Η αναβίωση ενός θρυλικού μοντέλου προηγούμενων δεκαετιών δεν αποτελεί καθόλου εύκολη υπόθεση, αφού ο διάδοχος πρέπει να συμβαδίζει τεχνολογικά με την εποχή του και συγχρόνως να ξυπνά έντονα συναισθήματα στους φίλους των τεσσάρων τροχών, ανεξαρτήτως ηλικίας. Το Renault R5 E-Tech Electric καταφέρνει ωστόσο και αναβιώνει με μοναδικό τρόπο το εμβληματικό R5 της δεκαετίας του 70, υιοθετώντας ένα ρετροφουτουριστικό ντιζάιν με πολλά σχεδιαστικά στοιχεία του προγόνου του, αν και πρόκειται για ένα εντελώς νέο και αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με καινοτόμες τεχνολογίες, διασκεδαστική αίσθηση οδήγησης και κορυφαία στάνταρ άνεσης και ασφάλειας.
Η καταγωγή του Renault R5 E-Tech αποτυπώνεται στις γεωμετρικές γραμμές του αμαξώματος με μήκος 3,99 μέτρων, ώστε να συνδυάζει ιδανικά την ευελιξία εντός πόλης και την άνεση ακόμη και σε πολύωρα ταξίδια χάρη στο επίπεδο πάτωμα και το μακρύ μεταξόνιο των 2,54 μέτρων. Τον θρυλικό πρόγονο θυμίζουν επίσης το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED εμπρός και πίσω, αλλά και οι έντονοι θόλοι των τροχών με τις πανέμορφες ζάντες αλουμινίου. Η κλειστή μάσκα υποδηλώνει την ύπαρξη ηλεκτροκινητήρα, που δεν χρειάζεται ψύξη, ενώ σε κάθε σημείο του αμαξώματος υπάρχουν highlights ιδιαίτερης αισθητικής, όπως το εξόγκωμα στο μπροστινό καπό με το φωτιζόμενο 5 και την ένδειξη του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας. Τη διαφορά κάνει επίσης η γκάμα των νέων χρωμάτων και ιδιαίτερα οι εντυπωσιακές διχρωμίες, που μαγνητίζουν από μόνες τους τα βλέμματα, όπως εξάλλου και το ίδιο το Renault R5 E-Tech συνολικά.
Το απαράμιλλο στυλ δεν περιορίζεται μόνο στο εξωτερικό του αμαξώματος, αλλά συνεχίζεται και στο εσωτερικό του νέου Renault R5 E-Tech, όπου παντρεύεται επιδέξια το χθες με το σήμερα. Οι οθόνες 10 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων και 10,1 ιντσών του infotainment system ΟpenR Link νέας γενιάς είναι ενσωματωμένες σε ένα καλαίσθητο αλουμινένιο πλαίσιο και έχουν μια ελαφρά κλίση προς τον οδηγό, ενώ πρεμιέρα κάνει το avatar Reno ως φωνητικός βοηθός με χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Το Reno μπορεί να εκτελέσει σύνθετες φωνητικές εντολές, όπως π.χ. «Γεια σου Ρενό, πώς μπορώ να αυξήσω την αυτονομία μου;» ή «Γεια σου Ρενό, κλείσε τα παράθυρα και άνοιξε τον κλιματισμό», κλπ., οπότε δεν αποσπώνται τα μάτια του οδηγού από τον δρόμο.
Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι πανταχού παρούσα, από τη χρήση βιώσιμων υλικών που επιτρέπουν την ανακυκλωσιμότητα του Renault R5 E-Tech σε συνολικό ποσοστό 85% έως την ανάπτυξη των ηχητικών τοπίων του αυτοκινήτου από τον διάσημο μουσικοσυνθέτη, Jean-Michel Jarre. Τα ποιοτικά υλικά και το εξαιρετικό φινίρισμα προσδίδουν premium χαρακτηριστικά στο γαλλικό μοντέλο, το οποίο διαθέτει ένα ικανοποιητικότατο πορτ μπαγκάζ 326 λίτρων, αλλά και αρκετές πρακτικές θέσεις για την αποθήκευση μικρών αντικειμένων.
Οι δυνατότητες επιλογής μεταξύ μπαταριών χωρητικότητας 40 kWh και 52 kWh, όπως επίσης μεταξύ ηλεκτροκινητήρων ισχύος 120 και 150 ίππων επιτρέπει στο νέο Renault R5 E-Tech να απευθύνεται σε μια μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού. Η αυτονομία κυμαίνεται -αναλόγως μπαταρίας και έκδοσης- από 312 χιλιόμετρα έως 410 χιλιόμετρα, χάρη στην εξαιρετικά οικονομική κατανάλωση ενέργειας και η μπαταρία φορτίζεται σε συσκευή συνεχούς ρεύματος DC από 10% έως 80% σε μισή ώρα. Το καινοτόμο μοντέλο εφοδιάζεται με τεχνολογία αντίθετης διεύθυνσης φόρτισης (Vehicle to Load) και μπορεί να λειτουργήσει ως φορτιστής ηλεκτρικών συσκευών ή να μεταφέρει ηλεκτρικό φορτίο από το όχημα στο δίκτυο.
Το νέο πάτωμα AmpR Small αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα κατηγορίας B-Segment, το χαμηλό κέντρο βάρους με την τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα και η προηγμένη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του πίσω άξονα αναδεικνύουν το ηλεκτροκίνητο Renault R5 E-Tech στην επιτομή του μοντέλου «fun to drive». Φυσικά η οδηγική απόλαυση συνδυάζεται με κορυφαία προστασία του οδηγού και των επιβατών, καθώς το ανατρεπτικό μοντέλο εφοδιάζεται στάνταρ με μια πλήρη ομπρέλα βοηθημάτων οδήγησης (ADAS), ορισμένα από τα οποία τοποθετούνται μόνο σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων και ακριβότερων κατηγοριών.
Όσο για τις τιμές, ξεκινούν στην έκδοση evolution με μπαταρία 40 kWh και ηλεκτροκινητήρα 120 ίππων από 26.900 ευρώ χωρίς την προβλεπόμενη κρατική επιδότηση και κρίνονται ανταγωνιστικές, ενώ περιλαμβάνουν εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χιλιομέτρων και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.