Auto - Moto

Nέο Mazda CX-5: Mε υβριδική τεχνολογία, αλλά χωρίς κινητήρες πετρελαίου πλέον

Το Mazda CX-5 τρίτης γενιάς θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη περί τα τέλη του 2025, υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της ιαπωνικής μάρκας.
Mazda CX-5

Η Mazda είναι μια μάρκα με πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, αφού σκέφτεται πολύ κάθε βήμα της και ποντάρει κατά κύριο λόγο στην ποιότητα και την αξιοπιστία των μοντέλων της σε συνδυασμό με προηγμένες τεχνολογίες και υψηλά οδηγικά στάνταρ. Όλα αυτά υλοποιούνται στο μέγιστο βαθμό στο Mazda CX-5 τρίτης γενιάς, που θα λανσαριστεί περί τα τέλη της χρονιάς στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πρόκειται για μια κομβική αλλαγή για την ιαπωνική μάρκα, καθώς το SUV CX-5 αποτελεί το κορυφαίο σε πωλήσεις SUV της Mazda, οπότε έδωσε τη δέουσα προσοχή κατά την εξέλιξη του, που πραγματοποιήθηκε με τη φημισμένη της μεθοδικότητα και τελειομανία.

Mazda CX-5

Οι σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το προηγούμενο CX-5 είναι οφθαλμοφανείς, καθώς το νέο μοντέλο υιοθετεί τη σχεδιαστική γλώσσα της Mazda, Kodo – Soul of Motion και δείχνει σαφώς πιο σπορ και δυναμικό.

Σε αυτό συμβάλλει η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων με το μήκος να ανέρχεται σε 4,69 μέτρα (+11,5 εκατοστά σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο), το πλάτος αγγίζει τα 1,86 μέτρα (+1,5 εκατοστά) και το ύψος φτάνει σχεδόν τα 1,7 μέτρα, τα οποία συνιστούν αύξηση 3 εκατοστών.

Mazda CX-5

Αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στην ευρυχωρία του ιαπωνικού SUV νέας γενιάς, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους, αφού ο όγκος του πορτμπαγκάζ ξεκινάει πλέον από 583 λίτρα έως 2.019 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Να σημειώσουμε ότι οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις φέρνουν το Mazda CX-5 πιο κοντά στις αναλογίες μιας BMW X3 και ενός Volvo CX-60, ενώ μεγαλώνει η διαφορά του π.χ. από το VW Tiguan με μήκος αμαξώματος 4,54 μέτρα.

Mazda CX-5

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη διαμόρφωση του κόκπιτ και γενικότερα του σαλονιού, που αντλεί την έμπνευσή του από την ιαπωνική αρχή του ‘’Ma’’ με προτεραιότητα στην αρμονία και την ισορροπία του χώρου.

Το ψηφιακό κόκπιτ των 10,25 ιντσών συνδυάζεται με μια κεντρική οθόνη αφής 12,9 ή 15,6 ιντσών (αναλόγως της έκδοσης), ενώ θα πρέπει να πούμε ότι το νέο Mazda CX-5 θα διατίθεται στα επίπεδα εξοπλισμού Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line και Homura.

Mazda CX-5

H τεχνολογική υπεροχή του Mazda CX-5 τρίτης γενιάς επιβεβαιώνεται στην πράξη, αφού πρόκειται για το πρώτο μοντέλο με στάνταρ ενσωματωμένο Google built-in, που επιτρέπει την πρόσβαση στα Google Maps, Google Gemini και Google Play.

Το πακέτο παροχών θα είναι δωρεάν για κάποια διάστημα, ενώ αργότερα θα πληρώνουν οι ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου συνδρομή. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι ο ελάχιστος αριθμός χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα και η μετάθεση ορισμένων από αυτά -όπως τα μπουτόν επιλογής μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης- στο τιμόνι.

Mazda CX-5

Το λανσάρισμα του νέου Mazda CX-5 θα γίνει με έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και χωρητικότητας 2,5 λίτρων. Το τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό μοτέρ αποδίδει 141 ίππους, φροντίζει για αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5’’), τοποθετείται ήδη στα Mazda 3 και CX-30, ενώ συνδυάζεται στάνταρ με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, όπου οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται πλέον πιο ομαλά και γρήγορα.

Το Mazda CX-5 τρίτης γενιάς θα διατίθεται ως εμπροσθοκίνητο με μέση κατανάλωση βενζίνης 7,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και ως τετρακίνητο, όπου η κατανάλωση ανεβαίνει στα 7,5 λίτρα για τα ίδια χιλιόμετρα.

Mazda CX-5

Ο ντιζελοκινητήρας των 2,2 λίτρων με 150 ή 184 ίππους καταργείται, όμως το 2027 θα ακολουθήσει μια full hybrid έκδοση του νέου Mazda CX-5, η οποία θα βασίζεται στο βενζινοκινητήρα νέας γενιάς Skyactiv Z.

Η Mazda υπόσχεται καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών χάρη στις επαναρρυθμισμένες αναρτήσεις, ακριβέστερο τιμόνι, πιο άμεση απόκριση του αυτοκινήτου στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και αποτελεσματικότερη ηχομόνωση. Για τιμές είναι πρόωρο ακόμη να μιλήσουμε, καθώς μεσολαβούν αρκετοί μήνες μέχρι το λανσάρισμα του νέου Mazda CX-5 στην Ελλάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Χρήματα Ευρώ Chevron Left
Προϋπολογισμός: Τα μέτρα που θα ανακοινωθούν στη ΔΕΘ μετά το πρωτογενές πλεόνασμα