζεται το πάτωμα και άλλα μηχανικά μέρη με άλλα αδελφά μοντέλα του ομίλου Stellantis, κυκλοφορεί και ως υβριδικό με την ονομασία Hibrida.
Η Alfa Romeo Junior σε κερδίζει αμέσως με την εξωτερική της εμφάνιση, η οποία συνδυάζει σύγχρονα και ορισμένα ρετρό στοιχεία. Στη μάσκα ξεχωρίζουν τα ιδιαίτερου σχεδιασμού φωτιστικά σώματα LED και η τοποθετημένη στο κέντρο γνωστή ‘’ασπίδα’’ με ανάγλυφο το έμβλημα της εταιρείας από το Μιλάνο. Το κάθετο πίσω μέρος προσδίδει στο μήκους 4,17 μέτρων SUV έναν σπορ χαρακτήρα και παραπέμπει αισθητικά -σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία- σε διάσημες Alfa Romeo του παρελθόντος, όπως οι Giulietta SZ και Giulia TZ.
Στο εσωτερικό επικρατεί μια σπορ ατμόσφαιρα, αν και οι οπτικές συγγένειες με μια σειρά άλλων μοντέλων της Stellantis είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού. Οι Ιταλοί προσπάθησαν πάντως να το σώσουν με τα χαρακτηριστικά στρογγυλά ψηφιακά όργανα και με μια κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 10 ιντσών, στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού. Τα σπορ καθίσματα στηρίζουν σωστά το σώμα, ωστόσο θα θέλαμε μεγαλύτερες επιφάνειες για περισσότερη άνεση, τα χειριστήρια βρίσκονται στα σωστά σημεία και γενικότερα τα επίπεδα λειτουργικότητας είναι ψηλά.
Δεν μας άρεσαν ωστόσο τα σκληρά πλαστικά και πιστεύουμε ότι με ποιοτικότερα, αφρώδη υλικά θα έδειχνε η Junior σαφώς πιο αναβαθμισμένη. Στα μείον καταλογίζουμε και τους σχετικά περιορισμένους χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ αντιθέτως το ηλεκτροκίνητο SUV πείθει με ένα οικογενειακών προδιαγραφών πορτ μπαγκάζ 400 έως 1.265 λίτρων.
Ο ηλεκτροκινητήρας πασπαρτού της Stellantis αποδίδει 156 ίππους ισχύ και 260 Νm μέγιστη ροπή στρέψης, οπότε προσφέρει άφθονη δύναμη είτε σε εκκινήσεις από στάση είτε σε επιταχύνσεις εν κινήσει (ρεπρίζ). Επιλέγοντας μάλιστα το πρόγραμμα Sport επιβεβαιώνει η Junior, ότι ανήκει επάξια στην οικογένεια της Alfa Romeo, με την επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 9 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα για να μην γίνεται υπερβολική σπατάλη ηλεκτρικής ενέργειας. Το εξαιρετικά άμεσο τιμόνι, η ισορροπημένη ρύθμιση των αναρτήσεων μεταξύ άνεσης και σπορ αίσθησης και η άμεση απόκριση του αυτοκινήτου στις εντολές του οδηγού, κάνουν σίγουρα την Alfa Romeo Junior να ξεχωρίζει στο σημαντικό κεφάλαιο της οδηγικής ευχαρίστησης από τα ομοειδή μοντέλα γαλλικής και γερμανικής προέλευσης του μητρικού ομίλου Stellantis.
Η μπαταρία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 51 kWh και επιτρέπει -σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις- έως 410 χιλιόμετρα αυτονομία. Εμείς μετρήσαμε κατά τη διάρκεια του επταήμερου test drive μια μέση κατανάλωση ενέργειας της τάξης των 18 kWh ανά 100 χλμ., η οποία ισοδυναμεί με αυτονομία περίπου 285 χιλιομέτρων. Αν όμως κινείται η Alfa Romeo Elettrica κυρίως σε αστικό περιβάλλον ή σε χαλαρότερους ρυθμούς από τους αντίστοιχους της δοκιμής μας, είναι πολύ εύκολο να κυμανθεί η αυτονομία της άνω των 340 χιλιομέτρων.
Οι τιμές της Alfa Romeo Elettrica ξεκινούν από 30.400 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων 3.000 ευρώ κρατικής επιδότησης στο πλαίσιο του αναθεωρημένου προγράμματος ‘’Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ’’, ενώ το ηλεκτρικό SUV καλύπτεται με 4 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα εγγύηση. Ο εξοπλισμός κρίνεται αρκετά πλούσιος και περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- φώτα LED εμπρός και πίσω, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, κεντρική οθόνη 10 ιντσών με λειτουργία mirroring, αυτόματο κλιματισμό, εκκίνηση χωρίς κλειδί και το πακέτο ADAS με προσαρμοζόμενο cruise control, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, αισθητήρες φώτων και βροχής, συστήματα προειδοποίησης εκτροπής εκτός ορίων της λωρίδας και αναγνώρισης οδικών σημάτων, ποδηλατών και πεζών, κλπ.