Η Jaekoo έφτασε πρόσφατα στην Ελλάδα, όπου αντιπροσωπεύεται -μαζί με την επίσης κινέζικη Omoda- από τη Star Automotive Hellas του ελβετικού ομίλου Emil Frey, αποκλειστικού εισαγωγέα της Mercedes και της Smart. Το πρώτο μοντέλο, που λανσάρει στη χώρα μας είναι το Jaecoo 7, ένα SUV μεσαίας κατηγορίας με μήκος 4,5 μέτρα και είτε θερμικό με βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και 147 ίππους είτε Plug-in υβριδικό με 347 ίππους συνδυαστική ισχύ και έως 90 χιλιόμετρα αυτονομία. Εμείς οδηγήσαμε το βενζινοκίνητο Jaecoo 7 με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, που αποτελεί και την προσιτότερη πρόταση της νεοφερμένης στη χώρα μας κινέζικης μάρκας.
Οπτικά, πρόκειται για ένα SUV με τετραγωνισμένο σχήμα, που παραπέμπει, έως ένα βαθμό, σε Range Rover, ωστόσο υπερβάλλει σχεδιαστικά -πάντα με βάση τα ευρωπαϊκά γούστα- κυρίως με τη μάσκα, όπου συνυπάρχουν 20 κάθετα φύλλα με στενόμακρα φωτιστικά σώματα LED μικρών διαστάσεων. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο εσωτερικό με τα ποιοτικά υλικά, το προσεγμένο φινίρισμα και τους πολύ άνετους χώρους, όπου το ντιζάιν αγγίζει τα όρια της υπερβολής με λεπτομέρειες, όπως ο ογκώδης επιλογέας του αυτόματου σασμάν, κάτι στο οποίο δείχνουν ιδιαίτερη αδυναμία και οι άλλες κινέζικες μάρκες.
Το ψηφιακό κόκπιτ με οθόνη 10,25 ιντσών συνδυάζεται με κεντρική οθόνη αφής 13,2 ιντσών (14,8 ιντσών στην τετρακίνητη έκδοση Exclusive) και υπάρχουν δύο θήκες φόρτισης ισάριθμων κινητών τηλεφώνων, μια μεγάλη ηλιοροφή και αρκετοί χώροι αποθήκευσης μικροαντικειμένων. Οδηγός και επιβάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 64 διαφορετικών ατμοσφαιρικών φωτισμών του εσωτερικού, ενώ τα μπροστινά καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα. Αυτονόητη είναι και η δυνατότητα ασύρματης συνδεσιμότητας με τις ψηφιακές πλατφόρμες Android AUTO και Apple CARPLAY, ενώ στα πλεονεκτήματα του Jaecoo 7 περιλαμβάνεται αναμφίβολα ο μεγάλος χώρος αποσκευών με όγκο από 584 λίτρα έως 1.349 λίτρα!
Το Jaecoo 7 δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σβέλτο, αν και επιταχύνει αξιοπρεπώς από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 10,3’’ και πιάνει τα 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Ωστόσο, η επιτάχυνση γίνεται με μια χρονική υστέρηση, το μοτέρ των 147 ίππων δεν τραβάει άμεσα και γρήγορα στις χαμηλές στροφές, ενώ πατώντας το γκάζι γίνεται αρκετά θορυβώδες και αυξάνεται η κατανάλωση βενζίνης πάνω από το ψυχολογικό όριο των 10 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Με πιο συγκρατημένο το δεξί πόδι, μειώνεται πάντως η κατανάλωση και κυμαίνεται ανάμεσα στα 8 με 9 λίτρα αμόλυβδης για την ίδια απόσταση.
Η συμπεριφορά του κινέζικου SUV στο δρόμο είναι ασφαλής και προβλέψιμη, ενώ οι μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων φροντίζουν για αποτελεσματική απόσβεση των κραδασμών, κάτι αναμενόμενο για ένα οικογενειακό μοντέλο χωρίς ιδιαίτερες σπορ φιλοδοξίες. Στη θωράκιση του οδηγού και των επιβατών συμβάλλει ο πλήρης εξοπλισμός ασφαλείας του Jaecoo 7 με πάνω από 20 συστήματα ADAS, ενώ η αξιολόγηση του αυτοκινήτου με την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στα απαιτητικά Crash Tests του ανεξάρτητου οργανισμού οδικής ασφάλειας EuroNCAP μιλάει από μόνη της.
Οι τιμές του προσθιοκίνητου Jaecoo 7 με τον βενζινοκινητήρα των 147 ίππων και το αυτόματο 7τάχυτο σασμάν ξεκινούν -μετά τις πρόσφατες μειώσεις- από 31.600 ευρώ και κρίνονται λογικές για ένα τόσο καλά εξοπλισμένο SUV της μεσαίας κατηγορίας, αν και καλείται να αντιμετωπίσει εξαιρετικά ανταγωνιστικά οχήματα παρόμοιων προδιαγραφών, επίσης από την Κίνα. Στα συν του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται η επταετής εγγύηση για τα ηλεκτρικά και τα μηχανικά του μέρη, η επάρκεια ανταλλακτικών και η άμεση διακίνηση τους πανελλαδικά και το προνομιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης Welcome Future.