Auto - Moto

Καύσωνας και αυτοκίνητο – Το επικίνδυνο λάθος

Πώς επηρεάζουν οι υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος τη συμπεριφορά των ελαστικών μας και γιατί είναι ακόμη σημαντικότερος ο έλεγχος της πίεσης του αέρα τους σε συνθήκες καύσωνα.
Shutterstock

Όταν μιλάμε για την οδήγηση σε συνθήκες καύσωνα, ο νους μας πάει συνήθως στη σωστή χρήση του air-condition του αυτοκινήτου μας. Παραβλέπουμε ωστόσο κάτι άλλο πολύ σημαντικό για την ασφάλεια οδήγησης, δηλαδή τη σωστή πίεση του αέρα των ελαστικών του οχήματός μας. Ο τακτικός έλεγχος είναι αναγκαίος χειμώνα-καλοκαίρι, όταν όμως αυξάνουν πολύ οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος γίνεται ακόμη πιο επιτακτικός, επειδή ο κίνδυνος κλαταρίσματος του ελαστικού μεγαλώνει.

Το ελαστικό είναι κατασκευασμένο να αντέχει σε θερμοκρασίες καύσωνα. Αν έχει όμως χαμηλότερη πίεση από την κανονική, τότε μεγαλώνει η επιφάνεια επαφής με την καυτή άσφαλτο και η επαφή του ελαστικού με το οδόστρωμα γίνεται κυρίως με τις άκρες και όχι με το κέντρο του πέλματος. Σε αυτή την περίπτωση μεγαλώνει πολύ η καταπόνηση του ελαστικού και κλατάρει ευκολότερα. Γι’ αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό να ελέγχουμε το καλοκαίρι τακτικά την πίεση του αέρα των ελαστικών του αυτοκινήτου μας, ενώ οι ειδικοί συστήνουν να την αυξάνουμε ελάχιστα πάνω από αυτή που αναφέρει ο κατασκευαστής, ώστε να έχουμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Οι σωστές τιμές πίεσης των ελαστικών αναφέρονται στο βιβλίο οδηγιών του κατασκευαστή και σε ειδικά αυτοκόλλητα στην πόρτα του οδηγού ή στην τάπα του ρεζερβουάρ. Εκεί αναγράφονται μάλιστα αναλυτικά οι διαφορετικές πιέσεις αέρα ανάλογα με το βάρος του φορτίου, που μεταφέρει το όχημα (2 ή 4 επιβάτες, 4 επιβάτες με αποσκευές, κλπ.). Συνήθως μάλιστα, έχουν τα μπροστινά ελαστικά υψηλότερη πίεση αέρα από τα πίσω.

Ο τακτικός καλοκαιρινός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών ανά μια έως δύο εβδομάδες και φυσικά πριν από κάθε ταξίδι είναι απαραίτητος. Για να έχουμε πάντως τα σωστά αποτελέσματα θα πρέπει να είναι τα ελαστικά κρύα, άρα προτιμούμε τις πρωινές ώρες ή μετά από τουλάχιστον δύο ώρες ακινητοποίησης του αυτοκινήτου.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Ωρωπός: Σε ύφεση η φωτιά στο Ασπροχώρι- «Κάηκε μεγάλο μέρος του δάσους», δηλώνει ο δήμαρχος